Div 1 västra
-
- Reactions:
Re: Div 1 västra
Mycket glädjande att Lindlöven i alla fall tog en poäng av boisarna 

-
- Reactions:
Ja så kan man känna eller så är du glad att ni iallafall lyckades få en poäng mot....eh Tranås!Anders Edman wrote:Mycket glädjande att Lindlöven i alla fall tog en poäng av boisarna
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Ja med tanke på hur ineffektiva SIK var så får de allt SIK-supportrarna vara nöjda med en pinne mot Tranås.Niklas Hjalmarsson wrote:Ja så kan man känna eller så är du glad att ni i alla fall lyckades få en poäng mot....eh Tranås!Anders Edman wrote:Mycket glädjande att Lindlöven i alla fall tog en poäng av boisarna
Tranås är väl ett lag som "experterna" har tippat att vara högt upp om jag inte minns helt fel?
Hmmf, det är väl SIK också iofs...

-
- Reactions:
Gissar dagens matcher går så här.
Tranås - Kumla 6 - 2
Borlänge - Västervik 2 - 4
Arboga - Lindlöven 3 - 5
Mariestad - Vimmerby 3 - 4
Grästorp - Surahammar 3 - 2
Skövde - Forshaga 4 - 2
Tranås - Kumla 6 - 2
Borlänge - Västervik 2 - 4
Arboga - Lindlöven 3 - 5
Mariestad - Vimmerby 3 - 4
Grästorp - Surahammar 3 - 2
Skövde - Forshaga 4 - 2
-
- Reactions:
Starkt av Mariestad att vinna mot Vimmerby. Även starkt av Kumla att få med sig en poäng i Tranås. Lite oväntat att Lindlöven ska gå på pumpen mot Arboga. Västervik fortsätter att vinna.
-
- Reactions:
Mariestad gjorde överlag en riktigt bra match, Vimmerby var ovanligt bleka särskilt bakåt där de var allmänt virriga!Gunwaldh Johansson wrote:Starkt av Mariestad att vinna mot Vimmerby. Även starkt av Kumla att få med sig en poäng i Tranås. Lite oväntat att Lindlöven ska gå på pumpen mot Arboga. Västervik fortsätter att vinna.
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Som sagt...jag har varnat för Kumla i år !!!
-
- Reactions:
Då är du lite smått nedtonad i din optimism inför siks nästa match då Edman..?!?Anders Edman wrote:Som sagt...jag har varnat för Kumla i år !!!
-
- Reactions:
Ja det måste jag nog hålla med om. Kumla har startat bra precis som jag förutspådde och SIK sämre än vad jag trodde. Kumla borta kan bli en riktig rysare och det gäller nog att SIK är på tå från början i denna match.
Lyckas man nu med bedriften att slå Kumla borta och följa upp det med en vinst mot Västervik hemma så kan man börja ana ljuset i tunneln tycker jag. Då släpper nog lite av den mentala spärr som jag tror att spelarna dragits med så här i upptakten av serien. SIK har aldrig, i alla fall historiskt sett mått bra av att utmålas till förhandsfavoriter.
Lyckas man nu med bedriften att slå Kumla borta och följa upp det med en vinst mot Västervik hemma så kan man börja ana ljuset i tunneln tycker jag. Då släpper nog lite av den mentala spärr som jag tror att spelarna dragits med så här i upptakten av serien. SIK har aldrig, i alla fall historiskt sett mått bra av att utmålas till förhandsfavoriter.
-
- Reactions:
Skövde brukar ha det svårt borta mot Kumla. Ser nog Vimmerby, Mariestad, Västervik och Tranås som större favoriter än Skövde. Vi får hoppas på seger på onsdag.Anders Edman wrote:Ja det måste jag nog hålla med om. Kumla har startat bra precis som jag förutspådde och SIK sämre än vad jag trodde. Kumla borta kan bli en riktig rysare och det gäller nog att SIK är på tå från början i denna match.
-
- Reactions:
Surahammar skräller och vinner på straffar mot Mariestad. Vimmerby kör över Arboga. Forshaga vänder 0-4 till 5-4 efter sudden.
-
- Reactions:
Gotttttt e dé!Gunwaldh Johansson wrote:Surahammar skräller och vinner på straffar mot Mariestad. Vimmerby kör över Arboga. Forshaga vänder 0-4 till 5-4 efter sudden.

-
- Reactions:
Så skriver tidningen om Surahammar-MariestadGunwaldh Johansson wrote:Surahammar skräller och vinner på straffar mot Mariestad. Vimmerby kör över Arboga. Forshaga vänder 0-4 till 5-4 efter sudden.
http://magazin24.se/sport/ishockey/2014 ... straffar-2
Vimmerby-Arboga
http://magazin24.se/sport/ishockey/2014 ... i-standard
Forshaga-Grästorp
http://www.vf.se/sport/ishockey/mirakel ... sta-segern
Linden-Borlänge
http://www.lindenytt.com/page/nyhet/spo ... kelid=9174
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Lite skadeglädje får man väl ändå visa när Mariestad fått stryk.
Läser referatet på deras hemsida, som föresten är föredömligt kort efter en förlust...
Där kan man läsa "Tredje perioden är i stort sett en enda kanonad från bois"
Kollar skotten i samma period på stats och den säger 9-14! Oj vilken kanonad
Samma siffror föresten i tredje perioden i matchen mellan Kumla och SIK när Kumla jagade
Här gäller det att njuta fullt ut

Läser referatet på deras hemsida, som föresten är föredömligt kort efter en förlust...

Kollar skotten i samma period på stats och den säger 9-14! Oj vilken kanonad

Här gäller det att njuta fullt ut

/Perka
-
- Reactions:
Absolut Perka
finns inget bättre än när SIK vunnit och bois förlorat