Nu ska bara Erkgärds komma igång,han är lååångt ifrån formen just nu!Gunwaldh Johansson wrote:En helt ok match från Skövdes sida. Man tar till vara på sina chanser men man måste försöka dra ner på onödiga utvisningar. Robin Klasson var riktigt på hugget idag. Bara ladda om till derbyt på onsdag borta mot Grästorp.
Håller med 100%, jag tror att Borlänge hade inte ett skott på mål 5 mot 3Per-Erik Odh wrote:Tycker det var riktigt bra idag. Bra energi från start och Skövde kunde mycket väl gjort något mer mål i de första perioderna.
Tycker man spelar bra i sextio minuter idag.
Klasson får pris som matchens lirare och det var rättvist. En spelare som gör framsteg hela tiden.
Starkt att utan några riktiga bekymmer hålla rent i två minuter i fem mot tre. Hade jag varit Arboga supporter så hade jag nog inte varit riktigt nöjd med spelet i det numerära överläget, hehe![]()
Tycker Melin kändes lite sådär i inledningen men han växer med matchen och i sista perioden kändes han hur trygg som helst.
Det här var väl ändå inte så jävla svårt![]()
Tack Skövde IK för en bra match och att första trepoängaren i vårserien kommit. Nu är det bara att ånga på![]()
Höll ju på att glömma. Wänghult är ju helt underbar i efteRsnacket. Sådär lite lagom kaxig
Du menar väl Arboga och inte Borlänge!Pertti Pahankala wrote:Håller med 100%, jag tror att Borlänge hade inte ett skott på mål 5 mot 3Per-Erik Odh wrote:Tycker det var riktigt bra idag. Bra energi från start och Skövde kunde mycket väl gjort något mer mål i de första perioderna.
Klasson får pris som matchens lirare och det var rättvist. En spelare som gör framsteg hela tiden.
Starkt att utan några riktiga bekymmer hålla rent i två minuter i fem mot tre. Hade jag varit Arboga supporter så hade jag nog inte varit riktigt nöjd med spelet i det numerära överläget, hehe![]()
Tycker Melin kändes lite sådär i inledningen men han växer med matchen och i sista perioden kändes han hur trygg som helst.
Tack Skövde IK för en bra match och att första trepoängaren i vårserien kommit. Nu är det bara att ånga på![]()
Höll ju på att glömma. Wänghult är ju helt underbar i efteRsnacket. Sådär lite lagom kaxig
Å andra sidan så har han ju rätt i att Borlänge inte.hade ett enda skott på. mål därGunwaldh Johansson wrote:Du menar väl Arboga och inte Borlänge!Pertti Pahankala wrote:Håller med 100%, jag tror att Borlänge hade inte ett skott på mål 5 mot 3Per-Erik Odh wrote:Tycker det var riktigt bra idag. Bra energi från start och Skövde kunde mycket väl gjort något mer mål i de första perioderna.
Gunwaldh Johansson wrote:Du menar väl Arboga och inte Borlänge!Pertti Pahankala wrote:Håller med 100%, jag tror att Borlänge hade inte ett skott på mål 5 mot 3Per-Erik Odh wrote:Tycker det var riktigt bra idag. Bra energi från start och Skövde kunde mycket väl gjort något mer mål i de första perioderna.
Den sekvensen var riktigt rolig! Anledningen till att PR saknade klubba var för att han hade överlämnat sin till Rundqvist. Rundqvist i sin tur hade lämnat över sin till Anton Karlsson som hade blivit av med sin bakom mål.Johan Nykvist wrote:Tycker dagens match med seger kan sammanfatas med orden hårt arbete, tålamod och kyla.
Alla var på tårna och jobbar hårt. Som många andra så är Klasson helt klart matchens lirare och att han fick det priset var inte alls oförtjänt.
Måste också påpeka en sekvens som kanske är mera slump men utmynar i förarbetet till att som jag ser det defenitivt bli det som punkterar matchen och det är strax inna och det som leder fram till 4-2. PR spelar tror jag nästan i 30 sek/1 min utan klubba men bter inte utan får tillsist en ny och kommer i det med perfekt timing från båset där han hämtat den för att speda upp från egen zon med pucken och sedan delikat passning till Back som får göra 4-2. Riktigt hockey godis.
Nu hoppas vi som sagt att trenden vänt och håller i sig. Dock så ska man defenitivt suga på den här karamelen ikväll.
Nej, Rebellerna kör tyvärr inte någon buss dit av lite olika anledningar.Anders Åstebro wrote:Tack för denna vinst!
Det var verkligen en viktig seger!!!
Hade helt missat att SIK spelade idag ju...
Kan bli att man hakar på till Grästorp på onsdag då man är ledig och jobbar eftermiddags skiftet dagen därpå.
För Rebellerna kör väl en buss dit antar jag.....eller?!?