Andelsspelaren

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Kristian Eriksson
Reactions:

Andelsspelaren

Post by Kristian Eriksson »

Image
Nu finns grafen äntligen på Skövde IKs hemsida. Bra med extrareklam!

Uppdatering efter lite drygt en månad på nätet (nåja, i alla fall på rebellerna.com) 28 köpta andelar och 33 600 kr insamlat till Andelsspelaren säsongen 14/15. Sakta men säkert, uppåt går vi...

Följ utvecklingen på http://www.rebellerna.com/v1/andelsspelaren.php vi supportrar får ju inte vara med och välja spelare själva, men om vi fick, vad hade du då helst sett som Andelsspelaren 14/15? Målvakt? Back? Assistkung? Någon av dom nuvarande lirarna du gillar extra mycket?

Not. Bilden upptill är ALLTID aktuell när det gäller insamlat belopp. Den byts automatiskt när den ändras på skovdeik.se och rebellerna.com
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: Andelsspelaren

Post by Per-Erik Odh »

Det tuffar på så sakteliga och jag ser att det kom in några nya igår. Det är bra :D

Häng på nu för faan. Har man investerat pengar i en AndelsspelaRe så ger det ju liksom lite legitimitet åt gnällandet som en del håller på med eller också bidrar det med en hel del jävlar anamma till nästa säsong då jag antar att både spelare och supportrar är otroligt revanschsugna :arrow:
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:Det tuffar på så sakteliga och jag ser att det kom in några nya igår. Det är bra :D

Häng på nu för faan. Har man investerat pengar i en AndelsspelaRe så ger det ju liksom lite legitimitet åt gnällandet som en del håller på med eller också bidrar det med en hel del jävlar anamma till nästa säsong då jag antar att både spelare och supportrar är otroligt revanschsugna :arrow:
Lite dags att lyft upp detta lite tycker jag för det blir ju knappast mindre aktuellt!

Jag tycker det är lite förvånande att inte fler anmäler sig! Är ju massor av människor som påpekat att detta är en jättebra ide och som sagt att visst ska de vara med men som saknas bland anmälningarna.
Kom igen nu :!:
44 anmälda hittils men det är långt kvar till 100. 150 kr i månaden i åtta månader borde de flesta kunna fixa.....
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Håller med dig Perka, 100 andelar borde vi klara av...Kanske borde det in en annons i tidningarna för att få fart på det :roll:
Kristian Eriksson
Reactions:

45 är det vad jag vet, uppdatering kommer lite senare. Den 45:e är ingen mindre än Max Friberg, som för övrigt nätade (1-1 kvitteringen) igår för sitt Norfolk Admirals i 5-3 vinsten mot Charlotte Checkers. Alla som är med i AndelsspelaRen är i gott sällskap, för ett bra ändamål.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Då var det ett reportage på Skövde IKs hemsida då med den senaste deltagaren i AndelsspelaRen, Max Friberg :D

http://skovdeik.se/news.php?type=N&item=2058

Jag gillar slutklämmen extra mycket där Därth har frågat vad Max vill hälsa SIK-fansen!
"- Fortsätt stötta laget som ni gör och hjälp laget ta nästa kliv!
- Och så vill jag hälsa att jag längtar tills jag får spela match framför er igen. När det blir får vi väl se, avslutar Max Friberg."
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Idag passerade vi strecket för 50 andelar :D 54 blev det till och med. Jag vet dessutom en till som anmälde sig idag och som inte är med bland dessa. Kul som tusan. Kom igen nu och gör en liten insats som ihop med alla andras insatser blir en stor!
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

59 anmälda nu och detta är den bästa veckan för AndelsspelaRen om man bortser från inledningen av konceptet. Kan vi till och med passera 60 strecket innan veckan är tillända? :D
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Kristian skriver i början på denna tråd att "vi får ju inte vara med och välja spelare", men nog är det så att Rebellernas uppfattning kommer att väga mycket tungt! För min del borde valet vara självklart, nämligen Erik Rosén, en av de bästa värvningarna på många, många år. Ett föredöme både på isen och vid sidan som en kraftfull pådrivare Detta tillsammans med hans höga nivå som spelare borde gör valet lätt. Vi vet vad vi har och vet vad vi får och chanstagning lika med noll. Vad jag dessutom tror mig veta är att han är mycket omtyckt och uppskattad för sina egenskaper även i en bredare krets. Han blev ju liksom inte vald till årets spelare av en tillfällighet.

