Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=175844
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat:

Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.Joakim Blomquist wrote: ↑13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..Krister Holm wrote: ↑13 Jan 2021, 23:31Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.Joakim Blomquist wrote: ↑13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Mycket högt tempo från början. bois starka. Ser självklara ut och det är ett lag! Mörrum har främst två forwards i Holst och Hultström (tror jag han hette).
Stämmer ryktena så hade han inte helt fria händer. Och faktum är att laget gick sämre efter han lämnade, så kan ju vara så enkelt att materialet inte höll.Joakim Blomquist wrote: ↑14 Jan 2021, 16:34Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..Krister Holm wrote: ↑13 Jan 2021, 23:31Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.Joakim Blomquist wrote: ↑13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Jag har även hört det från folk på "våran" sida, så det ligger nog en del i det iaf.Krister Holm wrote: ↑14 Jan 2021, 18:16Stämmer ryktena så hade han inte helt fria händer. Och faktum är att laget gick sämre efter han lämnade, så kan ju vara så enkelt att materialet inte höll.Joakim Blomquist wrote: ↑14 Jan 2021, 16:34Ja konstigt att de gick som det gick för honom i Skövde?! Men han kanske styrdes åt något håll som inte funkade? Ingen kan ju ta ifrån honom det han gör i alla fall. Dessutom lyckas eran sportchef med bra förvärv. En blandning av sött å salt..Krister Holm wrote: ↑13 Jan 2021, 23:31Tack för fina ord! Appelgren är en suverän lagbyggare, idag så var det inget snack. Det var närmare 8-2 till bois än 4-3.Joakim Blomquist wrote: ↑13 Jan 2021, 21:54 Vet att det inte hör till denna tråden, men jag kollade i tur och ordning på en period var samt att jag switchade lite fram och tillbaka mellan dem
Mbois - Mörrum
Klubben fascinerar. Otroligt att man säsong efter säsong lyckas knyta till sig så många bra spelare, som dessutom till stor del inte gör annat än väntar på nästa träning, match eller båtresa med ofta tillhörande hotellövernattning(ar). Otroligt imponerande. På många sätt liksom.Per-Erik Odh wrote: ↑14 Jan 2021, 21:58 Jag tänker att de måste ha en otrolig omsättning i den klubben som kan bekosta alla långa resor plus en massa hotellövernattningar. De har ju en del spelare som lär kosta lite pengar också för inte spelar man i ett annat land om inte de egna kostnaderna täcks. Det pratades en salig blandning av gotländska, Svenska och engelska i katakomberna ikväll![]()
Funkar bra för mig, tack för det!
Nej den kommer alltid efter matchen nu för tiden...?! Och så vill man ju inte ha det..
Man kanske kan förstå att de inte ville överge sitt sponsoravtal med Svenska SpelJoakim Blomquist wrote: ↑15 Jan 2021, 12:39Nej den kommer alltid efter matchen nu för tiden...?! Och så vill man ju inte ha det..
Jag har också alltid tänkt på vilka enorma extra kostnader Visby måste ha.. år efter år.. och så där jättemånga företag finns det väl inte på Gotland heller. Stora publikintäkter har de ju inte heller, inte ens normala år.
Så det måste ju vara någon storsponsor som lägger en hel del.. kanske kommunen går in med en del också, bara för att det ska finnas. Man kräver en viss nivå så att folk ska känna sig nöjda och bekväma?
Det är uppenbart på det sättet.Krister Holm wrote: ↑15 Jan 2021, 13:16 Vad gäller Visby:
Sammanfattningsvis: Det går ingen nöd på dom.