2014-12-29 19:00 Kristianstads IK - Skövde IK, Kristianstads
-
- Reactions:
Re: 2014-12-29 19:00 Kristianstads IK - Skövde IK, Kristians
Effektiva Kristianstad skjuter bara ett skott mer och vinner övertygande tillslut! Ingen vidare start på Allettan direkt 

-
- Reactions:
Oj oj oj vilken tung förlust
. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?

-
- Reactions:
2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
-
- Reactions:
Hoppas du skämtar nu? Att påstå att Pierre inte är en matchvinnartyp är ju galet, om det skiter sig så kan knappast han lastas för det! Om det skiter sig (gud förbjude), beror det nog snarare på att man inte får ut max av materialet. För laget är bra på pappret. Sen i matcher likt kvällens, måste de förväntade toppspelarna gå fram och vara en skillnad, annars går det inte. Och täta bataljer lär vi se fler av.Urban Stahel wrote:2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
I övrigt tyckte jag mig se i hemmapremiären att man hade förtvivlat svårt i uppspelsfasen, blev väldigt mycket "freestyle" när Pantern låg på så högt som de gjorde. Man blev också väldigt utestängda i offensiv zon, man lyckades inte ta sig in till de där heta chanserna tillräckligt många gånger (mycket skott utifrån). Vad man gör för att ändra på detta önskar jag att jag hade svaret på. Men då hade jag stått i ett bås någonstans.
-
- Reactions:
Varför skulle jag skämta?...Vi har mycket bättre målvakter än på länge,men någon matchvinnare som Åkerlund är dom inte.Rickard Dahl wrote:Hoppas du skämtar nu? Att påstå att Pierre inte är en matchvinnartyp är ju galet, om det skiter sig så kan knappast han lastas för det! Om det skiter sig (gud förbjude), beror det nog snarare på att man inte får ut max av materialet. För laget är bra på pappret. Sen i matcher likt kvällens, måste de förväntade toppspelarna gå fram och vara en skillnad, annars går det inte. Och täta bataljer lär vi se fler av.Urban Stahel wrote:2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
I övrigt tyckte jag mig se i hemmapremiären att man hade förtvivlat svårt i uppspelsfasen, blev väldigt mycket "freestyle" när Pantern låg på så högt som de gjorde. Man blev också väldigt utestängda i offensiv zon, man lyckades inte ta sig in till de där heta chanserna tillräckligt många gånger (mycket skott utifrån). Vad man gör för att ändra på detta önskar jag att jag hade svaret på. Men då hade jag stått i ett bås någonstans.
-
- Reactions:
Retorisk fråga, ställd för att belysa hur konstigt det lät. Du får gärna utveckla varför du tycker så? Min personliga åsikt är att om det skiter sig är det knappast målvakternas fel. Så huruvida de är matchvinnartyper eller inte känns ganska oväsentligt just nu. Jag har dock min åsikt klar.Urban Stahel wrote:Varför skulle jag skämta?...Vi har mycket bättre målvakter än på länge,men någon matchvinnare som Åkerlund är dom inte.Rickard Dahl wrote:Hoppas du skämtar nu? Att påstå att Pierre inte är en matchvinnartyp är ju galet, om det skiter sig så kan knappast han lastas för det! Om det skiter sig (gud förbjude), beror det nog snarare på att man inte får ut max av materialet. För laget är bra på pappret. Sen i matcher likt kvällens, måste de förväntade toppspelarna gå fram och vara en skillnad, annars går det inte. Och täta bataljer lär vi se fler av.Urban Stahel wrote:2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
-
- Reactions:
