(T) 2014-09-10 19:00 Skövde IK - Halmstad HF, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde HC:s matcher.
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: (T) 2014-09-10 19:00 Skövde IK - Halmstad HF, Billingeho

Post by Per-Erik Odh »

Jag tyckte de spelmässigt gör en kanonbta match från minut fyra och framåt. Riktigt rolig match enligt mig där SIK:s offensiv inehöll hur mycket bra spel som helst. Som det fortlöpte blev det en match mellan SIK och Alexandersson och det var Alexxandersson som segrade. Med normal utdelning hade detta slutat 4-1 till SIK men detta är ju en av de saker som gör hockeyn så rolig. n målvakt kan när han har rätt dag vinna en mach och det gjorde tveklöst Alexandersson idag.

Spelmässigt var detta enligt mig försäsongens bästa och det lovar gott.

Kul att se Anton K tillblaka :D
/Perka
Kristoffer Bennemyr
Reactions:

Post by Kristoffer Bennemyr »

Per-Erik Odh wrote:Jag tyckte de spelmässigt gör en kanonbta match från minut fyra och framåt. Riktigt rolig match enligt mig där SIK:s offensiv inehöll hur mycket bra spel som helst. Som det fortlöpte blev det en match mellan SIK och Alexandersson och det var Alexxandersson som segrade. Med normal utdelning hade detta slutat 4-1 till SIK men detta är ju en av de som saker som gör hockeyn så rolig. n målvakt kan när han har rätt dag vinna en mach och det gjorde tveklöst Alexandersson idag.

Alexandersson??? Vem var det??

Vad gäller Anton Karlsson syntes det att han saknar matchtempo i kroppen! För han var enligt mig inte ens nära godkänd ikväll..
För Rebellerna I Tiden!
Rickard Dahl
Reactions:

Post by Rickard Dahl »

Kristoffer Bennemyr wrote:
Per-Erik Odh wrote:Jag tyckte de spelmässigt gör en kanonbta match från minut fyra och framåt. Riktigt rolig match enligt mig där SIK:s offensiv inehöll hur mycket bra spel som helst. Som det fortlöpte blev det en match mellan SIK och Alexandersson och det var Alexxandersson som segrade. Med normal utdelning hade detta slutat 4-1 till SIK men detta är ju en av de som saker som gör hockeyn så rolig. n målvakt kan när han har rätt dag vinna en mach och det gjorde tveklöst Alexandersson idag.

Alexandersson??? Vem var det??

Vad gäller Anton Karlsson syntes det att han saknar matchtempo i kroppen! För han var enligt mig inte ens nära godkänd ikväll..
Per-Erik menar säkert duktige målvakten Elias Axelsson-Svensson.

Tänk vad olika uppfattningar man kan ha, jag tycker Anton Karlsson gjorde en bra och solid insats bortsett en "indianare" i tidigt skede. Han kommer bli otroligt viktig i vinter, gör sällan en dålig match känns det som (åtminstone har inte jag sett det hända ännu).
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Jag ser att bildlänken på skovdeik.se är trasig. Såhär skall den vara.

http://www.ubrandt.com/skovde-ik-halmst ... 2014-09-10
/Perka
Martin Gustavsson
Reactions:

Post by Martin Gustavsson »

SIK tekade riktigt bra i går, det hade varit lite kul att få se statistik på.
Det är ett moment där de kommer vara riktigt vassa i år, med flera bra tekare. Hittills verkar tekningarna gå snabbare i år också?
Fler vunna tekningar kommer definitivt hjälpa till att skapa målchanser och tryck offensivt. Det ska inte underskattas.
Post Reply