Jag HOPPAS på en ÖVERRASKNINGARNAS säsong med ett väldigt ungt SIK som med en ung ny fräsch tränare Johan Hellström får ihop ett lag med betoning på LAG ett lag som jobbar i 60 !! minuter stenhårt över hela banan jag skulle vilja jämföra lite med mitt andra kära lag i SHL nämligen Djurgården som står för ett jobb som inget annat lag gör i SHL kanske inte alltid en massa skönlir utan ett sjuhelvetes jobb varje spelare varje byte hela hela tiden Djurgården som av de sk experterna knappt skulle klara sig kvar i SHL MEN som vi alla vet slutade 2:a i serien och åkte ur i semi mot SAIK wow vilken jävla säsong dom gjorde och knäppte ALLA på näsan !! Nog om DIF nu ........nä jag hoppas att herr Hellström kan bygga upp något liknande med ungdomlig entusiasm och där våra mer rutinerade pjäser (ja det finns ju faktiskt några) stor för stabiliteten och drivet och smörjer maskinen när det går tungt.
Jag vet att många är negativa och tror att vi kanske tom får kämpa för att klara oss kvar i ettan......jag hoppas och tror att de får fel för jag tror på mitt SIK för SIK brukar vara som bäst när det är som jävligast alla minns vi när det vara så nära KK mm mm vi kom tillbaka och säsongen då vi i stort sett bara hade en producerande kedja (Back,Wallgren och Sjögren) då många också sågade oss så spelade vi som ETT LAG och det tog oss ganska långt med tanke på förutsättningarna !! Jag hoppas på detta igen att vi kommer att spela som ETT LAG som aldrig ger upp i varje byte i varje situation med tanken på EN MATCH I TAGET och visst kommer vi att sättas på prövningar och då måste vi supportrar stötta så mycket vi bara kan med hejarop ryggdunkningar mm mm så tror jag att vi kan få en ganska spännande säsong och jag tror vi kommer ta den där sista AE platsen iaf även fall inte någon annan tror det så gör jag det och gör vi det så är jag iaf riktigt jävla nöjd med att knäppa alla sk experter på näsan så kom igen nu SIK och motbevisa alla tvivlare att det går bara man ger sig fan på det