Fast jag lastar inte våra målvakter för förlusterna,jag besvarade bara frågan om dom verkar vara matchvinnare!Rickard Dahl wrote:Retorisk fråga, ställd för att belysa hur konstigt det lät. Du får gärna utveckla varför du tycker så? Min personliga åsikt är att om det skiter sig är det knappast målvakternas fel. Så huruvida de är matchvinnartyper eller inte känns ganska oväsentligt just nu. Jag har dock min åsikt klar.Urban Stahel wrote:Varför skulle jag skämta?...Vi har mycket bättre målvakter än på länge,men någon matchvinnare som Åkerlund är dom inte.Rickard Dahl wrote:Hoppas du skämtar nu? Att påstå att Pierre inte är en matchvinnartyp är ju galet, om det skiter sig så kan knappast han lastas för det! Om det skiter sig (gud förbjude), beror det nog snarare på att man inte får ut max av materialet. För laget är bra på pappret. Sen i matcher likt kvällens, måste de förväntade toppspelarna gå fram och vara en skillnad, annars går det inte. Och täta bataljer lär vi se fler av.Urban Stahel wrote:2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
-
- Reactions:
Tråkigt med våra målisar med säkert inte deras fel enkom
. Men nu är jag gladare då småpojkarna i förorten fick stryk
....,mmmmm mumma är det 

-
- Reactions:
Anders Edman wrote:Tråkigt med våra målisar med säkert inte deras fel enkom. Men nu är jag gladare då småpojkarna i förorten fick stryk
....,mmmmm mumma är det
Alltså jag vill inte bli missförstådd..Jag är jättenöjd med båda målvakterna och i synnerhet Pierre,för första gången på flera år har vi en trygghet bakåt.Det nu dom ska upp en nivå också och just bli matchvinnare,så jag hoppas jag blir överbevisad redan nästa match!
-
- Reactions:
Okej, då förstår jag. Jag fick uppfattningen att du trodde de var orsaken till att det brister när du svarade Anders ovan.Urban Stahel wrote:Fast jag lastar inte våra målvakter för förlusterna,jag besvarade bara frågan om dom verkar vara matchvinnare!Rickard Dahl wrote:Retorisk fråga, ställd för att belysa hur konstigt det lät. Du får gärna utveckla varför du tycker så? Min personliga åsikt är att om det skiter sig är det knappast målvakternas fel. Så huruvida de är matchvinnartyper eller inte känns ganska oväsentligt just nu. Jag har dock min åsikt klar.Urban Stahel wrote:Varför skulle jag skämta?...Vi har mycket bättre målvakter än på länge,men någon matchvinnare som Åkerlund är dom inte.Rickard Dahl wrote:Hoppas du skämtar nu? Att påstå att Pierre inte är en matchvinnartyp är ju galet, om det skiter sig så kan knappast han lastas för det! Om det skiter sig (gud förbjude), beror det nog snarare på att man inte får ut max av materialet. För laget är bra på pappret. Sen i matcher likt kvällens, måste de förväntade toppspelarna gå fram och vara en skillnad, annars går det inte. Och täta bataljer lär vi se fler av.Urban Stahel wrote:2 bra men inte matchvinnande målvakter enligt mig!Anders Edman wrote:Oj oj oj vilken tung förlust. Siken har ju i år ett "bra lag på papperet " men verkar inte räcka till när det kommer till bra motstånd:(. Satt och roade mig med att titta på spelschemat och räknade ut att Siken kommer att ta nio poäng i årets alletta !!!! Men bevisa gärna att jag har fel !!! En fråga till er som sett alla matcherna med Siken i år ? Har vi en matchvinnare i vår målvakt ? Eller var brister det som ni kan se det ?
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Day 2
Jävligt kul att få komma iväg på (borta)match igen med ett härligt gäng supportrar. Trots dom många milen!
Det var aldrig riktigt någon nerv i matchen från egen sida, varken i första (ledning KIK 1-0) eller i andra (1-1 efter denna) elller i tredje, som slutade 4-0.
Period ett och två så var jag ganska lugn, då Skövde IK såg ut att mer eller mindre ha järnkoll på spelet och Kristianstad, en del fina chanser skapades framåt för SIK, och KIK var inte alls så farliga offensivt.
