(HE V) 2016-01-27 19:00 Skövde IK - Enköpings SK HK, Billing
-
- Site Admin
- Reactions:
(HE V) 2016-01-27 19:00 Skövde IK - Enköpings SK HK, Billing
(HockeyEttan Västra) 2016-01-27 19:00 Skövde IK - Enköpings SK HK, Billingehov
-
- Reactions:
Re: (HE V) 2016-01-27 19:00 Skövde IK - Enköpings SK HK, Bil
Läge att lyfta denna tråd kanske.
Det är ju snart nedsläpp på Billingehov ju.
Jag träffade ett par "hockeysupporters" i dag när jag besökte 1. Systemet och 2. Coop.
Nummer 1 var första gången jag sett och snackat med på väldigt lång tid.
Han såg ut att vara i fin form och vi hade en trevlig pratstund medans vi packade ner våra drycker och på vägen ut.
Men faktiskt inget snack om SIK denna gång utan det var om ett annat lag och om en spelare som lirat i SIK tidigare.
Nummer 2 däremot hade jag ett långt snack med inne på Coop.
Han kom med ett påpekande som jag inte hade tänkt på tidigare.
Matchen nu på onsdag är i princip en seriefinal!
Varför, jo därför att SIK och Enköping är de två lagen i denna serien som gått allra bäst när de väl vänt sin förlusttrend i början av serien.
Och med lite eftertanke så har allt nummer2 en poäng i detta resonemang.
Skall bli riktigt kul att ta en promenad till Billingehov på onsdag för att se på "seriefinalen".
Hoppas bara at man går därifrån med ett brett leende också.
Någon som vet om VIP:en är öppen med förtäring och dryck?
/Xoog
Det är ju snart nedsläpp på Billingehov ju.

Jag träffade ett par "hockeysupporters" i dag när jag besökte 1. Systemet och 2. Coop.
Nummer 1 var första gången jag sett och snackat med på väldigt lång tid.
Han såg ut att vara i fin form och vi hade en trevlig pratstund medans vi packade ner våra drycker och på vägen ut.
Men faktiskt inget snack om SIK denna gång utan det var om ett annat lag och om en spelare som lirat i SIK tidigare.
Nummer 2 däremot hade jag ett långt snack med inne på Coop.
Han kom med ett påpekande som jag inte hade tänkt på tidigare.
Matchen nu på onsdag är i princip en seriefinal!
Varför, jo därför att SIK och Enköping är de två lagen i denna serien som gått allra bäst när de väl vänt sin förlusttrend i början av serien.
Och med lite eftertanke så har allt nummer2 en poäng i detta resonemang.
Skall bli riktigt kul att ta en promenad till Billingehov på onsdag för att se på "seriefinalen".
Hoppas bara at man går därifrån med ett brett leende också.

Någon som vet om VIP:en är öppen med förtäring och dryck?
/Xoog
-
- Reactions:
Kan man hoppas på lite direktrapport från denna match då jag förnärvarande är i Kina och jobbar lite?
-
- Reactions:
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Nja, det är nog flera spelare idag som kan betydligt bättre. Enköping krigar bra men så jävla bra var de inte så att de ska få åka hem med 4-1 i bagaget. Den chansen att skapa lite luft nedåt sumpade man för att man inte krigade tillräckligt hårt 

