2015-11-22 16:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshallen
-
- Reactions:
Re: 2015-11-22 16:00 Tranås AIF IF - Skövde IK, Bredtorpshal
Det svänger fort det här...
Inför säsongen så stod Spaak och sade att "vi skall vinna alla matcher!"
Efter gårdagen (när SIK knappt var trea på puckarna) säger Spaak till hemsidan:
"– Vi hamnar lite på hälarna redan första bytet idag, men vi håller ändå nere siffrorna"
Jag tror att detta var sjunde gången jag åkte till Tranås för att se Skövde möta dem. Och jag har sett ett antal förluster där tidigare, men jag har aldrig varit med om att laget sitter kvar i bussen medans det står två handfallna tränare och ser ut som fågelholkar i båset.
"– Vi hamnar lite på hälarna redan första bytet idag, men vi håller ändå nere siffrorna"
Jag tror att detta var sjunde gången jag åkte till Tranås för att se Skövde möta dem. Och jag har sett ett antal förluster där tidigare, men jag har aldrig varit med om att laget sitter kvar i bussen medans det står två handfallna tränare och ser ut som fågelholkar i båset.
-
- Reactions:
Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
-
- Reactions:
Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Niklas: med det som presterades igår, så får vi vara nöjda med att hänga kvar i ettan.Niklas Hjalmarsson wrote:Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
Visst att Tranås är ett bra lag, men Skövde var helt under isen.
-
- Reactions:
Simon, du slipper antagligen att ens fundera på om du skall åka dit någon mer gång denna säsong.Simon Olsson wrote:Det svänger fort det här...
Ja, om vi nu inte har "oturen" att få möta dem igen vid ett eventuellt playoff spel då vill säga.

Hur som helst så är det bara att konstatera att laget är allt för vekt denna säsong.
-
- Reactions:
I år är väl Västra ettan bättre genomgående på alla lag, medans Skövde, Grästorp bla har underpresterat å det grövsta!Simon Olsson wrote:Niklas: med det som presterades igår, så får vi vara nöjda med att hänga kvar i ettan.Niklas Hjalmarsson wrote:Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
-
- Reactions:
Visst är det så, men samtidigt så är man jävligt illa ute när man har segersång och dans i omklädningsrummet efter att vunnit mot Forshaga med 2-1 efter straffar.Niklas Hjalmarsson wrote:I år är väl Västra ettan bättre genomgående på alla lag, medans Skövde, Grästorp bla har underpresterat å det grövsta!Simon Olsson wrote:Niklas: med det som presterades igår, så får vi vara nöjda med att hänga kvar i ettan.Niklas Hjalmarsson wrote:Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
Skövde IK saknar inte spelarmaterialet, utan saknar "bara" den rätta inställningen.
Jag trodde inför den här säsongen att Spaak va rätt man för att få spelarna att spela med rätt inställning, men hittills har jag haft fel.
-
- Reactions:
Tja segersång det är nog faan så viktigt att få sjunga även vid vinster mot "skitlag", & kanske särskilt viktigt när det bevisligen gått troll i spelet som för Skövdes del!Simon Olsson wrote:Visst är det så, men samtidigt så är man jävligt illa ute när man har segersång och dans i omklädningsrummet efter att vunnit mot Forshaga med 2-1 efter straffar.Niklas Hjalmarsson wrote:I år är väl Västra ettan bättre genomgående på alla lag, medans Skövde, Grästorp bla har underpresterat å det grövsta!Simon Olsson wrote:Niklas: med det som presterades igår, så får vi vara nöjda med att hänga kvar i ettan.Niklas Hjalmarsson wrote:Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
Skövde IK saknar inte spelarmaterialet, utan saknar "bara" den rätta inställningen.
Jag trodde inför den här säsongen att Spaak va rätt man för att få spelarna att spela med rätt inställning, men hittills har jag haft fel.
-
- Reactions:
Håller med om att segersång är viktigt, men tycker det är illa att en straffseger mot ett bottenlag firas så mycket så att man glömmer att komma ut till efteRsnacket, där det står supportrar och väntar förgäves.Niklas Hjalmarsson wrote:Tja segersång det är nog faan så viktigt att få sjunga även vid vinster mot "skitlag", & kanske särskilt viktigt när det bevisligen gått troll i spelet som för Skövdes del!Simon Olsson wrote:Visst är det så, men samtidigt så är man jävligt illa ute när man har segersång och dans i omklädningsrummet efter att vunnit mot Forshaga med 2-1 efter straffar.Niklas Hjalmarsson wrote:I år är väl Västra ettan bättre genomgående på alla lag, medans Skövde, Grästorp bla har underpresterat å det grövsta!Simon Olsson wrote:Niklas: med det som presterades igår, så får vi vara nöjda med att hänga kvar i ettan.Niklas Hjalmarsson wrote:Minst tvåa borde inte vara alls omöjligt tycker jag!Gunwaldh Johansson wrote:Årets lag är inte bättre än så här tyvärr. Det går inte att tappa spelare som Hultman, Alengård och Anton Lindgren mm utan att det inte märks. Dom så kallade experterna som tippade att Skövde skulle slåss om seriesegern kan inte ha kollat vilka spelare som Skövde har. Det är en av dom yngsta trupper man haft på många år. Många yngre som har gjort det bra men några av dom äldre och mer erfarna som tyvärr inte kommit upp till sin kapacitet. Det är bara att ladda om försöka bli sämst 2 i fortsättningsserien efter jul.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Skövde ligger sjua och Forshaga ligger åtta så....Simon Olsson wrote:.....
....
Håller med om att segersång är viktigt, men tycker det är illa att en straffseger mot ett bottenlag firas så mycket så att man glömmer att komma ut till efteRsnacket, där det står supportrar och väntar förgäves.

/Perka
-
- Reactions:
Tycker det är helt ointressant om det så vore att dom spöat Hangelösa på uterinken så ska dom spela sin segersång i omklädningsrummet. Det handlar om att bygga upp en bra känsla i gruppen, något som jag personligen tror är/har varit ett visst problem i Skövde IK.Per-Erik Odh wrote:Skövde ligger sjua och Forshaga ligger åtta så....Simon Olsson wrote:.....
....
Håller med om att segersång är viktigt, men tycker det är illa att en straffseger mot ett bottenlag firas så mycket så att man glömmer att komma ut till efteRsnacket, där det står supportrar och väntar förgäves.
Sen kan man ju givetvis tycka att det är dåligt att missa eftersnacket.
-
- Reactions:
Haha, du säger ju alltid att jag ska se det positiva med Skövde ik. Och när jag försöker se SIK med dina ögon så är dem ju alltid i toppPer-Erik Odh wrote:Skövde ligger sjua och Forshaga ligger åtta så....Simon Olsson wrote:.....
....

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Simon Olsson wrote:Haha, du säger ju alltid att jag ska se det positiva med Skövde ik. Och när jag försöker se SIK med dina ögon så är dem ju alltid i toppPer-Erik Odh wrote:Skövde ligger sjua och Forshaga ligger åtta så....Simon Olsson wrote:.....
....
Håller med om att segersång är viktigt, men tycker det är illa att en straffseger mot ett bottenlag firas så mycket så att man glömmer att komma ut till efteRsnacket, där det står supportrar och väntar förgäves.därav så är ju Forshaga ett bottenlag och Skövde ett "topplag"

/Perka