Per-Erik Odh wrote:Jättekul lyssning och framförallt gillar jag delen med Hasse. Jag uppfattar honom som en väldigt rak, ärlig och sympatisk person och är det någon som verkligen borde få uppleva en riktigt bra säsong är han absolut en av dem!
Gubbarna ber om kritik och här kommer naturligtvis det
Min upplevelse av podden är att det finns utvecklingspotential vad det gäller ljudet. I övrigt gör ni ett bra jobb

Tack Perka!

Kul att du gillade det, vi var väldigt nöjda med den själva, kändes som att den gav mycket matnyttigt och intressant.
Och gällande kritiken så tackar vi stort för den, haha.

Intervjun med Hasse var ett experiment. Eftersom vi inte hade planerat att den skulle bli så lång som den blev (skräll!

) och dessutom var tvungna att göra den på en vardagskväll under en väldigt, både för mig och Emil, hektisk vecka, kände vi att det var värt att prova att spela in med min mobiltelefon. Vi tyckte själva att ljudet blev ok (dock inte mer såklart) sett till hur mycket smidigare det var att genomföra (säg intervju 35 min + 10 min "försnack"/genomgång istället för kanske 40-45 min med att rigga upp material + soundcheck samt intervju), men frågan är om vi gör det någon gång i framtiden ändå. Nu vet vi i alla fall.
Gällande övrig inspelningsutrustning använder jag och Emil samma headset + mixerbord som under matcherna när vi spelar in själva. Och där tror jag inte så mycket förbättringspotential i befintlig utrustning finns tyvärr, den är helt enkelt inte bättre än så och då vi driver detta på ideell basis har det inte varit högsta prio att investera i nya när vi har något som fungerar ok. Gällande ljudbilden för dessa så hörs ett konstant, ganska påtagligt, brus i bakgrunden, vilket också finns där under sändningarna men troligtvis inte hörs lika väl eftersom det snappas upp annat ljud där också. Vi har försökt att eliminera det, men ännu inte lyckats.
Intervjuinslagen har i regel gjorts med två kondensatormikrofoner, som under sändningarna används för att ta upp ljud från hallen (de ligger då placerade på taket på pressläktaren), och det har också gett absolut bäst resultat. Men den försvårande omständigheten här är att varje gång behöva gå upp och montera ned dessa inför inspelning, det skulle vara alldeles för bökigt att göra det varje gång tycker vi.
Hoppas inte detta uppfattas som gnäll nu, för det är det absolut inte, utan enbart en förklaring till hur vår situation ser ut och varför ljudet kan skilja en del från inslag till inslag.

Och givetvis vill vi också ha så bra ljud som möjligt, men det är i alla fall så det ser ut för nu.