2016-10-09 16:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov
-
- Reactions:
Re: 2016-10-09 16:00, Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov
Marcus, kommer i nederlagets stund tänka på en sak, när det gäller mitt inlägg från förra matchen - derbyt - och som var så här i stort sätt vad gäller frågor kring lagets prestationer.
- Dåligt försvarsspel
- Dåligt pp och bp
- Taskiga avslut
Ungefär så, och du kommenterade ungefär, att det nog var så enkelt som att laget inte hade bättre spelare och att backsidan var svag och att det saknades målskyttar. Tror jag kommer ihåg rätt.
Allt detta sammantaget verkar tyvärr stämma. Inget kul Marcus, att vi just nu verkar ha rätt, men jag är ändå förvånad, för jag hade ärligt inte trott på dessa smällar som nu skett.
- Dåligt försvarsspel
- Dåligt pp och bp
- Taskiga avslut
Ungefär så, och du kommenterade ungefär, att det nog var så enkelt som att laget inte hade bättre spelare och att backsidan var svag och att det saknades målskyttar. Tror jag kommer ihåg rätt.
Allt detta sammantaget verkar tyvärr stämma. Inget kul Marcus, att vi just nu verkar ha rätt, men jag är ändå förvånad, för jag hade ärligt inte trott på dessa smällar som nu skett.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
En inte helt oviktig faktor. Vem äger bilderna som Grästorp lade ut Richard?Rickard Dahl wrote:Instämmer i allt, surret kring tacklingen nådde ju absurda proportioner eftersom Grästorp klantade till det rejält och inte hade koll. Parodiskt. Det jag funderar på är om Lindmark är s.k. "återfallsförbrytare", vilket möjligtvis skulle rättfärdiga fem matcher (nästan 1/4 av serien!). Annars håller jag nog med dig om tre.Marcus Lundgren wrote:Vi får inte glömma att Lindmark tacklade en annan i huvudet, visst jag kan hålla med om att 5 var hårt, jag kanske tycker 3 hade räckt.. Men jag tycker inte alls som ni verkar göra att 5 är helt horribelt, däremot tycker jag att allting runt omkring den avstängningen är parodi.
/Perka
-
- Reactions:
Jag säger inget om straffet på Lindmark,men dom föreningarna som inte har filmat sina matcher slinker ju under radarn.Att sedan en tripping kan anses som 5 matcher avstängning är ju unikt 

-
- Reactions:
Vill inte strö salt i såren på mig själv och andra, men såg nu att Lindlöven gjorde fyra mål på tio skott i sista. Vartannat skott i mål nästan. Riktigt jobbigt detta.
-
- Reactions:
Kändes som de gav upp efter 3-1 (eller efter 2-1 målet) de sista målen gav de till Lindlöven. Jörnevik Wiklund Sjögren tyckte jag va bra. Thorsell också. Men Rundqvist Back va inte så bra. Sen tyckte jag kedjorna inte funkade fullt ut. Lindgren spelade stabilt. De spelade bra 1a och 2a men sätter inte sina chanser....
Introt va sämre än skövdes. Publiken vaknade till liv när halva laget hade kommit ut haha
Introt va sämre än skövdes. Publiken vaknade till liv när halva laget hade kommit ut haha
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
-
- Reactions:
Ja tyvär.. backsidan är iaf. tunn om inte annat, och Lindmark avstängd var inte var vi behövde.. Och skadan på Karlsson tidigt hade vi inte heller bredd för att hantera. Målskyttar har vi i princip saknat sedan Thegel försvann.Göran Strid wrote:Marcus, kommer i nederlagets stund tänka på en sak, när det gäller mitt inlägg från förra matchen - derbyt - och som var så här i stort sätt vad gäller frågor kring lagets prestationer.
- Dåligt försvarsspel
- Dåligt pp och bp
- Taskiga avslut
-
- Reactions:
Så här skriver Lindenytt om matchen.
http://www.lindenytt.com/nyheter/lindlo ... emmamotet/
-
- Reactions:
Ord och inga visor....Gunwaldh Johansson wrote:Så här skriver Lindenytt om matchen.
Mosade!
Okey, Kempe har lite att jobba med medandar ord.

Last edited by Anders Åstebro on 10 Oct 2016, 15:27, edited 1 time in total.
]ja, ja. Så var man tillbaka i de välkända situationerna igen med massor med skott men tunnt med mål. Kanske det vore dags med en 14 dagars intensivträning på att få in trissurslingen i nätet. Nu får jag säkert många bannor, men skit samma jag står fast vid min uppfattning.
-
- Reactions:
Jag är inte oense med dig Ingvar när det gäller att de är för dåliga på att skjuta, men du verkar ibland vara av uppfattningen att det skulle räcka med att träna just skott. Min åsikt är snarare att de är lite för dåliga vilket gör att de inte får tillräckligt bra lägen och får skjuta ifrån de lite sämre lägena.Ingvar Persson wrote:]ja, ja. Så var man tillbaka i de välkända situationerna igen med massor med skott men tunnt med mål. Kanske det vore dags med en 14 dagars intensivträning på att få in trissurslingen i nätet. Nu får jag säkert många bannor, men skit samma jag står fast vid min uppfattning.
-
- Reactions: