Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Skövde Hockey Club!!!

Post by Gunwaldh Johansson »

Här kan vi skriva om den nya hockeyklubben!!

Jag tycker att man kanske kunde kommit på ett bättre namn än Skövdes IK. Kanske skulle man bytt ut Skövdes mot något annat på klubbnamnet.
Kanske SIKens IK eller HC Rebell!!!
Vad tycker ni andra?
Last edited by Gunwaldh Johansson on 26 Jul 2024, 14:55, edited 2 times in total.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Nya Hockeyklubben!!

Post by Ingvar Persson »

Gunwaldh Johansson wrote: 04 Jun 2024, 16:09 Här kan vi skriva om den nya hockeyklubben!!

Jag tycker att man kanske kunde kommit på ett bättre namn än Skövdes IK. Kanske skulle man tagit bort Skövdes från klubbnamnet.
Vad tycker ni andra?
Skövde IK är ju ett mycket känt namn som härstammar från 1957 då jag såg dem på den så kallade "månskens rinken" vid idrottsplatsen. Innan dess hette de IFK Skövde och Skövde AIK. Jag var 17 år då jag cyklade dit för att se hockey.
Micke Därth
Reactions:

Post by Micke Därth »

Skövde IK är för min del förbrukat som namn, även om jag vet att efter 5 år kan man få byta tillbaka till tidigare namn. Jag är inget fan av att Vita Hästen efter två konken ska heta Vita Hästen, hur fint man än tycker det namnet är. Halmstad Hammers HC... Nja. Varför inte komma med något helt nytt och låta historien om Skövde IK vara ifred? Skövdes IK är nog det mest tama, fjantiga namnförslag jag hört sen Skövde Knights...

Lillegårdens IK?

Färjestad, Brynäs, Djurgården m fl är stadsdelar, ändå vet alla var dom kommer ifrån pga historian och även om hockeyn är starkt förknippad till Södermalm är väl det inte så tokigt? Vi kommer ju liksom inte glömma Skövde IK ändå.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Micke Därth wrote: 04 Jun 2024, 18:59 Skövde IK är för min del förbrukat som namn, även om jag vet att efter 5 år kan man få byta tillbaka till tidigare namn. Jag är inget fan av att Vita Hästen efter två konken ska heta Vita Hästen, hur fint man än tycker det namnet är. Halmstad Hammers HC... Nja. Varför inte komma med något helt nytt och låta historien om Skövde IK vara ifred? Skövdes IK är nog det mest tama, fjantiga namnförslag jag hört sen Skövde Knights...

Lillegårdens IK?

Färjestad, Brynäs, Djurgården m fl är stadsdelar, ändå vet alla var dom kommer ifrån pga historian och även om hockeyn är starkt förknippad till Södermalm är väl det inte så tokigt? Vi kommer ju liksom inte glömma Skövde IK ändå.
Överens igen Därth. Riktigt plojigt.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Micke Därth wrote: 04 Jun 2024, 18:59 Skövde IK är för min del förbrukat som namn, även om jag vet att efter 5 år kan man få byta tillbaka till tidigare namn. Jag är inget fan av att Vita Hästen efter två konken ska heta Vita Hästen, hur fint man än tycker det namnet är. Halmstad Hammers HC... Nja. Varför inte komma med något helt nytt och låta historien om Skövde IK vara ifred? Skövdes IK är nog det mest tama, fjantiga namnförslag jag hört sen Skövde Knights...

Lillegårdens IK?

Lillegårdens IK eller Södermalms HC låter rätt ok.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Just nu känns bara en stor tomhet efter Skövde IK och vad det gäller det nya så känner jag bara ett enda stort jasså, jaha och att jag inte bryr mig. Hoppas verkligen att den känslan snabbt ska gå över.

Men visst kan jag tycka till om namnet Skövdes IK. Namnet är helt rätt om man vill förknippas med det SIK som vi är så många som älskade. Men för mig är SIK något som i och med konkursen är något som är passé, något som hör till historien och som jag tycker vi bara ska referera till som ett historisk skede som vi på många sätt ska vara stolta över, men låt det stanna där!

En ny klubb ska stå på egna ben och skapa en ny historia genom att denna gång göra om och göra rätt och under inga omständigheter ska förknippas med den misskötsel av ekonomi och laget som viker ned sig som för många tyvärr blev Skövde IKs identitet. För rätt kan det naturligtvis bli om vi bara ser till att lära av historien.

Vi har alla möjligheter att bli ett popplag om vi sköter korten rätt och det är nu vi har den chansen, inte om sju, femton eller trettio år!

Om nu SIK är så viktigt och vi tänker i ett längre perspektiv så varför inte kaxigt gå ut och förkunna ett "Skaraborgs IK"?
Då har man med en gång lagt ribban, för det är ju ett lag i AS vi vill ha!

Men som sagt tidigare, jag bryr mig tyvärr inte.
/Perka
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Skövdes IK var inte fantasin större....... :bois: :bois:
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Lillegårdens IK?

Ett litet förslag
Billingens IK
Då paras det utmärkt ihop med Billingehov.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Istället för att lägga till bokstäver kan dom ju även ta bort bokstäver, t.ex. Skövd IK eller min personliga favorit Kövde IK :idea:
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Vilka spelare blir kvar tror ni? Jag tror på dessa.

2. Axel Abrahamsson
12. Erik Möller
70. Simon Siwert
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

En fråga
Är det verkligen så att de tre som avgick från styrelsen för att bilda en ny förening om SIK gick i KK, verkligen inte är med i den nya föreningen. I så fall varför?
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Ingvar Persson wrote: 06 Jun 2024, 11:57 En fråga
Är det verkligen så att de tre som avgick från styrelsen för att bilda en ny förening om SIK gick i KK, verkligen inte är med i den nya föreningen. I så fall varför?
Läs gårdagens SLA så får du svaret!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Såg ett förslag på nytt namn från en kompis, Skövde i KK.
🫣😉
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Gunwaldh Johansson wrote: 05 Jun 2024, 14:43 Vilka spelare blir kvar tror ni? Jag tror på dessa.

2. Axel Abrahamsson
12. Erik Möller
70. Simon Siwert
Då kan man stryka Erik Möller på listan
Gunwaldh Johansson
Reactions:

På måndag Kl 18 så håller klubben ett informationsmöte.
https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=296010
Post Reply