Bloggar / Poddar

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Per-Erik Odh
Reactions:

Re: Bloggar / Poddar

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 14 Dec 2023, 14:14 Mjörnbergs podd idag kritiserar Rebellerna ganska hårt för sin passivitet rent allmänt och just nu när det gäller Skövdes ekonomiska problem. Under rubriken "Skövde har publik men inga fans" diskuterar man läget och jämför hur andra fans skulle ha agerat i motsvarande läge. Bland annat undrar man var klacken tagit vägen. Orättvis eller rättvis kritik?
Jag tänker lite såhär att vart klacken tagit vägen, ja det ska man kanske inte klandra de som står där :lol:
/Perka
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Göran Strid wrote: 14 Dec 2023, 14:14 Mjörnbergs podd idag kritiserar Rebellerna ganska hårt för sin passivitet rent allmänt och just nu när det gäller Skövdes ekonomiska problem. Under rubriken "Skövde har publik men inga fans" diskuterar man läget och jämför hur andra fans skulle ha agerat i motsvarande läge. Bland annat undrar man var klacken tagit vägen. Orättvis eller rättvis kritik?
Boisaren Mjörnberg får kritisera hur mycket han vill, men då ser vi i Rebellernas styrelse gärna att han har lite kött på benen i sin kritik, speciellt när det gäller hans åsikter om "passiviteten nu under Skövde IKs ekonomiska problem".

Styrelsen i Rebellerna har (om inte daglig) så en väldigt tät kontakt med representanter för Skövde IK och dess styrelse. Förslag har lämnats för vidare bearbetning och styrelsen för Rebellerna hoppas och tror på en lösning på detta.

Rebellerna har idag skänkt priser till discot som skall äga rum i Billingehov imorgon kväll, vi hoppas att, även om det inte ger några direkta intäkter till klubben, det slår väl ut, och skapar en trevlig afton för besökarna.

I morse, klockan 09:45, under frukosten på mitt dagliga jobb gjordes en överföring till Skövde Ishockeyklubb på 20.000 kronor från Rebellernas konto. Pengar vi fått in från medlemsavgifter och jobbtillfällen (exempelvis Törebodafestivalen).

Hurvida 20.000 kronor är mycket eller lite i sammanhanget låter vi Skövde IK svara på, och ett uttalande från Skövde IK lär dyka upp inom en snar framtid om deras tankar och idéer, om hur detta problem skall åtgärdas så vi kan få se slutspelshockey i Billingehov i mellandagarna.

"Total tystnad" behöver händelsevis INTE betyda passivitet i den här frågan, det skall ni alla vara medvetna om.

Kristian Eriksson
/Ekonomiansvarig, Rebellerna Skövde IKs Supporterklubb
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 14 Dec 2023, 18:37
Jag tänker lite såhär att vart klacken tagit vägen, ja det ska man kanske inte klandra de som står där :lol:
De som står kvar, står kvar. Helt korrekt.
Det man kan ifrågasätta, är att de 5-6 personerna som faktiskt står kvar, står med armarna i kors i 60 minuter och för inget väsen. Det är helt dött. Förutom hon gympatjejen som är ett nytillskott och röjer till den mildaste grad. 😃
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Kristian Eriksson wrote: 14 Dec 2023, 18:51
Boisaren Mjörnberg får kritisera hur mycket han vill, men då ser vi i Rebellernas styrelse gärna att han har lite kött på benen i sin kritik, speciellt när det gäller hans åsikter om "passiviteten nu under Skövde IKs ekonomiska problem".

Styrelsen i Rebellerna har (om inte daglig) så en väldigt tät kontakt med representanter för Skövde IK och dess styrelse. Förslag har lämnats för vidare bearbetning och styrelsen för Rebellerna hoppas och tror på en lösning på detta.

Rebellerna har idag skänkt priser till discot som skall äga rum i Billingehov imorgon kväll, vi hoppas att, även om det inte ger några direkta intäkter till klubben, det slår väl ut, och skapar en trevlig afton för besökarna.

I morse, klockan 09:45, under frukosten på mitt dagliga jobb gjordes en överföring till Skövde Ishockeyklubb på 20.000 kronor från Rebellernas konto. Pengar vi fått in från medlemsavgifter och jobbtillfällen (exempelvis Törebodafestivalen).

Hurvida 20.000 kronor är mycket eller lite i sammanhanget låter vi Skövde IK svara på, och ett uttalande från Skövde IK lär dyka upp inom en snar framtid om deras tankar och idéer, om hur detta problem skall åtgärdas så vi kan få se slutspelshockey i Billingehov i mellandagarna.

"Total tystnad" behöver händelsevis INTE betyda passivitet i den här frågan, det skall ni alla vara medvetna om.

