2014-10-12 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Re: 2014-10-12 16:00 Skövde IK - Vimmerby HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

En stabil seger. 2:a perioden var den bästa jag sett på ett par säsonger. Vimmerby var inte dåliga, det var bara att Skövde gjorde en riktigt bra match. Nu är det bara att ladda om till en svår match uppe i Surahammar på onsdag.
Oscar Soljamo
Reactions:

Post by Oscar Soljamo »

Riktigt bra men hela 4 pp mål, när hände det senast. Bra match utom första 7-8 i 3e perioden samt en period i första perioden men SIK var bättre laget. Vimmerby va inte dåliga. Masken rädda oss i 3e perioden helt klart. Tycker han skulle fått pris som matchens lirare.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Adam Berggren
Reactions:

Post by Adam Berggren »

Urban Stahel wrote:Ja jäklar vad brett leende man hade idag,synd bara att inte publiken hittar till hallen.Den enda som hade det tungt idag var väl den gode Rosèn,såg seg ut och slarvade med uppspelen.Annars gjorde laget en suverän match idag,underhållningen vore värd minst 500 åskådare till!
Ja och de leendet kommer att hålla i sig imorn med! Blir nog lätt att gå ur sängen imorn! :D
Adam B
Emil Ljungberg
Reactions:

Post by Emil Ljungberg »

Tobias Thurén wrote:Äntligen har seriefavoritern vaknat!! Andra perioden är det bästa jag sett på bra länge! Visst matchen är inte slut än men det här vinner SIK lätt!!! Ps kanon sändning/kommentatorer som vanligt :D
Tack så mycket! Kul att det uppskattas. Vilken match också, så kul att se! :D
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Kaffe kaka femte raka 8-)

Vilken underhållning de bjöd på idag grabbarna. En väldigt rättvis seger där de gjorde allting rejält. Det var väl egentligen bara två gånger som de blev satta spelmässigt under press som jag ser det. Visst hade Vimmerby en del men då spelade Skövde så enkelt, så resolut och det var egentligen aldrig något snack vem som skulle vinna denna matchen. Det syntes från första nedsläpp att de hade bestämt sig.
Vad kul att det lossnade i powerplay!
Jag tycker många var riktigt bra idag men en som jag vill framhålla är ändå Sjöman. Inte så att han var bäst i SIK men han gör sin klart bästa match hittills.
Erkgärds gör första målet för SIK men som jag såg det så tyckte jag att den skarvade på Robins skridsko. Det skall bli kul att se den reprisen.
efteRsnacket var det massor av folk på. Vad kul. När Simon ber Back att jämföra förra säsongens SIK med denna årgång så svarar han att högsta nivån är högre! Vem faan kan säga emot på det?
Imorgon kommer det att vara en lätt dag på jobbet. Det går bra nu :D
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Det mesta sagt om matchen.
Vill bara också tilläga grymt bra jobbat på läktaren i klacken pojkar och flickor och även sittplats det sista.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Emil Ljungberg wrote:
Tobias Thurén wrote:Äntligen har seriefavoritern vaknat!! Andra perioden är det bästa jag sett på bra länge! Visst matchen är inte slut än men det här vinner SIK lätt!!! Ps kanon sändning/kommentatorer som vanligt :D
Tack så mycket! Kul att det uppskattas. Vilken match också, så kul att se! :D
Ni ska ha ett stort tack från en stackare som inte har möjlighet att gå på så många hemmamatcher. Underbart att ni finns så man kan följa Siken ändå. Bockar och bugar :D
Mattias Sjöberg
Reactions:

Post by Mattias Sjöberg »

Tycker Zell visar idag att han vill vara med och konkurrera om en plats.
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Tackar och bockar, återigen väldigt kul att höra! Idag var det extremt kul att kommentera, vilken show de bjöd på grabbarna! :D Satt verkligen och mös på kommentatorsplats. ;)

Fanns många som gjorde det riktigt, riktigt bra idag, svårt att bara nämna några, men i alla fall; Johan Erkgärds, matchens gigant, fantastiskt spelsinne. Sjöman gjorde sin klart bästa match, rev och slet. Och Pierre räddade oss verkligen i första delen av tredje perioden när Vimmerby forcerade ordentligt. Kändes fruktansvärt stabil. :)

Ovan nämnda tillsammans med det faktum att många av målen vi fick se var riktigt snygga, att spelet stämde över hela banan och att bois åkte på en oväntad torsk gör att man riktigt myser nu ikväll! Härligt! :D
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Är ju en sak till som ingen har kommenterat!

Skitsnyggt att webbtvkillarna att de fått till så sändningen visas på bildskärmarna :D
/Perka
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Per-Erik Odh wrote:Är ju en sak till som ingen har kommenterat!

Skitsnyggt att webbtvkillarna att de fått till så sändningen visas på bildskärmarna :D
Tack Perka! Då var det någon som märkte det iallafall :)

Om vi i framtiden får ihop det med fler kameror och repriser tror jag det blir ännu bättre. Där är vi inte än på ett tag men det är målsättningen iallafall.

Vilken jävla go seger f.ö
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Björn Fröberg wrote:
Per-Erik Odh wrote:Är ju en sak till som ingen har kommenterat!

Tack Perka! Då var det någon som märkte det iallafall :)

Om vi i framtiden får ihop det med fler kameror och repriser tror jag det blir ännu bättre. Där är vi inte än på ett tag men det är målsättningen iallafall.

Vilken jävla go seger f.ö
Märkte det också, riktigt snyggt! Fick ni även till det med highlightsen på slingan innan matchen? Såg att du skrev om det häromdagen, var dock inte i tillräckligt tid idag för att se om det löst sig, men det är ju i vilket fall som helst en riktigt bra idé :)

EDIT: Ett ord om matchen idag: Imponerande!
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Tack Marcus! Lyckades tyvärr inte få ihop det till dagens match men jag hoppas verkligen att det ska funka till nästa hemmamatch.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Vad är anledningen till att Swehockey har en poäng mindre på Erkgärds än vad SIK:s s tatistik på hemsidan har.
Hemsidan har 13 poäng och Swehockey 12
Benny Wallin
Reactions:

Post by Benny Wallin »

Vilken match? 9 av 10 saker stämde, 10e får vara Vimmerbys mål för det var det enda jag kunde hitta negativt :)
Ne idag ska alla ha en stor eloge för det var skönlir rakt igenom.

Efter att ha sett webbkillarnas grymma highlights så får jag ta tillbaka mitt uttryck om "målvakts interference" vid 4-1 målet. På reprisen så syns det klart och tydligt att Tano inte putar ut rumpan och stör målvakten utan målvakten själv åker ut i Tanos linje och då vid krocken är ju faktiskt målvakten utanför målområdet.

Lite mer skönlir på NHL15 sen ska jag sova så jävla gött!

Dagens ris & ros.
Ros - Zell, växer mer och mer!
Ris - Dahl? Inget nät idag heller..
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.rebellerna.com
Post Reply