/Perka
-
- Reactions:
Kvällens insats av Skövde var urusel. Enköping vinner fullständigt rättvist matchen. Det är deras match från 1:a minut till sista. Man kan bara hoppas på att nästa match blir bättre annars så kan man börja tänka på försäsonsträning i mitten av nästa månad. Melin är en av dom få som kan få godkänt i kvällens match.
-
- Reactions:
Tyckte deras målvakt stod bara stilla.. Inga sidledsförflyttningar.. Alla skott på mål var rakt i bröstet..
Skövde borde fundera på att sikta och skjuta lösare.. Istället för att ta i allt vad de orkar.. 90% av skotten gick utanför..
Skövde borde fundera på att sikta och skjuta lösare.. Istället för att ta i allt vad de orkar.. 90% av skotten gick utanför..
-
- Reactions:
Kanske bör ta till sikingvars klyscha, "Skotträning"!Jani Janpah Pahankala wrote:Tyckte deras målvakt stod bara stilla.. Inga sidledsförflyttningar.. Alla skott på mål var rakt i bröstet..
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Jag brukar sällan såga men idag var det totalt värdelöst och inte bara skotten.Niklas Hjalmarsson wrote:Kanske bör ta till sikingvars klyscha, "Skotträning"!Jani Janpah Pahankala wrote:Tyckte deras målvakt stod bara stilla.. Inga sidledsförflyttningar.. Alla skott på mål var rakt i bröstet..
Passningspelet och positionsspel fungerade knappt för fem öre.
Man vet att många kan mycket bättre men fanns det någon som visade det idag ! Nä knappt någon alls.
Sedan också även om det inte bortförklarar något eller rättfärdigar så spelade Enköping så jävla fult med eftersläng efter eftersläng men ibland så verkar tydligen brott löna sig.
Nä bara att gräva ner den här matchen till jordens mittpunkt och glöma så fort som möjligt för att börja fokusera på söndagens uppgift !
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Tycker inte Melin för fullt godkänt heller då 1an och 2an åtminstonde inte är otagbara, så jag tycker väl att han var lika dålig som resten av laget.Gunwaldh Johansson wrote:Kvällens insats av Skövde var urusel. Enköping vinner fullständigt rättvist matchen. Det är deras match från 1:a minut till sista. Man kan bara hoppas på att nästa match blir bättre annars så kan man börja tänka på försäsonsträning i mitten av nästa månad. Melin är en av dom få som kan få godkänt i kvällens match.
Sen tyckte jag att Enköping var riktigt bra faktiskt, kändes solida och stabila.
-
- Reactions:
Ja du Nykan.....Johan Nykvist wrote:Nä bara att gräva ner den här matchen till jordens mittpunkt och glöma så fort som möjligt för att börja fokusera på söndagens uppgift !
Jag kan inte annat än att hålla med dig i det du skriver.....tyvärr...

Men som det jag citerade är också enda möjligheten.....för hur skall SIK annars ens kunna tänka sig en PO plats?!?
Lycka till mot Arboga Rebeller i bussen dit upp!
Själv så skall jag njuta av livet med gumman min i Trelleborg/Malmö och ta mig f*n om det inte kan bli lite hockey live osså.

Kanske några nu förstår mina ständigt återkommande åsikter om SIK;s ofta pangade mot mål med dålig precision. Om dessutom 90% av skotten går utanför som Jani skriver här så är det ju dukat för en förlust. Att ständigt förlora inseativet och ge pucken till motståndarna är säkerligen tröttande för spelarna. Enligt statistik från NHL så tar motståndarna pucken i 85% av fallen när pucken missar mål.
Jag måste säga detta återigen.
Det enda tillfälle när det är positivt med en överlägsen skottstatistik är när man gör fler mål än motståndaren. Vid alla andra tillfällen så är det negativt.
Jag måste säga detta återigen.
Det enda tillfälle när det är positivt med en överlägsen skottstatistik är när man gör fler mål än motståndaren. Vid alla andra tillfällen så är det negativt.
-
- Reactions:
Sen förstår jag inte hur deras målvakt kunde få matchens lirare när Oskar Pettersson gör alla fyra målen ?
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Håller med!Jani Janpah Pahankala wrote:Sen förstår jag inte hur deras målvakt kunde få matchens lirare när Oskar Pettersson gör alla fyra målen ?
Den grabben hade självförtroende. Jag tänker på deras 4-1 som rätt tydligt visar det mentala värdet. Han skickar pucken över nästan hela banan och mitt i Skövdes mål. Så gör man bara inte och lyckas i ett läge där man bara skall döda tid om man inte tror något otroligt på vad man gör.
Självklart var deras 18 den som skulle fått priset med sina fyra mål

/Perka
-
- Reactions:
Det där med "matchens lirare" är ju oftast ett fåneri utan dess like!Jani Janpah Pahankala wrote:Sen förstår jag inte hur deras målvakt kunde få matchens lirare när Oskar Pettersson gör alla fyra målen ?

Ofta är det väl sponsorer eller kompisgäng (?)som tar ut dessa, tyvärr!
Silly season is just another season!