Playoff till AS

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Playoff till AS

Post by Ingvar Persson »

Robin Larsson wrote:
Ingvar Persson wrote:
Robin Larsson wrote:Någon som kan förklara hur norrlagen får sin ekonomi att gå ihop?80 mil till bortamatcher med övernattningar och säkert många spelare som inte har jobb och försörjs av klubben.
Publiksnitt för Kiruna 675pers!
Sollefteå-Örnsköldsvik publik 44pers !!
Vet att LKAB är mycket stor sponsor för Kiruna

Ok Ingvar.Men alla andra lag däruppe då?
Om Du går in på respektive lags hemsida så kan Du lätt finna ut vilka som är sponsorer.
T.ex.Piteå Piteå Energi Sparbanken m.m
Kiruna har även en storsponsor som är SSAB, men jag har hört att LKAB betalar största delen av resekostnaden
Östersund. PEAB, Östersundshem, Jämtkraft, Intersport m.m.
Ofta är huvudsponsorerna med redan på hemsidan i form av reklamskyltar.
Se t.ex Skövde IK hemsida med de blinkande reklamskyltarna uppe till höger
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: Om Du går in på respektive lags hemsida så kan Du lätt finna ut vilka som är sponsorer.
T.ex.Piteå Piteå Energi Sparbanken m.m
Kiruna har även en storsponsor som är SSAB, men jag har hört att LKAB betalar största delen av resekostnaden
Östersund. PEAB, Östersundshem, Jämtkraft, Intersport m.m.
Ofta är huvudsponsorerna med redan på hemsidan i form av reklamskyltar.
Se t.ex Skövde IK hemsida med de blinkande reklamskyltarna uppe till höger
Av detta framgår indirekt Skövde IK:s problem. Här finns motsvarande Skaraborgs Sjukhus, Volvo, Försvarsmakten och Kommunen som de i särklass största arbetsgivarna, men från dem? Nada (i princip i förhållande till resurser). Utan dessa arbetsgivare så är Skövde en mycket liten kommun på kanske 10 000? De nödvändiga småindustrierna för sponsring i denna "lilla ort", som återstår är för få till antalet i jämförelse. Det är dessutom många som vill vara med och dela på kakan. IFK Skövde, Skövde AIK, Skövde HF, Skövde IK, IFK Skövde fotboll, Hagen m fl.
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Håller med Dig Göran.Skövde IK saknar de riktigt rejäla sponsorena kanske i "halvmiljonklassen" och många 6 siffriga sponsorer.
Jag blev mäkta imponerad när jag fick läsa bois ekonomiska resultat. Omsättning 6,5 miljoner och resultatet beräknas till C:a 200.000. Jag kan försöka gissa att inkomster från åskådare borde röra sig om max 2,5 miljoner. Det skulle innebära att övriga inkomster c:a 4 miljoner skulle då i stort sett komma från Sponsorer. Inte illa och det skall bli spännande att så småningom få läsa Skövde IK:s rapport om intäkter och utgifter. Blir inte förvånad om det visar sig att SIK:s intäkter är en miljon lägre än bois menn utgifterna är lika stora eller större än bois.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Jag vet inte vad jag skall tycka just nu, men visst är det något som verkar hysteriskt galet. Vettet har verkat gå ur lagen som alla tror att de skall gå till allsvenskan eller elitserien (SHL). Det köps nu spelare till höger och vänster, som man köper mjölk i snabbköpet och ingen verkar bry sig om att bänkplatserna inte räcker till i omklädningsrummet. Vem är du? Vem betalar? Lösningen är att det får kommande styrelse göra. Och spelarna? Ja, de dras med och är övertygade om att nästa kontrakt blir givetvis med ett annat lag på den högre nivån. Visst vore det bra om transferfönstret ändrades till något hyfsat normalt nästa säsong? Bara för det, så kommer det bli så att det blir helt fritt under hela säsongen till sista matchen och det lag vi supportrar till alla lag trodde på, finns inte åtta månader senare så när på någon tapper back, en andremålvakt, någon center och några griniga forwards, som är förbannade - i brist på självinsikt - för att inte just de skulle få något erbjudande?

Såg just nu några inlägg på nätet, som uttrycker "hugg!", "vi behöver en bra back", "vi måste ha en center", "tveka inte, köp!", "satsa!" Är det så vi vill ha det? :?
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Göran Strid wrote: Det köps nu spelare till höger och vänster, som man köper mjölk i snabbköpet och ingen verkar bry sig om att bänkplatserna inte räcker till i omklädningsrummet.

Så är det att ha tonåringar, yngre modiga män hemma.

De äter och dricker en ur huset nästan Göran.Ta ett snack med Perka så år du se hur mycket plats han brukar ha i sitt kylskåp när han hade tre ungdomar hemmavé.

Själv har jag gått från 1l/vecka (mjölk) till att som idag köpa 6 liter som lär räcka i några dagar om jag själv bara dricker vatten. ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Tror att Kiruna med fd SIK-tränaren Anders Spaak samt Östersund med Jesper Hultman och Erik Rosen vinner i morgon.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Intervju med Spaak i Smålandsposten inför matchen ikväll mot Tingsryd:

http://www.smp.se/sport/otroligt-kul-at ... 178177).gm
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Tingsryd verkar köra över Kiruna. Ledning med 2-0 och 13-2 i skott.
Kallinge leder borta mot Östersund med 0-1 efter 1:a perioden.
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

Tingsryd 6-1??
Robin Larsson
Reactions:

Post by Robin Larsson »

Jani Janpah Pahankala wrote:Tingsryd 6-1??
Har verkligheten kommit ikapp Spaaks pöjkar. :shock:
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Kristianstads IK - Hudiksvalls HC (PlayOff 2:2) 0 - 0 (0-0, 0-0, 0-0, 0-0)

Detta resultat tycker jag är än mer anmärkningsvärt.
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Robin Larsson wrote:
Jani Janpah Pahankala wrote:Tingsryd 6-1??
Har verkligheten kommit ikapp Spaaks pöjkar. :shock:
Och Görans å Ingvars favoriter... :roll:

Men....nu så har Kiruna två hemma matcher och det är Tingsryd som skall resa.
Dock har Kiruna en lika lång hemresa som dit resa frafmör sig så om man ser på den biten så är det då ingen fördel att ha börjat borta.
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Måste tyvärr erkänna att jag kraftigt har övervärderat norr-lagen förmåga.
Spännande se vad Kiruna kan göra hemma. Kanske den långa resan för Tingsryd nu kan vända på matchresultatet .
Jani Eriksson
Reactions:

Post by Jani Eriksson »

Anders Åstebro wrote:Kristianstads IK - Hudiksvalls HC (PlayOff 2:2) 0 - 0 (0-0, 0-0, 0-0, 0-0)

Pierre Svensson matchhjälte?
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Jani Janpah Pahankala wrote:
Anders Åstebro wrote:Kristianstads IK - Hudiksvalls HC (PlayOff 2:2) 0 - 0 (0-0, 0-0, 0-0, 0-0)

Pierre Svensson matchhjälte?
Antagligen, han höll ju nollan! ;)
Post Reply