PS. Jag vet flera, som direkt skulle gå med om valet föll på Erik Rosén. DS
Kristian Eriksson
Reactions:

Göran Strid wrote:Kristian skriver i början på denna tråd att "vi får ju inte vara med och välja spelare", men nog är det så att Rebellernas uppfattning kommer att väga mycket tungt! För min del borde valet vara självklart, nämligen Erik Rosén, en av de bästa värvningarna på många, många år. Ett föredöme både på isen och vid sidan som en kraftfull pådrivare Detta tillsammans med hans höga nivå som spelare borde gör valet lätt. Vi vet vad vi har och vet vad vi får och chanstagning lika med noll. Vad jag dessutom tror mig veta är att han är mycket omtyckt och uppskattad för sina egenskaper även i en bredare krets. Han blev ju liksom inte vald till årets spelare av en tillfällighet.

Visst är det så, att Rebellerna säkerligen kommer att få en fråga om tilltänkt AndelsspelaRe, men eftersom vi alla i styrelsen aldrig jobbat med detta tidigare så tackar vi i så fall för förtroendet och förfrågan på tilltänkt lirare, och kommer givetvis med tankar om denna. MEN vi lämnar arbetet helt och hållet till sportgruppen i Skövde IK. Erik Rosén är ett mycket bra namn, som under sitt första år i SIK dressen visade att han är en riktigt bra Div. 1 spelare, kanske rentav för bra för division 1... Att han är omtyckt visar inte minst priset som "Årets Spelare i Skövde IK" som han fick i sista hemmamatchen i Allettan.

Erik Rosén, som du nämnt Göran, och en del andra, är en bra kandidat som "AndelsspelaRen". Jag är lite oroad över målvaktsfrågan dock. Något på gång där!? Bör jag INTE vara orolig?!

För som jag ser det så har vi inte haft en tillräckligt stabil sista utpost* sedan något år efter den Allsvenska tiden (2006/2007(???) hade vi "Åke") positionen MV är fan så viktigt!

* en viss Jönsson inte medräknad
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Kristian Eriksson wrote:
Göran Strid wrote:Kristian skriver i början på denna tråd att "vi får ju inte vara med och välja spelare", men nog är det så att Rebellernas uppfattning kommer att väga mycket tungt! För min del borde valet vara självklart, nämligen Erik Rosén, en av de bästa värvningarna på många, många år. Ett föredöme både på isen och vid sidan som en kraftfull pådrivare Detta tillsammans med hans höga nivå som spelare borde gör valet lätt. Vi vet vad vi har och vet vad vi får och chanstagning lika med noll. Vad jag dessutom tror mig veta är att han är mycket omtyckt och uppskattad för sina egenskaper även i en bredare krets. Han blev ju liksom inte vald till årets spelare av en tillfällighet.

Visst är det så, att Rebellerna säkerligen kommer att få en fråga om tilltänkt AndelsspelaRe, men eftersom vi alla i styrelsen aldrig jobbat med detta tidigare så tackar vi i så fall för förtroendet och förfrågan på tilltänkt lirare, och kommer givetvis med tankar om denna. MEN vi lämnar arbetet helt och hållet till sportgruppen i Skövde IK. Erik Rosén är ett mycket bra namn, som under sitt första år i SIK dressen visade att han är en riktigt bra Div. 1 spelare, kanske rentav för bra för division 1... Att han är omtyckt visar inte minst priset som "Årets Spelare i Skövde IK" som han fick i sista hemmamatchen i Allettan.

