Stark match av Vimmerby igår, el svag insatts av Tranås? Hur som helst så blir det en tuff match på söndag för Siken, men tror på vinst. Spelet sitter mer och mer och nu med fyra raka vinster så blir SIK svårstoppad, 5-2 blir matchen.
Kristian Eriksson wrote:Var det Vimmerby själva som valde att flytta matchen mot TAIF!? Jobbigt för dom att endast ha en dags ledigt mellan match.
Fysiskt är det inga problem att spela match fredag/söndag. Det som kan vara svårt är eventuella blåmärken och skavanker som får någon dag mindre att läkna samt att det kan vara svårt mentalt att ladda om. Så har jag förstått det i vilket fall som helst efter att ha pratat med en massa tränare samt gamla hockeyspelare!?
Förhoppningsvis är det ju dock en liten fördel för SIK.
Kristian Eriksson wrote:Var det Vimmerby själva som valde att flytta matchen mot TAIF!? Jobbigt för dom att endast ha en dags ledigt mellan match.
Får man flytta matcher hur som helst? Eller bara vid eventuella krockar med andra arrangemang? Drar fredagsmatcher mer publik än onsdagsmatcher? Blev visst många frågetecken där ser jag men nån som vet? (Blev visst en till )
Angående flyttade matcher så var även matchen Västervik - Tranås som skulle gått förra onsdagen flyttad till förra fredagen. Och vi såg ju hur det gick för VIK i söndags med endast en vilodag emellan.
De måste gilla fredagsmatcher där nere i Astrid Lindgren-land?
Viktig match idag och en seger skulle smaka mumma.
Västervik, Tranås och Mariestad, som ju är de lag som för tillfället är med o bråkar bland de fyra, ser ju ut att ha lättare matcher på papperet. En seger i en sådan omgång känns ju inte fel.
Kriga nu gubbar!
Äntligen har seriefavoritern vaknat!! Andra perioden är det bästa jag sett på bra länge! Visst matchen är inte slut än men det här vinner SIK lätt!!! Ps kanon sändning/kommentatorer som vanligt
Propagandahockey idag och särskilt p 2. Egentligen dumt att lyfta fram någon enskild spelare idag men en som jag kritiserat lite grann innan gör idag en sån jävla bra insats och det är Sjöman. Enligt mig klart bäst i SIK idag. Sedan att vi har 2 bra målvakter känns så jävla tryggt.
Forca SIK!
Ja jäklar vad brett leende man hade idag,synd bara att inte publiken hittar till hallen.Den enda som hade det tungt idag var väl den gode Rosèn,såg seg ut och slarvade med uppspelen.Annars gjorde laget en suverän match idag,underhållningen vore värd minst 500 åskådare till!
Urban Stahel wrote:Ja jäklar vad brett leende man hade idag,synd bara att inte publiken hittar till hallen.Den enda som hade det tungt idag var väl den gode Rosèn,såg seg ut och slarvade med uppspelen.Annars gjorde laget en suverän match idag,underhållningen vore värd minst 500 åskådare till!