2014-10-05 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: 2014-10-05 16:00 Skövde IK - Västerviks IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Vi tycker det har varit skitdåligt med besökare på våra matcher och den enda respektabla siffran är från igår då vi passerade tusenstrecket.
Kollar man på statistiken över besökare på hemmaplan leder vi ändå den. Rätt bra för att vara rätt jävla dåligt :D
Statistiken över de lag som har ett högre snitt än 700 nedan!

Plac Lag Matcher Åskådare Snitt
1___SKÖ___3______2560___853
2___MAR___3______2450___817
3___VIM ___2______1446___723
4___TRA ___3______2159___720
5___VÄS ___2______1436___718

I Fair Play ligan ligger vi också högt med en andraplats. Det är bara Arboga hittills som är snällare :roll:

Kollar man hur det sett ut efter en spelad period av matcherna så kan man se att där är vi bedrövligt dåliga tllsammans med Surahammar. Inte en match ännu som vi har gått in till första pausvilan med en ledning. Där är faktiskt Mariestad bäst som har haft ledningen efter första vid fyra tillfällen. Men efter två perioder har vi klättrat upp och haft ledningen vid tre tillfällen. Det kan man däremot inte säga om trätobrodern för där har de sjunkt som en gråsten och är lika dåliga som vi har varit efter den första perioden.
Det är bra med goda vanor och kul med statistik som kan visa allt o inget :ugeek:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Marcus Melin interljuvad av Skövde nyheter efter matchen.
http://www.skovdenyheter.se/artikel/147 ... ter-segern
Oscar Soljamo
Reactions:

Post by Oscar Soljamo »

Tycker ju repriserna håller flera klasser bättre än förra året. Snygg design på målskyttarnas namn som kommer Upp bla. Mycket bra jobbat!
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Carl Kronberg wrote:
Lennart Johansson wrote:Eftersom jag har några mil att åka så valde jag att titta på Web-TV. Trevlig match och rätt lag vann. Jag har en synpunkt på sändningen. Synd att man har 2 kommentatorer som pratar sönder hela matchen genom att hela tiden prata en massa strunt.

Nr 2. Till er som har mobilt bredband; skaffa aldrig detta. Trots jag har kanske marknadens bästa så funkar det inte med Web-sändningar. Hela sjok av sändningen försvann. Sålunda mot slutet när det blev spännande med någon minut kvar hoppade det plötsligt över i en annan sekvens där man såg spelarna åka och tacka varandra. Då var sändningen slut. Rutan blev svart. Efteråt har jag läst att SIK vann. Jag förstod ingenting.

Det blir ingen Web-TV mer för min del förrän jag får fiber installerat i april nästa år.

LENNART
Jag tycker kommentatorerna gör ett jättejobb och lyfter webb tvn flera klasser ijämförelse med förra säsongen. Tråkigt när folk som dig endast klagar på oss som arbetar frivilligt för klubbens bästa när du själv bara sitter på röven och förmodligen då även också klagar på spelet 59 minuter av matchen. Väx upp och gör någon nytta för föreningen själv innan du ger dig på oss som gör det
Tack Carl! :)
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Anders Edman wrote:Proffsig sändning och bra kommentatorer :) keep up the god work nu :)
Tack Anders! :)
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Rickard Dahl wrote:
Anders Edman wrote:Proffsig sändning och bra kommentatorer :) keep up the god work nu :)
Tack Anders! :)
Håller med
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Oscar Soljamo wrote:Tycker ju repriserna håller flera klasser bättre än förra året. Snygg design på målskyttarnas namn som kommer Upp bla. Mycket bra jobbat!
Det är många timmar nerlagt på detta så tack så mycket. Kul att höra.
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Filmarteamet sköter sig med den äran dom gör ett jättejobb kul också att det kommer beröm utifrån :D :D :D :D :D
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Till Lennart Johansson : du kanske ska komma in på söndag och kommentera och visa hur man gör för du verkar veta detta :evil: jag tycker det är jävligt tråkigt att du kastar skit på våra kommentatorer när dom gör ett kanonjobb dessutom på ideell basis jag hyllar alla dom som ställer upp ideellt för Skövde IK och dom som gör det i alla andra föreningar runt om i landet ni gör ett kanonjobb fortsätt så för utan er så är det massor av föreningar som inte skulle finnas så är det bara ink Skövde IK !!!!!!!
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Jag har bara sett highlightsen från websändningarna och därifrån tycker jag kommentatorerna verkar göra ett riktigt bra jobb.
MEN bara för att någon kommer med kritik behöver ni inte hoppa på honom så! Ta in det han säger och om fler tycker det i framtiden kanske det är något att tänka på. Jag förstår att det kan kännas bittert när man lägger ner tid och energi på något och sedan få kritik, men sen måste man förstå att hade ni pratat mindre kanske 9/10 hade klagat på det istället, medans det nu är 1/10. Men jag tycker ändå han har rätt att skriva att han tycker så utan att bli utskälld.
Björn Fröberg
Reactions:

