2015-01-10 16:00 Skövde IK - IF Troja/Ljungby, Billingehov

Helt rätt.Urban Stahel wrote:Jag glodde lite på träningen idag,grabbarna verkar vara vid gott mod och det var mycket glada rop när det gjordes mål.Så om dom inte har gett upp vore det väl fan om vi supportrar gör det! Perkele
Jag håller fullständigt med. Jag skäms å föreningens vägnar. Det finns många bland berörda som bör rannsaka sig rejält. Jag kan vara en, men trodde i min tro på det positiva och generösa initiativet att detta skulle vara en jättebra grej, när den presenterades utan någon särskild support från en styrelse(!). Jag hade jättefel, men frågan är om det hade räckt. Här erbjuder Rebellerna 5000(!) kronor till vinnande ungdomslag - och juniorerna! - utan andra krav än att heja. Jättejobbigt?!? 5000 kronor är väldigt mycket pengar i min värld och borde vara det för ett ungdomslag också. En gång till, jag skäms å många andras vägnar.Per-Erik Odh wrote: Det är tråkigt att det skall vara så pinsamt att stå med Rebellerna att inga juniorer eller ungdomar ens tog tillfället i akt att tjäna 5000 kronor på Rebellernas utmaning under hösten. Vad jag vet så har det var 0 ungdomar där för att hjälpa till!?
Enligt uppgift var det juniorspelare som fått någon form av utmaning inför dagens match från klubbledningen. Innebar den utmaningen att ställa sig med Rebellerna så var uppslutningen pinsamt dålig. 0 ungdomar!?
Håller med dig till punkt och pricka. PR känns väldigt oscoutad, han tappar pucken oerhört ofta och speeden/orken som han hade när han var i den rödvita dressen tidigare verkar vara bortblåst. Våga bänka de spelare som inte tar för sig, även om de har ett "bra namn". Släpp fram lite hungriga spelare, Forsmark etc.Joakim Blomquist wrote:Historien upprepar sig....
Man "vågar" inte ta lägena. Man vågar inte skjuta och man är inte ens ljummen framför motståndarens kasse.
Det sitter i huvudena på spelarna.
Det är tränarnas sak att ingjuta mod och självförtroende hos spelarna. Och vaska om mer under match när inget funkar. Det dröjde till 10 min in i tredje när man började gå ner på folk och äntligen bänkade PR... Jag är ledsen att skriva det men han gör ingenting på isen, men det är det inte många som gör. Tycker inte SIK har en riktig målchans värd namnet. Det är för dåligt och tunga namn som Erkgärds och Rosen tar inte det ansvar de borde. Finlir funkar inte nu. Inte heller pucktransporter. Bäst idag var fjärdekedjan och jag hoppas verkligen att de får höra det och att någon eller några av dem lyfts upp och mer etablerade får gå ner i fjärde. Man kan inte lira högt upp pga ett namn på tröjan...
Man är ju absolut inte utspelad i någon av matcherna men man är inte tillräckligt farliga/bra för att vara ett hot i matcherna. Fram och skym. Fram och var först på returer. Våga spela snabbare. Våga skjuta.
Det är ju inte på nåt sätt kört pga resultat som går vår väg, men får man inte ordning på ovanstående och att alla börjar ta ansvar så kommer jumboplatsen att bestå...
Så här kan det ju inte fortsätta år efter år efter år, för då tröttnar åtminstone jag snart...
Kom igen nu siken knyt nävarna nu och visa vad fan ni kan!!!
Flera har skrivit det,IN på mål! Våga gå på mål,skit i att dumpa pucken för att sedan bli stående vid sargen och gräva...Vi måste ha seriens mest lättlästa anfalls hockey!Simon Henriksson wrote:Håller med dig till punkt och pricka. PR känns väldigt oscoutad, han tappar pucken oerhört ofta och speeden/orken som han hade när han var i den rödvita dressen tidigare verkar vara bortblåst. Våga bänka de spelare som inte tar för sig, även om de har ett "bra namn". Släpp fram lite hungriga spelare, Forsmark etc.Joakim Blomquist wrote:Historien upprepar sig....
Man "vågar" inte ta lägena. Man vågar inte skjuta och man är inte ens ljummen framför motståndarens kasse.
Det sitter i huvudena på spelarna.
Det är tränarnas sak att ingjuta mod och självförtroende hos spelarna. Och vaska om mer under match när inget funkar. Det dröjde till 10 min in i tredje när man började gå ner på folk och äntligen bänkade PR... Jag är ledsen att skriva det men han gör ingenting på isen, men det är det inte många som gör. Tycker inte SIK har en riktig målchans värd namnet. Det är för dåligt och tunga namn som Erkgärds och Rosen tar inte det ansvar de borde. Finlir funkar inte nu. Inte heller pucktransporter. Bäst idag var fjärdekedjan och jag hoppas verkligen att de får höra det och att någon eller några av dem lyfts upp och mer etablerade får gå ner i fjärde. Man kan inte lira högt upp pga ett namn på tröjan...
Man är ju absolut inte utspelad i någon av matcherna men man är inte tillräckligt farliga/bra för att vara ett hot i matcherna. Fram och skym. Fram och var först på returer. Våga spela snabbare. Våga skjuta.
Det är ju inte på nåt sätt kört pga resultat som går vår väg, men får man inte ordning på ovanstående och att alla börjar ta ansvar så kommer jumboplatsen att bestå...
Så här kan det ju inte fortsätta år efter år efter år, för då tröttnar åtminstone jag snart...
Kom igen nu siken knyt nävarna nu och visa vad fan ni kan!!!
Skotten idag var rätt i magen på Nielsen, visserligen gjorde han några fina räddningar med plocken, men avsluten är riktigt ineffektiva.
Coachningen stämmer inte den heller tycker jag, väck spelarena, ändra i formationerna under match innan det är för sent. Timeouten kom som vanligt alldeles för sent den också.
Jobbig lördag.