Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Kristian Eriksson
Reactions:

Re: Skövde Hockey Club!!!

Post by Kristian Eriksson »

Juha Ojajärvi wrote: 22 Aug 2024, 20:37 Byter Rebellerna namn till "Brandsta City Släckers"? 🥹
Rebellerna genomförde ett namnbyte i juni under årsmötet, du kan läsa om det på rebellerna.com
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Kan någon förklara följande för mig?

23e juli pratas det i tidningen om att man är väldigt nära att kunna ställa ett a-lag på isen 24/25.

*3 veckor går*

14e aug är det helt plötsligt en ekonomisk risk att starta a-lag och DÅ gnäller man över att spelare lämnat. Hur många seniorer lämnade under den perioden? 2?

Kan det handla om att juniorerna föreningen tänkt sig till a-lag, valt att spela i andra lag?
Kan det handla om att man försökt locka till sig sponsorer med att ha ett seniorlag i startgroparna?

Vad tycker forumanvändarna, är detta transparens enligt er?
Jag tycker personligen inte att det är det och att det fortfarande finns två läger som drar åt olika håll.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote: 23 Aug 2024, 21:00 Kan någon förklara följande för mig?

23e juli pratas det i tidningen om att man är väldigt nära att kunna ställa ett a-lag på isen 24/25.

*3 veckor går*

14e aug är det helt plötsligt en ekonomisk risk att starta a-lag och DÅ gnäller man över att spelare lämnat. Hur många seniorer lämnade under den perioden? 2?

Kan det handla om att juniorerna föreningen tänkt sig till a-lag, valt att spela i andra lag?
Kan det handla om att man försökt locka till sig sponsorer med att ha ett seniorlag i startgroparna?

Jag tycker personligen inte att det är det och att det fortfarande finns två läger som drar åt olika håll.
Ja det är transparens förutsatt att informationen när den gavs var riktig.

Ja, det känns lite som att det kan vara lite två olika läger där det som från början var utbrytarsidan ser ut att vara den starkare sidan. Är det inte så kan man ändå konstatera att Willebrands sida har fått så som de ville ha det.
Willebrand verkar vara en stark ledare men det kombinerat med den information vi har fått om nuvarande organisationen är nog ett rätt bra koncept som det nog lönar sig att stötta!?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 23 Aug 2024, 21:51
Juha Ojajärvi wrote: 23 Aug 2024, 21:00 Kan någon förklara följande för mig?

*3 veckor går*

Ja det är transparens förutsatt att informationen när den gavs var riktig.

Ja, det känns lite som att det kan vara lite två olika läger där det som från början var utbrytarsidan ser ut att vara den starkare sidan. Är det inte så kan man ändå konstatera att Willebrands sida har fått så som de ville ha det.
Willebrand verkar vara en stark ledare men det kombinerat med den information vi har fått om nuvarande organisationen är nog ett rätt bra koncept som det nog lönar sig att stötta!?
Ja, det kan det vara. Bara nyfiken på tankar. 😃
Richard Augustsson
Reactions:

Post by Richard Augustsson »

Har juniorerna gått på is än??
När har dom träningtider??
Är det i A-hallen då??
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Under helgens Outdoor festival....

Kunde man inte haft 3 skott på målvakt för en 50-lapp för alla ~10k besökare? Nu kanske inte alla 10k hade velat skjuta men kanske minst 500? 25 kakor rakt ner i kassan som man eventuellt gick miste om.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Om jag förstår saken rätt så är kvällens träningsmatch med J18 den historiskt första hemmamatchen för ett lag som spelar under det nya namnet?
19.30 börjar matchen.
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 13 Sep 2024, 15:35 Om jag förstår saken rätt så är kvällens träningsmatch med J18 den historiskt första hemmamatchen för ett lag som spelar under det nya namnet?
19.30 börjar matchen.
För oss utbölingar vore det trevligt få veta åtminstone hur det gick och vem man möter!
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 13 Sep 2024, 16:33
Per-Erik Odh wrote: 13 Sep 2024, 15:35 Om jag förstår saken rätt så är kvällens träningsmatch med J18 den historiskt första hemmamatchen för ett lag som spelar under det nya namnet?
19.30 börjar matchen.
För oss utbölingar vore det trevligt få veta åtminstone hur det gick och vem man möter!
Man möter ett lag från Mariestad i vilket fall.
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

2-0 efter första och det är rättvist.
Kan ju inga namn men nr 3 (Lukas någonting tror jag?) gör det första historiska målet och den killen fick pris skänkt av Rebellerna.
88 gör tvåan och han är en som verkligen stuckit ut i första. Han hade även en puck inne som vi trodde betydde 3-0 men efter lite diskussion så bestämde sig domarna att det hade föregåtts av en handpass.
Efter perioden avslutats blir det slagsmål och för Skövdes del är det Max Trygg. Han och Mariestadsspelaren får naturligtvis inte spela mer idag och det lär ju vara ett uppköp för bortalaget. Trygg assisterade vid 2-0 och har varit duktig. Lite konstigt att han spelat, trodde han gick hockegym på annan ort?
Skövde har spelat box två gånger och det har de gjort med den äran.
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote: 13 Sep 2024, 19:17 2-0 efter första och det är rättvist.
Kan ju inga namn men nr 3 (Lukas någonting tror jag?) gör det första historiska målet och den killen fick pris skänkt av Rebellerna.
88 gör tvåan och han är en som verkligen stuckit ut i första. Han hade även en puck inne som vi trodde betydde 3-0 men efter lite diskussion så bestämde sig domarna att det hade föregåtts av en handpass.
Efter perioden avslutats blir det slagsmål och för Skövdes del är det Max Trygg. Han och Mariestadsspelaren får naturligtvis inte spela mer idag och det lär ju vara ett uppköp för bortalaget. Trygg assisterade vid 2-0 och har varit duktig. Lite konstigt att han spelat, trodde han gick hockegym på annan ort?
Skövde har spelat box två gånger och det har de gjort med den äran.
4-0 16 min in i period 2,tyvärr sponsras huvuddomaren inte av synsam...Skövde tok dominerar och har spelet även i numerärt underläge.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

3 Skövdemål i perioden trots att vi har spelat box massor av gånger. Vi väntar fortfarande på SHCs första pp.
Två gånger har vi spelat tre mot fem och inte haft några större problem. Det är ju knappast de bästa juniorerna som Mariestad har skickat till dagens match?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 13 Sep 2024, 19:55 3 Skövdemål i perioden trots att vi har spelat box massor av gånger. Vi väntar fortfarande på SHCs första pp.
Två gånger har vi spelat tre mot fem och inte haft några större problem. Det är ju knappast de bästa juniorerna som Mariestad har skickat till dagens match?
Nej, det är deras b-lag.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Slutar 8-2.
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh wrote: 13 Sep 2024, 20:45 Slutar 8-2.
Det är ett blandat lag från Mariestad/Töreboda man möts även i seriepremiären den 6/10 i Billingehov
Post Reply