Sen kom period tre, och då var det inte heller någon nerv, utan mest frustration. Att släppa in en puck till 2-1 i fem-mot-tre säger jag inte mycket om, det kan vara hänt! Men hur laget sedan uppträdde jämfört med tidigare perioder är jag mycket kritisk till. Det var kladdande med puck i egen zon till den milda grad. I stort sett inga pass (dom som hittade förbi blålinjen) satt där dom skulle. Spelare i motståndarlaget skulle väntas in innan pass slogs vilket givetvis resulterades i att den forcheckande KIKaren fick en klubba i passningsvägen och etablerade tryck i Skövdes zon. Vissa backar i Skövde är rena säkerhetsrisker utan att nämna namn. Total katastrof!!
Vi dammade förbi spelarbussen strax efter Börna, vad som hände därefter vet jag inte, men man kan ju hoppas att dom fick gå sista biten hem till Skövde
Jävligt kul att få komma iväg på (borta)match igen med ett härligt gäng supportrar. Trots dom många milen!
Det var aldrig riktigt någon nerv i matchen från egen sida, varken i första (ledning KIK 1-0) eller i andra (1-1 efter denna) elller i tredje, som slutade 4-0.
Period ett och två så var jag ganska lugn, då Skövde IK såg ut att mer eller mindre ha järnkoll på spelet och Kristianstad, en del fina chanser skapades framåt för SIK, och KIK var inte alls så farliga offensivt.
Sen kom period tre, och då var det inte heller någon nerv, utan mest frustration. Att släppa in en puck till 2-1 i fem-mot-tre säger jag inte mycket om, det kan vara hänt! Men hur laget sedan uppträdde jämfört med tidigare perioder är jag mycket kritisk till. Det var kladdande med puck i egen zon till den milda grad. I stort sett inga pass (dom som hittade förbi blålinjen) satt där dom skulle. Spelare i motståndarlaget skulle väntas in innan pass slogs vilket givetvis resulterades i att den forcheckande KIKaren fick en klubba i passningsvägen och etablerade tryck i Skövdes zon. Vissa backar i Skövde är rena säkerhetsrisker utan att nämna namn. Total katastrof!!
Vi dammade förbi spelarbussen strax efter Börna, vad som hände därefter vet jag inte, men man kan ju hoppas att dom fick gå sista biten hem till Skövde
-
- Reactions:
Läste Mjörnbergs hemsida där han skriver att Skövde viker ner sig,skoj att se en kommentar från en Kristianstads supporter som jag lägger ut här.
Måste som Kristianstad-supporter försvara Skövde här. Att de ägnade kvällen åt att vika ner sig är i det närmaste en oförskämd beskrivning av deras insats.
1-1 efter två spelade perioder och flera vassa chanser till ledning innan Kristianstad gör
2-1 i PP2. Det var väl först efter 3-1 som orken hos Skövde tröt och målen trillade in bakom en storspelande Pierre Svensson. Målen som Kristianstad gör är på inget sätt några slumpmål utan mycket fina sådana men Skövde gav verkligen hemmalaget en match. Men rätt lag vann ändå denna kväll.
Vi kommer nog se första segern i nästa match!
Måste som Kristianstad-supporter försvara Skövde här. Att de ägnade kvällen åt att vika ner sig är i det närmaste en oförskämd beskrivning av deras insats.
1-1 efter två spelade perioder och flera vassa chanser till ledning innan Kristianstad gör
2-1 i PP2. Det var väl först efter 3-1 som orken hos Skövde tröt och målen trillade in bakom en storspelande Pierre Svensson. Målen som Kristianstad gör är på inget sätt några slumpmål utan mycket fina sådana men Skövde gav verkligen hemmalaget en match. Men rätt lag vann ändå denna kväll.
Vi kommer nog se första segern i nästa match!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jag trodde väldigt mycket på minst en, eller varför inte två eller tre poäng efter två spelade perioder. Jag tycker Skövde så långt varit det bättre laget.
