OS 2014
-
- Reactions:
OS 2014
Tänkte att det är dags att starta upp en tråd om detta nu inför invigningen imorgon.
Tyvärr så inleds tråden dock med en tråkig nyhet. Henrik Sedin missar turneringen vilkjet givetvis rör om i truppen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8312382.ab
Tyvärr så inleds tråden dock med en tråkig nyhet. Henrik Sedin missar turneringen vilkjet givetvis rör om i truppen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8312382.ab
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Re: OS 2014
Inte alls en dålig nyhet
Kommer bli intressant att se Jagr och framförallt Selänne!
OS börjar ju när hockey börjar

Kommer bli intressant att se Jagr och framförallt Selänne!
OS börjar ju när hockey börjar

Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
-
- Reactions:
Väldigt jämbördigt mellan Tre Kronor och Schweiz än så länge.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Tre kronor-Schweiz inte den roligaste väl spelade matchen men i alla fall en seger och 3 poäng.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Svenska damkronorna klara för semi efter 3-2 mot Finland.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Kallas upphämtning och upplopp kommer bli en klassiker!!
Fy satan vilket lopp
Fy satan vilket lopp

- Per-Erik Odh
- Reactions:
Otroligt bra och Kallas sistasträcka är bland de starkast prestationer jag sett.Helt MakalöstUrban Stahel wrote:Kallas upphämtning och upplopp kommer bli en klassiker!!
Fy satan vilket lopp

/Perka
-
- Reactions:
Håller helt med. Snäppet värre än Johan Olsson. Det var ju kört efter tredje sträckan! Jag fattar inte hur det lyckades och att hon var så kylig. Hon kunde ha sprängt sig hur lätt som helst. Snacka om bragd! Kul förresten och lite överraskande att Sverige gratuleras så innerligt i norska massmedia. Det hade man inte kunnat tro.Per-Erik Odh wrote:Otroligt bra och Kallas sistasträcka är bland de starkast prestationer jag sett.Helt MakalöstUrban Stahel wrote:Kallas upphämtning och upplopp kommer bli en klassiker!!
Fy satan vilket lopp![]()
![]()

- Per-Erik Odh
- Reactions:
-
- Reactions:
Skaraborgs Stolthet Skövde har återigen levererat 

Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Senaste Årets supporter sen många år
-
- Reactions:
Fixa hit Hellner att snacka motivation inför nästa säsong,kanske kan han lära nästa års upplaga hur man blir en vinnare!
-
- Reactions:
Bra idé Urban.Urban Stahel wrote:Fixa hit Hellner att snacka motivation inför nästa säsong,kanske kan han lära nästa års upplaga hur man blir en vinnare!
Liknande idé tänk har ju varit på tapeten tidigare har jag för mig, bland annat av Jocke B om jag inte mins helt fel.
-
- Reactions:
Komfortabelt för Tre kronor med 5-0 mot Slovenien i kvarten. Lär bli tuffare i semin på fredag med möte mellan vinnaren av Finland och Ryssland.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
-
- Reactions:
Jo det blev en storseger tillslut, men de hade allt svårt med Slovenien i början.Johan Nykvist wrote:Komfortabelt för Tre kronor med 5-0 mot Slovenien i kvarten. Lär bli tuffare i semin på fredag med möte mellan vinnaren av Finland och Ryssland.
Jag är imponerad att ett land med så få licensierade hockeyspelare kan ha ett landslag som gör så bra ifrån sig som de ändå har gjort.
Helt klart har de överträffat sina förväntningar. De hade ju till och med bokat biljett för hemresa innan matchen mot Sverige, men fick boka om de gick vidare.

Finnarna håller som bäst på att slå ut värdnationen Ryssland, leder med 3-1 halvvägs in i 3:e.
Kan bli ännu ett minnesvärt landslagsderby.

För övrigt så har ju Sverige haft makalös utdelning genom tur, flyt och skicklighet när det gäller medaljer under detta Vinter OS.
GRATTIS FINLAND...!!!
Vilken finsk kämpa insats mot den ryska björnen de gjorde.
-
- Reactions:
Sverige har Ju glidit på en räkmacka genom hela os medans Finland har pressat "finallagen" kanssa och ryssland och med Rask i bra form får vi Se hur Det blir.
Skulle lätt kunna säga att Finland Ska vinna, men Derby är Derby då kan allt hända.
Vad Ska kan säga om Selänne
Skulle lätt kunna säga att Finland Ska vinna, men Derby är Derby då kan allt hända.
Vad Ska kan säga om Selänne

Viva la Ilmaveivi a la Granlund !