Mycket bra skrivet Göran och jag instämmer fullt och fast!Göran Strid wrote: ↑30 Jul 2023, 17:52 Jag vet med mina kontakter i Skövde - de är många och trovärdiga - att just denna gång kan det vara en knepig situation om man skall försöka starta en insamling. Erfarenheten säger att det ofta blir en tumme som betyder vare sig mer eller mindre. Att det blir något beror på en konkret spelare typ Erik Rosén (han var bra!) och det gav slantar som betydde något (även om det var en girig och krånglig j:el...). En insamling leder inte till något om det inte finns garantier för att slantarna är kopplade till en supporterspelare och inte hamnar i skuldkorgen till Skaraborgs antisportkommun. Och den spelaren bör vara känd av dem som tänker satsa och då bör föreningen vara tydlig och klargöra förutsättningarna.
Jag vet att de flesta som läser detta inlägg vet vem som kan vara aktuell just nu och mina källor säger att det pågår en dialog. Om denne spelare läser detta, så vädjar till dig att du nu är tydlig och rak och talar om att du vill spela för Skövde IK. Om inte, ja då kommer jag trycka på off-knappen för mitt eventuella bidrag och arbete för en insamling.
Vad sedan Rebellerna anser har jag ingen aning om - tycker supporterklubben någonting överhuvudtaget eller bara hukar och väntar vad som händer? Inget vet och det går ju inte bara att skylla på semestertider.
Skövde IK 2023/2024
-
- Reactions:
Re: Skövde IK 2023/2024
-
- Reactions:
Därav jag väckte frågan
- Kristian Eriksson
- Reactions:
<<Personlig åsikt och allmän info>>Göran Strid wrote: ↑30 Jul 2023, 17:52 Jag vet med mina kontakter i Skövde - de är många och trovärdiga - att just denna gång kan det vara en knepig situation om man skall försöka starta en insamling. Erfarenheten säger att det ofta blir en tumme som betyder vare sig mer eller mindre. Att det blir något beror på en konkret spelare typ Erik Rosén (han var bra!) och det gav slantar som betydde något (även om det var en girig och krånglig j:el...). En insamling leder inte till något om det inte finns garantier för att slantarna är kopplade till en supporterspelare och inte hamnar i skuldkorgen till Skaraborgs antisportkommun. Och den spelaren bör vara känd av dem som tänker satsa och då bör föreningen vara tydlig och klargöra förutsättningarna.
Jag vet att de flesta som läser detta inlägg vet vem som kan vara aktuell just nu och mina källor säger att det pågår en dialog. Om denne spelare läser detta, så vädjar till dig att du nu är tydlig och rak och talar om att du vill spela för Skövde IK. Om inte, ja då kommer jag trycka på off-knappen för mitt eventuella bidrag och arbete för en insamling.
Vad sedan Rebellerna anser har jag ingen aning om - tycker supporterklubben någonting överhuvudtaget eller bara hukar och väntar vad som händer? Inget vet och det går ju inte bara att skylla på semestertider.
Jo, då, vi ser vad som skrivs på forumet trots semestertider, kanske inte lika frekvent som under hockeysäsongen, men ändå
För att starta en insamling krävs det ju, som du varit inne på, att spelaren i fråga kan tänka sig att spela denna säsongen, och satsa fullt ut, 100%, rätt in i kaklet. Jag vet själv inte hur Skövde IK ställer sig till spelarens vara eller inte vara i truppen, Rebellerna har iaf inte (än) fått några indikationer på att detta är något vi bör hjälpa till med för att ro affären i hamn.
Läget i truppen ser ut på följande sätt:
MV: 2 st
Backar: 6 st
Forwards: 14 st
Hur man än vrider och vänder på detta så kommer (om samtliga är friska och kuranta) några få sitta på läktaren, hir tas detta emot av spelare som kanske blivit lovade speltid/mer speltid än i fjol... Det finns mycket att väga in i en värvning av spelare.
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Har någon ställt frågan från supporterklubben till föreningen?Kristian Eriksson wrote: ↑31 Jul 2023, 13:31<<Personlig åsikt och allmän info>>Göran Strid wrote: ↑30 Jul 2023, 17:52 Jag vet med mina kontakter i Skövde - de är många och trovärdiga - att just denna gång kan det vara en knepig situation om man skall försöka starta en insamling. Erfarenheten säger att det ofta blir en tumme som betyder vare sig mer eller mindre. Att det blir något beror på en konkret spelare typ Erik Rosén (han var bra!) och det gav slantar som betydde något (även om det var en girig och krånglig j:el...). En insamling leder inte till något om det inte finns garantier för att slantarna är kopplade till en supporterspelare och inte hamnar i skuldkorgen till Skaraborgs antisportkommun. Och den spelaren bör vara känd av dem som tänker satsa och då bör föreningen vara tydlig och klargöra förutsättningarna.
Jo, då, vi ser vad som skrivs på forumet trots semestertider, kanske inte lika frekvent som under hockeysäsongen, men ändå
För att starta en insamling krävs det ju, som du varit inne på, att spelaren i fråga kan tänka sig att spela denna säsongen, och satsa fullt ut, 100%, rätt in i kaklet. Jag vet själv inte hur Skövde IK ställer sig till spelarens vara eller inte vara i truppen, Rebellerna har iaf inte (än) fått några indikationer på att detta är något vi bör hjälpa till med för att ro affären i hamn.