Post by Björn Fröberg »

Marcus Lundgren wrote:Jag har bara sett highlightsen från websändningarna och därifrån tycker jag kommentatorerna verkar göra ett riktigt bra jobb.
MEN bara för att någon kommer med kritik behöver ni inte hoppa på honom så! Ta in det han säger och om fler tycker det i framtiden kanske det är något att tänka på. Jag förstår att det kan kännas bittert när man lägger ner tid och energi på något och sedan få kritik, men sen måste man förstå att hade ni pratat mindre kanske 9/10 hade klagat på det istället, medans det nu är 1/10. Men jag tycker ändå han har rätt att skriva att han tycker så utan att bli utskälld.
Ska inte dra ut på denna diskussionen här mer men vill bara tillägga att det är såklart man får framföra kritik. Det är ju bra att veta vad folk tycker om och inte. Jag kanske överreagerade lite men det jag reagerar på är sättet kritiken främförs. Att bara "såga" utan något konstruktivt alls i kritiken gör att åtminstone jag blir förbannad. Nog från mig :)
Mail: sikwebbtv@gmail.com
Twitter: @Bjorn_Froberg @SIKWebbTv
#SIKWebbTv
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Björn Fröberg wrote:
Marcus Lundgren wrote:Jag har bara sett highlightsen från websändningarna och därifrån tycker jag kommentatorerna verkar göra ett riktigt bra jobb.
Ska inte dra ut på denna diskussionen här mer men vill bara tillägga att det är såklart man får framföra kritik. Det är ju bra att veta vad folk tycker om och inte. Jag kanske överreagerade lite men det jag reagerar på är sättet kritiken främförs. Att bara "såga" utan något konstruktivt alls i kritiken gör att åtminstone jag blir förbannad. Nog från mig :)
När vi ändå är inne på ämnet konstruktiv kritik.. Jag skulle älska att få med ett par sekvenser till på highlightsen, behöver inte vara jätte många men för att ta den här matchen som exempel då så hade jag velat ha med Melins makalösa räddning(ar) när han kravlar på rygg någon gång i andra där. Och Örnskogs friläge för att kunna se/höra hur nära det var.

Och med detta menar jag inte att vara otacksam utan jag förstår att detta tar tid och energi från er, och det ni hittills lägger upp är mycket uppskattat!

(kanske ligger i fel tråd nu då men eftersom vi ändå var inne på ämnet och jag hade med ett par situationer från matchen så tycker jag ändå det är okej ;))
Lars Danling
Reactions:

Post by Lars Danling »

Kristian Eriksson wrote:Bara här på highlightsen ser man ju lite misstag från den randige. Jag tyckte likadant efter Forshaga matchen hemma, otroligt konstiga dombeslut, men relativt lika åt båda håll. Men Skövdes kvittering borde ju blåsts av tidigare pga. handpass, men å andra sidan borde kanske Tång fått med sig en utvisning sekunderna innan.
Pratade med Peter Gejervall, en tidigare hockeydomare, om den handpassning som många tyckte domaren missade. Han menade att det inte var en handpassning då armrörelsen inte föste pucken i en annan riktning... Täng gjorde ett halvlyckat försök att stoppa pucken som damp ner bakom honom där Hultman befann sig...korrekt mål enligt honom alltså.
Last edited by Lars Danling on 08 Oct 2014, 18:34, edited 1 time in total.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Västerviks 2 - 2 borde inte domaren ändrat målskytt på. Han hade ju rätt målskytt först nr 30 men ändra till 67 och det var ju han som passade till målet syns tydligt på videon.
Post Reply