2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:

Post by Admin »

Per-Erik Odh
Reactions:

Re: 2015-11-25 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

När jag såg spelschemat för första gången i höstas kommer jag ihåg att jag tänkte att denna matchen skulle kunna bli så het som en match i ettan någonsin kan bli med två lag som slåss för livet om poängen bland topp fyra. Nu finns det ju fortfarande teoretiska möjligheter att bois inte går till Allettan och att Skövde tar sig vidare men vem hade kunnat gissa att skillnaden mellan lagen med fyra omgångar kvar skulle vara så stor, och det med fördel förorten?
Ja, det skulle varit Gunwaldh då ;)

Nu slåss vi för äran och den lilla teoretiska chans som fortfarande återstår!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:När jag såg spelschemat för första gången i höstas kommer jag ihåg att jag tänkte att denna matchen skulle kunna bli så het som en match i ettan någonsin kan bli med två lag som slåss för livet om poängen bland topp fyra. Nu finns det ju fortfarande teoretiska möjligheter att bois inte går till Allettan och att Skövde tar sig vidare men vem hade kunnat gissa att skillnaden mellan lagen med fyra omgångar kvar skulle vara så stor, och det med fördel förorten?
Ja, det skulle varit Gunwaldh då ;)

Nu slåss vi för äran och den lilla teoretiska chans som fortfarande återstår!
Och för viktiga bonuspoäng!
Vi kan sänka bois i morgon och vid ett eventuellt PO mellan lagen... ;)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Har precis läst förortens inför.
http://www.mariestadbois.se/nyheter.asp ... -levererar
Noterar att vår PR är en betydligt mer ödmjuk kille än bois Philip Larsson. Han skall sänka skeppet ända ner i botten och bubblar någon skit om att hata Skövde.
Men varför vara ödmjuk? Det kommer kännas dubbelt så bra för oss Skövdesupportrar när jiddret får lämna isen poänglös :twisted:
Nu är det DERBY!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Nu tänker jag vara brutalt ärlig. Våran lagkapten, förtjänar inte ett C på bröstet. Han åker fan inte en meter i onödan och tar onödiga utvisningar. Är det de signalerna vi vill att våran lagkapten ska skicka till resten av laget?!

Bäst i Skövde: Erkgärds-linan, back och klassons slit. Rosén, Karlsson och Nicklasson bland backarna. Resten underkänt idag.
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

En match med bra derby vibbar så tummen upp för det.
Dock inte den mest välspelade match man sett, var nog allt mål i alla fall

Hur var det nu igen?!?!
"Målet" som domaren inte såg att det var mål var nog allt mål i alla fall.
För var fanns annars det karakteristiska "plinget" om det hade tagit i målramen??? :?
Som exempelvis det som hördes när Bad Bôjsen gjorde 3-3 som var en klockren ramträff och in i mål...!

Grattis bois till eran A1 plats.
Skall nog åka till Mariestad någon gång för att få se er få däng av något av norrlandslagen... ;)
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde gör en hyfsad insats men drar tyvärr på sig för många utvisningar. Man var värda poäng i denna match.
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

Skövde var bättre i hela matchen.. Synd att domaren gav bort matchen till Mariestad.. Nej jag är inte partisk.. T ex räkna jag på minst 12 utvisningar på Mariestad i tredje..
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker definitivt att Skövde var värda poäng i denna match!

Att resultatet blev som det blev visar väl bara på skillnaden på ett lag i medgång och ett lag i motgång och en domare som garantaret hade en tvåa på tipset. Jag säger väl inget om utvisningarna på Skövdespelare utom på slutet när han letade kompensation och dessutom skickar ut Rundqvist. Hur i helvete kan han med bara när han borde tagit ett antal boisutvisningar i andra och tredje perioden men valde att blunda. Så jävla dåligt!

