Göran Strid wrote: ↑29 Oct 2023, 14:04
Juha Ojajärvi wrote: ↑29 Oct 2023, 13:20
Richard Augustsson wrote: ↑29 Oct 2023, 12:38
Inget inför matchen idag heller, känns uppgivet o ointressant att det är match idag

Här behöver jag nog kliva in lite och förklara.
Det finns helt enkelt inte tillräckligt med supporters som ställer upp föreningen. Så enkelt är det faktiskt. Vi i webbteveteamet har försökt leverera intervjuer och korta videos men det är inte lätt att rodda ihop det när i stort sett samtliga har barn i förskole-/skolålder. Det är fritt fram att ställa upp! Tror föreningen tacksamt tar emot all form av hjälp som kan tänkas erbjudas.
Ju fler vi är, desto mindre arbetsbörda.
Jag tror få förväntar sig vare sig video eller intervjuer, något som ju skruvats ner sedan flera säsonger tillbaka. Folk vet nog i allmänhet hur svårt det är att få frivilligkrafter att ställa upp, men nog tycker jag med flera (uppenbarligen) att en kortare text men innehållsrika rader borde man kunna få ihop utan någon större arbetsbelastning eller tankemöda. Till exempel hur skade- och sjukdomsläget är med mera.
Det här med info ut till supportrar om sjukdomar/skador är väl numera ”bom/stopp” att släppa ut i media före matcher idag i alla ”toppidrotter”!?
Sen kan man ju tycka att det är lite löjligt för att idag när spelare kommer och går i föreningar/serier så har de ”kompisar” i var och vartannat lag så spelare och ledare har ju ganska bra koll på motståndaren ändå.
Så då blir det ju bara vi supportrar som blir ”lidande”, och vi kommer ju ändå….
Sen går ju publiksiffrorna tyvärr bara neråt idag, man måste nog bjuda på mer än en uppblåst gummioxe (Mariestad), eller ett fyrverkerioväsen och skrikande i högtalarna under introt (Skövde) för att locka publik.
Gratis för barn upp till 18, puckasläng, prickskytte, utlottningar, liveband i paus, godisregn(???)
Ps nu flummade jag visst iväg här i fel tråd…. Ds