Spelmässigt tycker jag nog också, i likhet med Marcus L, att Skövde är nog så bra men det är ju ingen tröst när bois gör ett mål mer och det är ju det som räknas.
Som jag ser det är det i den avgörande kampen framför mål som bois var bättre. Både 3-3 och 4-3 har stora likheter med varandra då det i bägge fallen är puckar som i kampen hamnar bakom Robin, men fortfarande bara i målgården, och det är förortsspelare som är snabbast på och kan stöta in puckjäveln. Det är i just den kampen som Mariestad var bättre!
Skövdes boxplay var jättebra på att hålla motståndarna långt ute idag. Synd att det inte höll även i det sista boxplayet.
I två perioder kändes Skövde som det hetare laget.
Förstaformationen hade härlig lekstuga många gånger vilket var nog så kul att se men lite mer hetta framför mål behövs så det inte bara blir uppsnurrande av motståndare. I den andra perioden skulle vi behövt få bättre utdelning på spelövertaget vi då hade.
Kul att Erkgärds stod i Skövdeklacken!
Vad är det för sjuka med Rosén?
Utvisningen på Klasson känns inte okej. Javisst, du får inte spela med en trasig klubba men intentionerna var heller inte det. När Robin tar upp den ena av de två klubborna så får han den trasiga klubban. Han märker omedelbart misstaget och släpper direkt klubban. Det kan inte ha rört sig om mer än ett par sekunder. Men men, formellt så gjorde nog inte Magnusson något fel antar jag och det var ju inte heller i den utvisningen som matchen avgjordes.
Godis var ordentligt flesig såg det ut som från läktaren. Det såg även ut som att förlossningen varit svår!
Nu börjar avståndet upp till strecket bli stort. Vi hade behövt denna trean i racet. Vikten av segrar i de tre återstående matcherna innan serien vänder känns med nuvarande tabelläge rätt stor. Bit ihop och kom igen!