peter johansson wrote: ↑16 Oct 2023, 15:43 Nu har jag fått svar från Skövde kommun angående högtalarljudet och dom har med det i en investeringsplan men dock oklart när
det sak installeras så det finns ett ljus i tunneln kanske vore bra om fler skickar till kommunen och trycker på![]()
Bloggar / Poddar
-
- Reactions:
Re: Bloggar / Poddar
-
- Reactions:
Va?????????Göran Strid wrote: ↑16 Oct 2023, 16:57 Entrén kass, inlåsning kass, Skövde IK kass, Domarsverige suck. Ordet "slakt" nämndes (självkritiskt?) av de tre surspikarna. Så träffande. Kanske dags att vända blad efter gårdagens vinst mot Tranås? Eller var den insatsen också usel? Laget släppte ju in tre mål.
Vi sitter där och gör podden för att tycka. Och tycker vi så så gör vi väl?!?!
Jag tyckte inte SIK var kass, kom inte det fram?
Nä jag tyckte framför allt andra halvan av matchen mot Tranås var bra.. och det lär vi väl säga i nästa avsnitt också.
Men vi tar ju upp saker som vi inte tycker är bra. Har du varit och sett nya entre'n när det kommer mycket folk Göran?
Tycker du det är bra att man inte kan komma ut om man vill bli insläppt igen? Jag tycker inte det är bra och vill således få till en förändring.
Tycker inte alls att det är konstigt
-
- Reactions:
Tur att vi fick ett rätt dårå..Per-Erik Odh wrote: ↑16 Oct 2023, 18:24Men de har rätt i att entrén blivit kass.Göran Strid wrote: ↑16 Oct 2023, 16:57 Entrén kass, inlåsning kass, Skövde IK kass, Domarsverige suck. Ordet "slakt" nämndes (självkritiskt?) av de tre surspikarna. Så träffande. Kanske dags att vända blad efter gårdagens vinst mot Tranås? Eller var den insatsen också usel? Laget släppte ju in tre mål.![]()
-
- Reactions:
Att man inte kan gå ut och in har väl med säkerhersklassningen att göra och inte arrangemanget i sig?Joakim Blomquist wrote: ↑16 Oct 2023, 19:45Va?????????Göran Strid wrote: ↑16 Oct 2023, 16:57 Entrén kass, inlåsning kass, Skövde IK kass, Domarsverige suck. Ordet "slakt" nämndes (självkritiskt?) av de tre surspikarna. Så träffande. Kanske dags att vända blad efter gårdagens vinst mot Tranås? Eller var den insatsen också usel? Laget släppte ju in tre mål.
Vi sitter där och gör podden för att tycka. Och tycker vi så så gör vi väl?!?!
Jag tyckte inte SIK var kass, kom inte det fram?
Nä jag tyckte framför allt andra halvan av matchen mot Tranås var bra.. och det lär vi väl säga i nästa avsnitt också.
Men vi tar ju upp saker som vi inte tycker är bra. Har du varit och sett nya entre'n när det kommer mycket folk Göran?
Tycker du det är bra att man inte kan komma ut om man vill bli insläppt igen? Jag tycker inte det är bra och vill således få till en förändring.
Tycker inte alls att det är konstigt![]()
-
- Reactions:
Jocke, ni får tycka precis vad ni vill och det gör ni också med emfas. Och jag får tycka precis vad jag vill. Jag delger alltså mitt intryck av denna senaste podd och jag tycker alltså att den var alldeles för negativ och de positiva inslagen var få. Ni säger ju själva ”skall vi fortsätta slakten?”. Det jag tycker är konstigt är tonen i podden och att ni överdrev det kritiska anslaget. Tycker jag alltså och jag kommer givetvis med lika stort intresse lyssna på nästa podd.
-
- Reactions:
Håller ju inte med om att VI sa det...Göran Strid wrote: ↑16 Oct 2023, 21:52 Jocke, ni får tycka precis vad ni vill och det gör ni också med emfas. Och jag får tycka precis vad jag vill. Jag delger alltså mitt intryck av denna senaste podd och jag tycker alltså att den var alldeles för negativ och de positiva inslagen var få. Ni säger ju själva ”skall vi fortsätta slakten?”. Det jag tycker är konstigt är tonen i podden och att ni överdrev det kritiska anslaget. Tycker jag alltså och jag kommer givetvis med lika stort intresse lyssna på nästa podd.
Däremot har ju spelet gnisslat inte bara i derbyt. Nu senast var det bättre, i alla fall i andra halvan av matchen där det bara var ett lag på isen. Starkt! Och särskilt med tanke på motståndet och bortaplan.
Det övriga; alltså min kritik gällande utgång/ingång, entre' och alkoholtillstånd står jag för. Men det är ju inte SIK jag kritiserar... I alla fall inte om det mesta och inte i första hand.
Konstigt att inte Perka tyckte det var bra att rebellerna fick beröm...
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det var kul att Rebellerna fick berömJoakim Blomquist wrote: ......
....
Konstigt att inte Perka tyckte det var bra att rebellerna fick beröm...![]()

