Jag tyckte att jag var tydlig med innebörden i mina motargument. Jag delade länken för att du nämnde sportsligt och osportsligt. Vi har lämnat ursprungsdiskussionen lika mycket. Här ska det diskuteras matchen, inte publiken som du la ditt fokus på. Det känns som att vår debatt håller på att dö, jag tror inte vi blir klokare eller mer enade.Rickard Larsson wrote:Per-Erik:
Jag har inga större problem att rakryggat be om ursäkt för en situation som från min synvinkel upplevdes värre än den i verkligheten var. Något annat vore mindre smart när det dessutom finns på film som jag själv önskade ta del av. Däremot går det ju att diskutera situationen innan där du nämner att Thörnqvist går på Lindgren väl hårt och jag kan väl tycka att Lindgren får skylla sig själv då han vänder sig med ryggen mot Thörnqvist och är redo för en kontakt.
Simon:
Jag vet inte riktigt vad du vill få ut av dina inlägg och motargument, men jag tycker fortfarande att SIK-publiken toppar VM i häckling!
Min avsikt är inte att få slut på beteendet som du nämner utan uppmärksamma den stora omfattningen men av någon anledning försvaras det med hull och hår. Märkligt.
Måste säga att klippet från J18 matchen såg riktigt roligt ut och den grabben får nog gå scenskola om han inte ska sitta bänk för diving.
Det jag undrar är vad klippet har för samhörighet med ursprungsdiskussionen? Kan det vara ytterligare någon form av häcklingsförsök?
Bägaren är ju smockfull och ändå rinner det inte över........
2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov
-
- Reactions:
Re: 2014-12-07 16:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge
-
- Reactions:
Tycker att vi lägger denna match till handlingarna nu.
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Bra förslag Gunwaldh, jag är helt på din sida denna gång!Gunwaldh Johansson wrote:Tycker att vi lägger denna match till handlingarna nu.
-
- Reactions:
Rickard Larsson: en undran bara: Du skrev att ditt syfte var att göra den stora massan uppmärksamma på hur kurvan beter sig..
Om de nu beter sig så förskräckligt så borde det väl vara så tydligt att du inte behöver förtydliga det?
Alla hallar har sina klackar och sina glåpord. Jag tycker det är gött att det visas lite känslor. Hockey är hockey och man får tåla lite. Jag tycker själv att bois klack kan häva ur sig både det ena och andra men inget jag går och grämer mig över eftersom jag vet att de håller på sitt (om än ofattbart) lag. Ta och ge helt enkelt.
Men Allettan smakar mumma och det var det vi började vår tråd med. Och hur du än försöker komma med invändningar att det blir svårare att ta sig vidare därifrån, så är jag 100% säker att du skulle velat ha med bois där...
Vi ses kanske nästa säsong du..
Om de nu beter sig så förskräckligt så borde det väl vara så tydligt att du inte behöver förtydliga det?
Alla hallar har sina klackar och sina glåpord. Jag tycker det är gött att det visas lite känslor. Hockey är hockey och man får tåla lite. Jag tycker själv att bois klack kan häva ur sig både det ena och andra men inget jag går och grämer mig över eftersom jag vet att de håller på sitt (om än ofattbart) lag. Ta och ge helt enkelt.
Men Allettan smakar mumma och det var det vi började vår tråd med. Och hur du än försöker komma med invändningar att det blir svårare att ta sig vidare därifrån, så är jag 100% säker att du skulle velat ha med bois där...
Vi ses kanske nästa säsong du..
-
- Reactions:
Bra skrivet Jocke B
, ja det är ofattbart när man tänker på det 

-
- Reactions:
Ja du Joakim, du tycks ju tro att jag är bitter över att bois inte tog sig till allettan i år men jag får nog tyvärr göra dig besviken med orden "hellre en topplacering i fortsättningsserien än ett stryklag i allettan"!
Smyg runt lite på hockeybloggarna och läs vad dom tippar allettan-lagens placeringar och fundera på orden jag skrev ovan så kanske även du landar med båda tassarna på jordskorpan så småning om
Eller ska jag fråga vilket av skaraborgslagen som har störst chans att nå play-off?
Jaja, den som lever får se......
Smyg runt lite på hockeybloggarna och läs vad dom tippar allettan-lagens placeringar och fundera på orden jag skrev ovan så kanske även du landar med båda tassarna på jordskorpan så småning om

Eller ska jag fråga vilket av skaraborgslagen som har störst chans att nå play-off?
-=Skaraborgs stolthet=-
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Tänk om vi fick lira innan det var klart Rickard...Rickard Larsson wrote:Ja du Joakim, du tycks ju tro att jag är bitter över att bois inte tog sig till allettan i år men jag får nog tyvärr göra dig besviken med orden "hellre en topplacering i fortsättningsserien än ett stryklag i allettan"!
Mjörnberg tippade följande när det gäller lag som han trodde skulle klara sig till Allettan: Skövde, Mariestad, Vimmerby, Tranås
Vart tog bojs vägen?Skövde, Mariestad och Vimmerby ska bara till Allettan från den här serien. Något annat finns inte på kartan. Allt annat skulle vara en flopp av den större modellen...
VHbloggen, där kunde man innan seriestart läsa hur representanter från dom olika klubbarna ville tippa utgången innan seriestart, där tippade 8 av 11 lag att bojs skulle hänga med Allettantåget... Vart tog bojs vägen?
I samma blogg kunde man läsa att 5 av 11 lag hade Tranås som ett av dom fyra lagen som skulle hänga på Allettantåget, vad hände där?
Hur det går för bois respektive Skövde får vi se.
Starkt om Skövde tar sig vidare (utan några "bonuspoäng" vid seriens start)
Svagt om bojs inte tar sig vidare (med bonuspoäng vid seriens start). Ha det så kul mot storheter som Surahammar, Lindlöven och icke att förglömma det rafflande derbyt mot Grästorp!
-
- Reactions:
Rafflande derbyn mot Grästorp vet jag inte om det blir för bois men för er blev det ju inte det sist i allafall då ni förlorade om jag inte missminner mig!Kristian Eriksson wrote:Tänk om vi fick lira innan det var klart Rickard...Rickard Larsson wrote:Ja du Joakim, du tycks ju tro att jag är bitter över att bois inte tog sig till allettan i år men jag får nog tyvärr göra dig besviken med orden "hellre en topplacering i fortsättningsserien än ett stryklag i allettan"!
Mjörnberg tippade följande när det gäller lag som han trodde skulle klara sig till Allettan: Skövde, Mariestad, Vimmerby, Tranås
Vart tog bojs vägen?Skövde, Mariestad och Vimmerby ska bara till Allettan från den här serien. Något annat finns inte på kartan. Allt annat skulle vara en flopp av den större modellen...
VHbloggen, där kunde man innan seriestart läsa hur representanter från dom olika klubbarna ville tippa utgången innan seriestart, där tippade 8 av 11 lag att bojs skulle hänga med Allettantåget... Vart tog bojs vägen?
I samma blogg kunde man läsa att 5 av 11 lag hade Tranås som ett av dom fyra lagen som skulle hänga på Allettantåget, vad hände där?
Hur det går för bois respektive Skövde får vi se.
Starkt om Skövde tar sig vidare (utan några "bonuspoäng" vid seriens start)
Svagt om bojs inte tar sig vidare (med bonuspoäng vid seriens start). Ha det så kul mot storheter som Surahammar, Lindlöven och icke att förglömma det rafflande derbyt mot Grästorp!
Silly season is just another season!