I tredje, kändes det åtminstone för mig, som att den inleddes väldigt avvaktande och att bägge lagen ville bevaka sin poäng. Det gjorde helt plötsligt att bägge lagen sänkte sin kvalitet men Skövde sänkte den mest. Skövde spelar jättebra försvarsspel när de åker skridskor och ligger tätt på. Men då syftar försvarsspelet, som jag ser det, till att även skaffa sig offensiva fördelar. Nu inledde man tredje med ett försvarsspel som bara kändes avvaktande och helt plötsligt såg det ut som om man inte vågade tro på det som man gjort rätt bra i de två första perioderna. KIKs 2-1 innebär att några av spelarna tappar luften känns det som och är inte alla i laget lika taggade i 60 som man var i 40 så blir man frånåkta av ett skickligt lag.
Jag frågade Fredrik i mitt inför hur man skulle ta poäng av KIK. Fredriks svar beskrev matchen precis i 40 minuter. Synd att inte alla orkade hålla sig till detta i 60
Nya tag mot Västervik! Det är 36 poäng kvar att spela om vilket gör att i teorin kan Skövde fortfarande sluta på plus 36.
I tredje, kändes det åtminstone för mig, som att den inleddes väldigt avvaktande och att bägge lagen ville bevaka sin poäng. Det gjorde helt plötsligt att bägge lagen sänkte sin kvalitet men Skövde sänkte den mest. Skövde spelar jättebra försvarsspel när de åker skridskor och ligger tätt på. Men då syftar försvarsspelet, som jag ser det, till att även skaffa sig offensiva fördelar. Nu inledde man tredje med ett försvarsspel som bara kändes avvaktande och helt plötsligt såg det ut som om man inte vågade tro på det som man gjort rätt bra i de två första perioderna. KIKs 2-1 innebär att några av spelarna tappar luften känns det som och är inte alla i laget lika taggade i 60 som man var i 40 så blir man frånåkta av ett skickligt lag.
Jag frågade Fredrik i mitt inför hur man skulle ta poäng av KIK. Fredriks svar beskrev matchen precis i 40 minuter. Synd att inte alla orkade hålla sig till detta i 60

Nya tag mot Västervik! Det är 36 poäng kvar att spela om vilket gör att i teorin kan Skövde fortfarande sluta på plus 36.
/Perka
-
- Reactions:
Jag var väldigt positiv till 1-1 en bit in i tredje och enligt skotten så borde de nästan fört matchen. Det som oroar är att de drar på sig tre tvåor på kort tid. Var det opolerat eller var domaren extra petig där?
Att man sen viker ner sig på slutet är förståeligt men beklagligt.. Allt kan hända och 2 måls underläge är 2 skott... Det verkar som om de etablerade namnen inte ger det där extra eller t o m viker ner sig.. Såg ju bara mot Pantern och där var Erkgärds totalt osynlig och PR förstår jag inte riktigt varför han inte lyfts av emellanåt och sätter in nån hungrig ung från bänken..
Pierre var strålande i premiären och det som framför allt gladde var att han styrde eventuella returer ut mot sidan i planket. Det måste han ha tränat på i uppehållet för han gjorde det nästan överdrivet tydligt. Bra där!!!
Nä ingen bra start på serien men plats bland fem tror jag stenhårt på!
Att man sen viker ner sig på slutet är förståeligt men beklagligt.. Allt kan hända och 2 måls underläge är 2 skott... Det verkar som om de etablerade namnen inte ger det där extra eller t o m viker ner sig.. Såg ju bara mot Pantern och där var Erkgärds totalt osynlig och PR förstår jag inte riktigt varför han inte lyfts av emellanåt och sätter in nån hungrig ung från bänken..
Pierre var strålande i premiären och det som framför allt gladde var att han styrde eventuella returer ut mot sidan i planket. Det måste han ha tränat på i uppehållet för han gjorde det nästan överdrivet tydligt. Bra där!!!
Nä ingen bra start på serien men plats bland fem tror jag stenhårt på!
-
- Reactions:
Håller med dig där Jocke
en plats bland de fem bör Siken klara av med det laget man förfogar över.
Otroligt viktig match mot Västervik hemma. Vinner vi där så är vi med igen
Kämpa SIK, Kämpa SIK

Otroligt viktig match mot Västervik hemma. Vinner vi där så är vi med igen

Kämpa SIK, Kämpa SIK