Övergångar i andra lag

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Re: Övergångar i andra lag

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 22 Apr 2025, 12:47 Ronny Rockstar får gå från tränarjobbet i Mariestad.
Det måste varit ett tufft beslut för oavsett vad man tycker så snackar vi IKON av stora mått här. Nästan så att jag lider lite med honom faktiskt.
Enligt Expressens mrmadhawk så lär det bli Karl Helmersson som tar över efter Ronny.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Även Lindén försvinner, eventuellt till Kalmar enligt rykten. Skönt att han slipper gå sidled till en annan HE-klubb.

https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... de-forward
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Lars Hildegard wrote: 23 Apr 2025, 08:31 Även Lindén försvinner, eventuellt till Kalmar enligt rykten. Skönt att han slipper gå sidled till en annan HE-klubb.

https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... de-forward
På tiden, iväg och testa en 1/2 säsong sen tillbaka igen till allettan nästa säsong!
Silly season is just another season!
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Lars Hildegard wrote: 22 Apr 2025, 13:21 .....
...
Ska vi tro att det är en lågoddsare att Helmersson kommer tillbaka? :?:
Du satt på facit!
/Perka
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Per-Erik Odh wrote: 23 Apr 2025, 11:39 Du satt på facit!
Det är väl inte 100% klart ännu, men Mariestad har väl de senaste 20 åren bara gått över ån efter vatten 2 gånger och båda gångerna har utomsocknestränarna fått gå mitt under säsongen.

Vill man vara på elakt humör, kan man säga att det måste vara en inavlad tränare för att funka i den supertrevliga föreningen bois. Men så fort det kommer någon med andra idéer eller ledarskap, så tycks det inte funka.
Det kan vara både en styrka och en svaghet i en förening.

Gällande Helmersson, så vill jag minnas att han hade ett tydligt ledarskap förra sejouren, men att resultaten kanske inte var så fantastiskt bra.
Jag tror dock att det är rätt tränare för bois just nu. Frågan är vad de ställer för lag på isen nästa säsong. :problem:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ajajaj....
https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=320968

Jag ser att det ryktas bli Kalmar även för honom.

Han säger några anmärkningsvärda saker i intervjun. Återkommer till detta.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Andre Astley Rydberg klar för bois.
En helt ok center, men ingen spelare som gör att bois går upp till HA nästa säsong.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Sportgruppen har gjort sin analys av årets bois. Jag har gjort en analys av sportgruppens analys.
– Det som var bra var att vi var ganska spelskickliga, majoriteten av spelarna var det. Alla behärskade spelet vi hade hockeymässigt. Och det som var dåligt var att vi var lite för optimistiska som bara hade spelande backar. Vi försökte flytta fram våra positioner för mycket nästan, och det märktes när vi fick in en spelare som Good Bogg, en försvarsklippa kom att bli nästan lika viktig som Aronsson som gjorde massa poäng. Så sätta ett försvarsspel och ha spelare som kan stötta upp spelet i egen zon med. Det var den största bristen vi hade.
Årets bois var alltså för bra? :eh:

Ok, vi läser vidare:
– Vi jagar lite mer fysiska spelare, det gör vi, men vi jagar inte spelare som bara är ute efter att tacklas. Mer spelare som har kombinationen med att vara elak och jobbig och ändå kunna sätta upp sina medspelare på ett bra sätt med ett bra spel. Vi är inte ute efter några hus som bara kan tacklas, men vi vill ha många spelare, inte bara 1-2, utan kanske 4-5 spelare som både kan krypa under skinnet på motståndarna samtidigt som de kan spela ishockey. Då blir man inte så sårbar om de där få spelarna som spelar fysiskt saknas.
Detta är ju fantastiskt roligt. Jag utgår ifrån att Görans gamle "favorit" Frödelius redan är kontaktad? 8-)
Hur ser det ut övriga nyckelspelare, jag tänker på spelare som Linus Lööf, Wiggo Weinö, Emil Smedberg, Jesper Broeng bland annat, finns det hopp att kunna förlänga med dem?

– Ja det hoppas vi givetvis, men då måste det klaffa för alla. Någon väntar fortfarande på spel uppåt, men de vi pratat med vill spela ettan med Mariestad bois, det är om de får något högre upp som det kan bli aktuellt med en flytt.
Vänta lite... "Någon" betyder alltså att det är en person som väntar på förslag från HA, men övriga då? Det måste därmed vara något som skaver, eftersom ingen tycks vilja spela i någon annan förening. Detta kommer bli mycket intressant för oss som älskar Silly Season :thumbup:
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Tobias Sandberg lägger plockhandsken och stöten på hyllan.
https://www.hockeyettan.se/2025/05/02/t ... karriaren/
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Joel Benjaminsson lämnar Mariestad och går till Grästorp.
https://grastorpsik.se/nyheter/nyforvarv-18/
Post Reply