Erik Rosén, som du nämnt Göran, och en del andra, är en bra kandidat som "AndelsspelaRen". Jag är lite oroad över målvaktsfrågan dock. Något på gång där!? Bör jag INTE vara orolig?!

För som jag ser det så har vi inte haft en tillräckligt stabil sista utpost* sedan något år efter den Allsvenska tiden (2006/2007(???) hade vi "Åke") positionen MV är fan så viktigt!

* en viss Jönsson inte medräknad
Nu är det ju så att jag numera "bara" jobbar bakom kulisserna (om än nästan på heltid känns det som ibland)) och som lite rådgivare och vet naturligtvis inte allt, men vi kan alla räkna ut att om Rosén blir den andelsspelare, som skulle ge så mycket mer - t ex draglok att få andra att på allvar överväga Skövde IK - så kommer det då givetvis att finnas slantar att lägga på just dessa! Dessutom - och det är inte lika kul att säga detta - om det också finns några tidigare Skövdespelare, som visar halvljummet intresse inför avtalssförslag för vidare spel och träningar - så öppnas ytterligare möjligheter att få de spelare som verkligen vill vara med på resan kommande säsong. Jag tycker inte Kristian, att du och övriga skall vara oroliga för målvaktsfrågan. Det kommer att bli bra. Målvakt och centrar samt några riktigt bra backar är nyckeln och där är man som bekant på mycket god väg. Bra centrar gör övriga bra. så är det. En bra målvakt gör backarna och försvarsspelet bra. Lika sant det också. :)

Fantastiskt kul för övrigt att så många unga pojkar väljer att fortsätta och ta chansen och att de också bedöms tillräckligt kvalificerade för den vassare serien i höst!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Sätter ni inte större tilltro till er sportgrupp än att ni tror ( och hoppas?) att de kommer att fråga supportrarna om vad som ska värvas inför kommande säsong.

Jag hoppas ( & vet ) då verkligen att våran dito har så pass mkt mer på fötterna än att de behöva fråga ett gäng sk. läktarexperter iallafall!!!! :roll:
Silly season is just another season!
Kristian Eriksson
Reactions:

Niklas Hjalmarsson wrote:Sätter ni inte större tilltro till er sportgrupp än att ni tror ( och hoppas?) att de kommer att fråga supportrarna om vad som ska värvas inför kommande säsong.

Jag hoppas ( & vet ) då verkligen att våran dito har så pass mkt mer på fötterna än att de behöva fråga ett gäng sk. läktarexperter iallafall!!!! :roll:
Behöver man ens svara på det här!? Nå väl, kan jag väl göra. När det gäller spelare från truppen 2013/2014 så är väl frågan vettigt ställd om den kommer från sportgruppen!?

Vi ser matcherna också, både på hemmaplan och på bortaplan, och kan väl spelarens eventuella styrkor och svagheter i jämförelse med andra i laget!? Om det däremot handlar om utomstående spelare så kan man hoppas och tro att en sportgrupp har lite bättre koll (scouting) än vi som står på läktaren.

Jag tycker att det är skitbra OM frågan ställs. Kanske på följande vis: Tycker ni, i egenskap av supportrar att "spelare X" är en spelare som vi kan gå ut med som Andelsspelare eller vill ni att vi ska söka vidare, utanför Skövdes trupp 2013/2014
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

65 andelar nu och det känns riktigt bra : D
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Härligt! Då blev det äntligen offentligt med Erik Rosén som kandidat till AndelsspelaRen! Snacka om lämplig kandidat! Oerhört bra och lovvärt initiativ av Rebellerna, men det är nu jobbet börjar på allvar! Varenda medlem i Rebellerna och övriga supportrar måste nu bidra på något sätt! Dessutom sprida detta på alla tänkbara sätt och det jobbet måste börja nu!! Det är sanningen. För utan de hundra andelarna - minst! - blir det ingen Erik Rosén. Så enkelt är det.
Post Reply