Hur man än vrider och vänder på detta så kommer (om samtliga är friska och kuranta) några få sitta på läktaren, hir tas detta emot av spelare som kanske blivit lovade speltid/mer speltid än i fjol... Det finns mycket att väga in i en värvning av spelare.
-
- Reactions:
Äntligen officiellt. Känns bra det. Smedberg är allsvensk, om han förstår vad som gäller för att nå dit. Grundträning till att börja med och styrka krävs. Talangen och tekniken finns redan och även skott, åkning och spelförståelse. Källor berättar att han inför denna säsong redan kommit långt med förberedelserna inför säsongen och att han nu fullt ut förstår vad som gäller.Gunwaldh Johansson wrote: ↑31 Jul 2023, 15:40 Smedberg är klar för säsongen 2023/24.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=266187
Det blir trångt om platserna i höst, så träningarna blir ingen lattjoåkning utan fokus och koncentration från första början. Känns bra det med.
- Kristian Eriksson
- Reactions:
Rebellerna har inte ställt fråganTomas Persson wrote: ↑31 Jul 2023, 17:28Har någon ställt frågan från supporterklubben till föreningen?Kristian Eriksson wrote: ↑31 Jul 2023, 13:31<<Personlig åsikt och allmän info>>Göran Strid wrote: ↑30 Jul 2023, 17:52 Jag vet med mina kontakter i Skövde - de är många och trovärdiga - att just denna gång kan det vara en knepig situation om man skall försöka starta en insamling. Erfarenheten säger att det ofta blir en tumme som betyder vare sig mer eller mindre. Att det blir något beror på en konkret spelare typ Erik Rosén (han var bra!) och det gav slantar som betydde något (även om det var en girig och krånglig j:el...). En insamling leder inte till något om det inte finns garantier för att slantarna är kopplade till en supporterspelare och inte hamnar i skuldkorgen till Skaraborgs antisportkommun. Och den spelaren bör vara känd av dem som tänker satsa och då bör föreningen vara tydlig och klargöra förutsättningarna.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jättekul att klubben slår på stora trumman på onsdag och första officiella isträningen. Intervjuer och skills competition lockar verkligen. Undrar också över eventuella överraskningen vad det är?
En ren gissning från min sida är att man hoppas kunna presentera en till back som klar.
En ren gissning från min sida är att man hoppas kunna presentera en till back som klar.
/Perka
-
- Reactions:
Oscar Forsmark lämnar SIK och är klar för HC Lidköping. Allt enligt deras facebook sida.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Jag saknar honom redan. Lycka till i Lich!Gunwaldh Johansson wrote: ↑04 Aug 2023, 18:59 Oscar Forsmark lämnar SIK och är klar för HC Lidköping. Allt enligt deras facebook sida.
/Perka
-
- Reactions:
Tiotalet säsonger i A-laget. Sex säsonger som A/C. Den ultimata lagspelaren, som haft lite oflyt med efterhängsna skador. Karriären fick ett slut till slut i moderklubben, när förmågan inte riktigt räckte till för att på allvar konkurrera med dagens urstarka trupp på forwardssidan. Den lojale arbetaren i vingården är värd all respekt för sina insatser och det är bara önska Oscar lycka till i Lidköping, där han givetvis blir hur nyttig som helst!Per-Erik Odh wrote: ↑04 Aug 2023, 22:40Jag saknar honom redan. Lycka till i Lich!Gunwaldh Johansson wrote: ↑04 Aug 2023, 18:59 Oscar Forsmark lämnar SIK och är klar för HC Lidköping. Allt enligt deras facebook sida.

-
- Reactions:
Fritz Abrahamsson har gjort klart med att spela i HC Lidköping. Lycka till Fritz i Lidköping.
https://www.instagram.com/p/CvpabaYNDiZ ... BiNWFlZA==
https://www.instagram.com/p/CvpabaYNDiZ ... BiNWFlZA==
-
- Reactions:
Vad var överraskningen?Per-Erik Odh wrote: ↑03 Aug 2023, 09:03 Jättekul att klubben slår på stora trumman på onsdag och första officiella isträningen. Intervjuer och skills competition lockar verkligen. Undrar också över eventuella överraskningen vad det är?
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Eventuell!Anders Edman wrote: ↑09 Aug 2023, 21:29Vad var överraskningen?Per-Erik Odh wrote: ↑03 Aug 2023, 09:03 Jättekul att klubben slår på stora trumman på onsdag och första officiella isträningen. Intervjuer och skills competition lockar verkligen. Undrar också över eventuella överraskningen vad det är?
/Perka
-
- Reactions:
Jag tycker det var många överraskningar.Anders Edman wrote: ↑09 Aug 2023, 21:29Vad var överraskningen?Per-Erik Odh wrote: ↑03 Aug 2023, 09:03 Jättekul att klubben slår på stora trumman på onsdag och första officiella isträningen. Intervjuer och skills competition lockar verkligen. Undrar också över eventuella överraskningen vad det är?
Söder var med och gick, tillsynes, på 100%. Nils Abrahamsson, 17 år, stor och stark med ett jäkla skott. John Frändberg, verkar vara klar för ytterligare en säsong (?) och såg vass ut. Gustav Lindberg och Emil Smedberg såg verkligen ut att trivas tillsammans.
Positiv träning och roligt med mycket folk på läktarplats. Skoj med alla intervjuer som droppas på Youtube!