Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
peter johansson
Reactions:

Re: Hockey

Post by peter johansson »

Lars Hildegard wrote: 11 Oct 2024, 12:38 Det du heller inte får glömma Ingvar är att detta är ett DISKUSSIONSFORUM, vilket innebär att deltagarna DISKUTERAR saker.
Alla tycker inte samma sak på ett forum, men då gäller det att kunna acceptera de andras åsikter och istället argumentera för sina åsikter, utan att bli sur, arg eller kränkt.

Ibland (ofta) lägger du upp saker här i stil med:
Nu vann bois!
eller
Leons match är inställd.

Vad förväntar du dig för respons på det?

Tips från coachen, vill du ha respons på det du skriver. Avsluta med en fråga, t.ex.
Leons matcher i helgen blev inställda. Tror ni att han skulle platsa i bois?
eller
Nu vann bois igen! Hur många matcher tror ni att dom kommer ha samma tur?

Gör på detta sätt så lovar jag att forumet kommer börja leva upp igen. :idea:
Mycket bra Lars och inte alls svårt att förstå 😉👍
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Tack för lektionen Lars
Men vore det inte bättre om ni själva följde dina rekommendationer och började skriva om hockey på er er egen tråd i stället för att hela tiden bara klanka på mig, jag är ju faktiskt den enda på bra länge som skriver om hockey på tråden om hockey.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 11 Oct 2024, 13:51 Tack för lektionen Lars
Men vore det inte bättre om ni själva följde dina rekommendationer och började skriva om hockey på er er egen tråd i stället för att hela tiden bara klanka på mig, jag är ju faktiskt den enda på bra länge som skriver om hockey på tråden om hockey.
Starkt jobbat! Du lyckades vända även detta till att det är någon annans fel. :?

Jaja, då har jag i alla fall försökt. :|
peter johansson
Reactions:

Lars Hildegard wrote: 11 Oct 2024, 13:54
Starkt jobbat! Du lyckades vända även detta till att det är någon annans fel. :?

Jaja du försökte i alla fall Lars ;) ;) :thumbup:
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

peter johansson wrote: 11 Oct 2024, 14:04

Ingvar har aldrig fel. Ingvar blir arg om man har en annan uppfattning. Alltid någon annans fel. Inga sakskäl i världen biter på Ingvar. Och fortsätter man att hävda en uppfattning som inte stämmer med Ingvars, så hotar Ingvar med konstiga saker. Ett påpekande i all vänlighet från Lars enligt ovan möts som brukligt är med sarkasm "Tack för lektionen Lars" (sicken pajas som svarar så!) som i det här fallet eller oftare med ilska att någon annan är dum eller elak. Detta är ju inget nytt med Ingvars aktiviteter på forum sedan decennier. Och så kommer det förbli. Vänta nu på vad Ingvar svarar på mitt inlägg, så får vi se!
peter johansson
Reactions:

Göran Strid wrote: 11 Oct 2024, 18:32
peter johansson wrote: 11 Oct 2024, 14:04

Ingvar har aldrig fel. Ingvar blir arg om man har en annan uppfattning. Alltid någon annans fel. Inga sakskäl i världen biter på Ingvar. Och fortsätter man att hävda en uppfattning som inte stämmer med Ingvars, så hotar Ingvar med konstiga saker. Ett påpekande i all vänlighet från Lars enligt ovan möts som brukligt är med sarkasm "Tack för lektionen Lars" (sicken pajas som svarar så!) som i det här fallet eller oftare med ilska att någon annan är dum eller elak. Detta är ju inget nytt med Ingvars aktiviteter på forum sedan decennier. Och så kommer det förbli. Vänta nu på vad Ingvar svarar på mitt inlägg, så får vi se!
Ojojoj Göran nu kommer det en salva som du sent kommer att ångra men det biter inte på en gammal go major ;) ;) :lol: :lol:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Visste att du skulle komma Göran, men som vanligt läser du bara en liten del av inläggen.
Du kan börja med att visa var du läst att jag hotat någon. Sedan kan du läsa att jag kan hotas med avstängning om jag skriver om mitt barnbarn på fel tråd. Jag har absolut inte skapat någon egen tråd fö detta, därför skriver jag på tråden "hockey". Sedan några månader är jag praktiskt taget den enda som skriver om hockey på den tråden, de övriga som skriver på den tråden ägnar sig bara åt att kritisera mina inlägg. Om jag inte tillåts att skriva på hockey tråden och ngen nnan skriver om hockey så är det väl dags att lägga ner en tråden eller hur.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Ingvar Persson wrote: 11 Oct 2024, 19:49 Visste att du skulle komma Göran, men som vanligt läser du bara en liten del av inläggen.
Du kan börja med att visa var du läst att jag hotat någon. Sedan kan du läsa att jag kan hotas med avstängning om jag skriver om mitt barnbarn på fel tråd. Jag har absolut inte skapat någon egen tråd fö detta, därför skriver jag på tråden "hockey". Sedan några månader är jag praktiskt taget den enda som skriver om hockey på den tråden, de övriga som skriver på den tråden ägnar sig bara åt att kritisera mina inlägg. Om jag inte tillåts att skriva på hockey tråden och ngen nnan skriver om hockey så är det väl dags att lägga ner en tråden eller hur.
:P
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Yes
Där satt femte raka för Mariestad.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 11 Oct 2024, 19:49 Visste att du skulle komma Göran, men som vanligt läser du bara en liten del av inläggen.
Har du absolut inte skapat denna tråd?
https://rebellerna.com/forum/viewtopic.php?p=23813

Eller är det en annan Ingvar Persson? :eh:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Ledsen Lars
4 år gammal tråd utan någon aktion alls
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Häftigt
Första och tredjeplats i poängligan för Mariestad spelare samt ytterligare tre i topp femton
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 11 Oct 2024, 20:57 Ledsen Lars
4 år gammal tråd utan någon aktion alls
Eller är det jobbigt att bli påmind om att du ville att Leon skulle spela för Skövde? :?:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 11 Oct 2024, 21:07 Häftigt
Första och tredjeplats i poängligan för Mariestad spelare samt ytterligare tre i topp femton
Det är också en boisare topp 4 och sedan ytterligare 2 topp 18 i mest utvisade. :thumbup:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Javisst Lars
Mariestads spelare är duktiga på allt
Post Reply