(HE V) 2016-01-10 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:

(HE V) 2016-01-10 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov

Post by Admin »

(HockeyEttan Västra) 2016-01-10 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingehov
Rickard Dahl
Reactions:

Re: (HE V) 2016-01-10 16:00 Skövde IK - Köping HC, Billingeh

Post by Rickard Dahl »

Tog mig ett snack med "Gummi" härom dagen, vilket ni hör här (http://www.skovdenyheter.se/article/160 ... nykomling/)! :)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Rickard Dahl wrote:Tog mig ett snack med "Gummi" härom dagen, vilket ni hör här (http://www.skovdenyheter.se/article/160 ... nykomling/)! :)
Man kan inte annat än älska grabben 8-)
Eller grabb o grabb, gubben får man väl nästan säga ;)
Vore så jävla kul om han kan göra en godkänd hemmadebut också. Det vore honom väl förunnat :D
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Rickard Dahl wrote:Tog mig ett snack med "Gummi" härom dagen, vilket ni hör här (http://www.skovdenyheter.se/article/160 ... nykomling/)! :)
Man kan inte annat än älska grabben 8-)
Eller grabb o grabb, gubben får man väl nästan säga ;)
Vore så jävla kul om han kan göra en godkänd hemmadebut också. Det vore honom väl förunnat :D
Kan bara hålla med,hoppas han gör en bra match idag :D
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Idag ska jag krama Peka extra mycket,är lite förkyld serru!
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Urban Stahel wrote:Idag ska jag krama Peka extra mycket,är lite förkyld serru!
Peka?

Menar du Perka är han krambar 24/7 8-)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:
Urban Stahel wrote:Idag ska jag krama Peka extra mycket,är lite förkyld serru!
Peka?

Menar du Perka är han krambar 24/7 8-)
Menade Perka givetvis,skönt att han är krambar ;)
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

31 skott på en period är bland det värre man sett.

Tyckte annars dom började bra, tappade tempot fullständigt, för att sedan köra över dom totalt efter 3-1..
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Stort grattis SIK. En helt perfekt omgång. Genom att Forshaga slog Arboga så blev det helt plötsligt bara en poäng upp till 2:a plats.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Köping var riktigt trötta i 3:e när tog time-out. Men den stjälpte istället för att ge dom styrka. Skövde borde haft större ledning än 2 - 1 efter 2:a perioden. Nu är det bara att ladda om till onsdag då det är Surahammar borta.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Vilken islossning!
Jag kan inte påminna mig att en time out har gett Skövde en liknande utdelning. Synd för Köping bara att det var de som tog den :twisted:
Tycker att Skövde sjunker och sjunker i andra perioden och Köpng kommer närmare och närmare ett andra mål. Sedan skäller Spaak ut dem efter noter i båset när det är cirka fem minuter kvar av andra och där blir det ju en fulkomlig scenförändring. Där kunde Skövde mycket väl gjort något mer mål än det som föll.
I tredje var det ju rätt många avslut som var på tok för ärliga men även en hel del riktigt heta chanser och Köpings målvakt gjorde ju några riktiga konsträddningar och höll på att växa till ett monster. Det kändes riktigt otäckt även om Skövde hade ett enormt spelövertag men inte fick utdelning. Sedan kom då time outen av Köping och den härliga ketchupeffekten av Skövde :D
Gummi gör en nästintill fläckfri hemmadebut där han spelar enkelt, han vårdar pucken och spelar så moget så moget. Det var väl en nästanindianare i slutet på första som var det enda darret som jag såg. Gummi kommer vara guld värd i fortsättningen om hans otränade kropp håller.
Stoffe som inte på några villkor missar en Skövdematch har nu missat tre matcher på raken, nio poäng och sjutton Skövdemål på grund av semestertripp. Vi kanske skulle ha en insamling och skicka iväg han resten av vintern också :lol:
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Måste ju ändå påtala den randige,hur kan man få ha kvar licensen när man dömer utvisning när han inte ser vad som händer.Med andra ord åker fanskapet och gissar under matchen,hoppas någon ansvarig ser till att han aldrig dömer på denna nivån mer!

Men matchen...Jösses vad det släppte loss i 3:dje,nu sover vi gott inatt :D
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Ja jöses amelia. :shock:

Köpng verkar vara ett motstånd som gynar SIK 10-1, 6-2 och nu 7-1 över 3 matcher den här säsongen än så länge.

Håller med mång föregående komentarer. Att det länge stod 2-1 och Köping kryper närmare där det ett tag var snud på och också kunnde blivit 2-2 och då förmodligen en annan tillställning. Men sen OMG. Vad är det som brukar sägas !

-Man ska alltid spara det bästa till sist. :D Bokstavligt talat så är det ju vad som händer i 3e perioden.

Vist att man har sett matcher med att det produceras många mål. Jag kan dock i ärlighetens namn inte komma ihåg att jag har sett något liknande under alla mina år som jag följt SIK med att så pass många kommer i så pass tätt följd. Har inte exakt tid nu men kan det ha varit att alla 5 kom inom 6-7 minuter in på varndra. I vilket fall som helst en riktig njutning och det ser ju riktigt ljust ut nu. En poäng upp bara så fortsättning följer med spänning.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Per-Erik Odh wrote: Stoffe som inte på några villkor missar en Skövdematch har nu missat tre matcher på raken, nio poäng och sjutton Skövdemål på grund av semestertripp. Vi kanske skulle ha en insamling och skicka iväg han resten av vintern också :lol:
Bu ska du inte vara elak mot en av de mest lojala supportrarna och trognaste Rebeller Perka. ;)
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Johan Nykvist wrote:Vist att man har sett matcher med att det produceras många mål. Jag kan dock i ärlighetens namn inte komma ihåg att jag har sett något liknande under alla mina år som jag följt SIK med att så pass många kommer i så pass tätt följd. Har inte exakt tid nu men kan det ha varit att alla 5 kom inom 6-7 minuter in på varndra. I vilket fall som helst en riktig njutning och det ser ju riktigt ljust ut nu. En poäng upp bara så fortsättning följer med spänning.
Målen tillkom mellan 52:43 - 58:07. Blir ca 5 min 24 sek.
Post Reply