Göran Strid wrote:Kristian skriver i början på denna tråd att "vi får ju inte vara med och välja spelare", men nog är det så att Rebellernas uppfattning kommer att väga mycket tungt! För min del borde valet vara självklart, nämligen Erik Rosén, en av de bästa värvningarna på många, många år. Ett föredöme både på isen och vid sidan som en kraftfull pådrivare Detta tillsammans med hans höga nivå som spelare borde gör valet lätt. Vi vet vad vi har och vet vad vi får och chanstagning lika med noll. Vad jag dessutom tror mig veta är att han är mycket omtyckt och uppskattad för sina egenskaper även i en bredare krets. Han blev ju liksom inte vald till årets spelare av en tillfällighet.
PS. Jag vet flera, som direkt skulle gå med om valet föll på Erik Rosén. DS
Visst är det så, att Rebellerna säkerligen kommer att få en fråga om tilltänkt AndelsspelaRe, men eftersom vi alla i styrelsen aldrig jobbat med detta tidigare så tackar vi i så fall för förtroendet och förfrågan på tilltänkt lirare, och kommer givetvis med tankar om denna. MEN vi lämnar arbetet helt och hållet till sportgruppen i Skövde IK. Erik Rosén är ett mycket bra namn, som under sitt första år i SIK dressen visade att han är en riktigt bra Div. 1 spelare, kanske rentav för bra för division 1... Att han är omtyckt visar inte minst priset som "Årets Spelare i Skövde IK" som han fick i sista hemmamatchen i Allettan.
Erik Rosén, som du nämnt Göran, och en del andra, är en bra kandidat som "AndelsspelaRen". Jag är lite oroad över målvaktsfrågan dock. Något på gång där!? Bör jag INTE vara orolig?!
För som jag ser det så har vi inte haft en tillräckligt
stabil sista utpost* sedan något år efter den Allsvenska tiden (2006/2007(???) hade vi "Åke") positionen MV är fan så viktigt!
* en viss Jönsson inte medräknad