/Perka
-
- Reactions:
Härligt med reaktioner!Göran Strid wrote: ↑16 Oct 2023, 21:52 Jocke, ni får tycka precis vad ni vill och det gör ni också med emfas. Och jag får tycka precis vad jag vill. Jag delger alltså mitt intryck av denna senaste podd och jag tycker alltså att den var alldeles för negativ och de positiva inslagen var få. Ni säger ju själva ”skall vi fortsätta slakten?”. Det jag tycker är konstigt är tonen i podden och att ni överdrev det kritiska anslaget. Tycker jag alltså och jag kommer givetvis med lika stort intresse lyssna på nästa podd.

Denna förlust tog värre än på många år på mig och skäms inte för att det visar sig i podden. Det ger ett helt annat djup när vi känner olika.
Det är exakt det supporterskap är för mig. Känslor.
Nu tar vi Forshaga!!
-
- Reactions:
Jag tror att dagens publiksiffra landar på 1.018 personer, nån som tror något annat ?
-
- Reactions:
Tips till den eminenta podd-trion inför nästa avsnitt. Ni har ju sagt att ni ska sticka ut hakan emellanåt samt våga ställa de där frågorna man ibland inte vågar. Nu har ni ett ypperligt tillfälle att göra det inför nästa podd. Antingen kan ni försöka få till en intervju med Staffan alternativt Nico. Men helst Staffan. Det man undrar över mest är ju det bedrövliga passningsspel man visar upp på match, varför händer detta match efter match ? Och sen PP, långsamt, nervöst, ser ut som killarna inte vet vad de ska göra ? Inställningen till match ? Mot Forshaga hemma såg det inte ut som en enda av Skövdespelarna ville va på plats ??! Hur jobbas det på det mentala planet med spelarna ? Dessa frågor skulle jag vilja ha svar på. Hoppas ni kan lösa en intervju till nästa podd.
-
- Reactions:
Utmärkt förslag!Anders Edman wrote: ↑18 Oct 2023, 21:25 Tips till den eminenta podd-trion inför nästa avsnitt. Ni har ju sagt att ni ska sticka ut hakan emellanåt samt våga ställa de där frågorna man ibland inte vågar. Nu har ni ett ypperligt tillfälle att göra det inför nästa podd. Antingen kan ni försöka få till en intervju med Staffan alternativt Nico. Men helst Staffan. Det man undrar över mest är ju det bedrövliga passningsspel man visar upp på match, varför händer detta match efter match ? Och sen PP, långsamt, nervöst, ser ut som killarna inte vet vad de ska göra ? Inställningen till match ? Mot Forshaga hemma såg det inte ut som en enda av Skövdespelarna ville va på plats ??! Hur jobbas det på det mentala planet med spelarna ? Dessa frågor skulle jag vilja ha svar på. Hoppas ni kan lösa en intervju till nästa podd.
-
- Reactions:
Kul att du också tycker det Göran 
-
- Reactions:
Bra tanke!
Men hur mycket jag än tycker spelet hackar så blir det liiiite för mycket "kvartsamtal" över en intervju i det här skedet.
Håll er till tåls, vi lovar att det kommer framöver!
Men hur mycket jag än tycker spelet hackar så blir det liiiite för mycket "kvartsamtal" över en intervju i det här skedet.
-
- Reactions:
Rätt så. Kanske efter halva serien bättre? Vi är ju många som är sååå intresserade hur läget är för vårt lag. Då är det bra att ni i podden har balans och omdöme att hålla huvudet kallt.Juha Ojajärvi wrote: ↑20 Oct 2023, 15:40 Bra tanke!

Allvarligt då, bättre att vänta.
-
- Reactions:
Nästa avsnitt släpps på fredagkväll