Äckelbois :evil:
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

En bra match gjorde Ni SIK. Men som så många gånger tidigare så hände något i slutet och så var matchen snabbt förlorad. Nu är det fortsättningsserien att se fram mot och en placering ett eller två. Det ser ganska mörkt ut att kunna starta fortsättningsserien med maxpoäng med där är nya 42 poäng att spela om så att kunna komma minst tvåa borde vara fullt möjligt.
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Innan matchen så sa jag att det inte alls kändes som derby då det inte var upphasat eller laddat. Känns dock lite som att man fick äta upp detta då det efter hand steg i tempen med en riktigt härlig inramning med känslor.

Tycker att SIK gör den bästa matchen på väldigt väldigt länge undewr hösten och en seger hade inte på något sätt varit orättvis. Dock så är det lite signifikativt som det varit hela hösten. Det är så förtvivlat svårt att kunna knyta ihop allt på slutet.

Idag så får dock bois även hjälp från domaren riktigt jävla patetiskt till att i slutändan få matchen till sin fördel. Sedan så är ju de 2 första målen som SIK får emot sig också rent slarv vilket tyvärr straffar sig.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ja här märks det att man inte skyller på domaren iallafall. :lol: :lol: :lol:

Patetiskt är väl bara förnamnet, och nån har tydligen räknat utvisningar för bois till 12 st i tredje perioden...... hur f@n den personen kan få det till 12 när matchrapporten säger nåt helt annat det är för mig en stor fråga....

Om Mjörnberg (som är opartisk) och sett matchen och refererar den på sin blogg läser er gästbok så kommer han nog skratta i flera dagar..... :roll: :mrgreen:
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Man vinner inga matcher i utvisningsbåset punkt! Vi har förlorat så jävla många matcher i år pga detta,ska vi vidare efter ordinarie serie måste spelarna undvika alla skit utvisningar.Idag tycker jag ändå att vi var minst lika bra som bois,men mentalt är vi inte i närheten tyvärr :(
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

På tal om utvisningen av Rundqvist!
På efteRsnacket var det PR och Rundqvist som var uppe. Rundqvist fick då frågan vad han sade till domaren?
"Vilken billig kompensationsutvisning och domaren trodde att jag sade något annat" var hans svar.

Vad ska han säga då? Det var ju en billig kompensationsutvisning i ett helt avgörande läge och Rundqvist kan ju knappast lastas för att domaren, som för övrigt kunde ha tagit en hel hög med boisutvisningar i andra för alla hugg och slag, hörde något helt annat. I mina ögon åtminstone sökte Söderberg en kompensation!

Nej jag tycker domarinsatsen var bedrövlig med en nivå i första, en helt annan i andra, och sedan lägga sig i och avgöra ett av de bästa derbyna på flera år. Tyck vad faan ni vill men jag tycker den insatsen är präglad av nada känsla för en bra och rolig match inför storpublik och där spelarna borde fått avgöra matchen på egen hand :evil:
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote:På tal om utvisningen av Rundqvist!
På efteRsnacket var det PR och Rundqvist som var uppe. Rundqvist fick då frågan vad han sade till domaren?
"Vilken billig kompensationsutvisning och domaren trodde att jag sade något annat" var hans svar.

Vad ska han säga då? Det var ju en billig kompensationsutvisning i ett helt avgörande läge och Rundqvist kan ju knappast lastas för att domaren, som för övrigt kunde ha tagit en hel hög med boisutvisningar i andra för alla hugg och slag, hörde något helt annat. I mina ögon åtminstone sökte Söderberg en kompensation!

Nej jag tycker domarinsatsen var bedrövlig med en nivå i första, en helt annan i andra, och sedan lägga sig i och avgöra ett av de bästa derbyna på flera år. Tyck vad faan ni vill men jag tycker den insatsen är präglad av nada känsla för en bra och rolig match inför storpublik och där spelarna borde fått avgöra matchen på egen hand :evil:
Ja vad ska han säga då?
Om nu Rundqvist sa ett par väl valda ord så hade han talat om det på eftersnacket, jo förmodligen :roll:
Silly season is just another season!
Post Reply