Kristian Eriksson
/Ekonomiansvarig, Rebellerna Skövde IKs Supporterklubb
Vad bra! Utmärkt! Och bäst av allt, att vi övriga får denna information! Ett mail till Mjörnberg kanske inte skulle skada, men det kanske redan är gjort. :thumbup:

PS. Det där med information är svårt och har alltid varit det... DS.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

David Johansson wrote: 12 Dec 2023, 22:12
Juha Ojajärvi wrote: 12 Dec 2023, 16:19 David Johansson skjuter tydligen från höften vad det gäller andra lags hyror på grannkommunens supporterforum. Stämmer inte alls, så ta hans siffror med en nypa salt.🤡
Jasså, de Stämmer inte ??? Har under dagen fått bekräftat från kommunen att siffrorna stämmer..

AIK ligger på runt 20 000
IFK Handboll på Runt 45 000
IFK Fotboll på runt 4900

Kan tillägga att SIK i år 2023 ligger på 11 100 kr vilket kommer att höjas till 11300 nästa år

Källa Skövde Kommun

Jag skriver ALDRIG något utan belägg för saker. Jag plockar fram fakta :)
Klart du plockar fram fakta. Tråkigt att siffrorna är direkt fel som jag sa från första början. Ledsen och behöva skjuta ner din hittepåballong med siffror då jag varit i kontakt med IFK Skövdes klubbchef.
David Johansson
Reactions:

Post by David Johansson »

Juha Ojajärvi wrote: 14 Dec 2023, 20:20
Juha Ojajärvi wrote: 12 Dec 2023, 16:19 David Johansson skjuter tydligen från höften vad det gäller andra lags hyror på grannkommunens supporterforum. Stämmer inte alls, så ta hans siffror med en nypa salt.🤡
Jasså, de Stämmer inte ??? Har under dagen fått bekräftat från kommunen att siffrorna stämmer..

IFK Fotboll på runt 4900

Kan tillägga att SIK i år 2023 ligger på 11 100 kr vilket kommer att höjas till 11300 nästa år

Källa Skövde Kommun

Klart du plockar fram fakta. Tråkigt att siffrorna är direkt fel som jag sa från första början. Ledsen och behöva skjuta ner din hittepåballong med siffror då jag varit i kontakt med IFK Skövdes klubbchef.
Jaha du...

Vad sade han att de hade i Hallhyra för deras hemmamatcher??
Last edited by David Johansson on 14 Dec 2023, 23:15, edited 1 time in total.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

David Johansson wrote: 14 Dec 2023, 21:15

IFK Fotboll på runt 4900

Källa Skövde Kommun

Jaha du...

Nu har du chansen att svara, Svarar du inte bevisar det att du själv hittar på..
Räcker det inte med att du och dina uppgifter är synade.
22350kr/match.
Varsågod. Mic drop.
David Johansson
Reactions:

Juha Ojajärvi wrote: 14 Dec 2023, 21:26

IFK Fotboll på runt 4900

Källa Skövde Kommun

Jaha du...

Nu har du chansen att svara, Svarar du inte bevisar det att du själv hittar på..
22350kr/match.
Varsågod. Mic drop.
Den summan stämmer inte alls, sluta hitta på..:) Du hade chansen att slå hål på vad du påstår mina felaktigheter, men du kan inte ens återge rätt summa.. :lol: :lol:
Last edited by David Johansson on 14 Dec 2023, 23:20, edited 1 time in total.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

David Johansson wrote: 14 Dec 2023, 21:35
Juha Ojajärvi wrote: 14 Dec 2023, 21:26

IFK Fotboll på runt 4900

Källa Skövde Kommun

Jaha du...

22350kr/match.
Varsågod. Mic drop.
Den summan stämmer inte alls, sluta hitta på..:) Du hade chansen att slå hål på vad du påstår mina felaktigheter, men du kan inte ens återge rätt summa.. :lol: :lol:
Gör alla en tjänst och bara dra åt helvete härifrån med svansen mellan benen. Du tillför ingenting, förutom faktafel. Och säg upp bekantskapen med din "kontakt" på Kultur & Fritid, verkar inte vara någon att lita på.
David Johansson
Reactions:

Släpper detta nu..
Last edited by David Johansson on 14 Dec 2023, 23:20, edited 1 time in total.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Jag får väl ta en vända till då. Mindes fel med en tusenlapp. Sorry.
Adjö. Mic drop.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Att publiktappet slagit hårt, det vet vi. Men i senaste avsnittet av SLA podden säger de att SIK budgeterat 1500 pers per match i grundserien. Det var tufft eller helt vansinnigt budgeterat om den uppgiften stämmer.
Vad har de i så fall budgeterat i Allettan?

Jag bara vägrar att tro på siffran SLA nämner för det finns ingen rim och reson i att våga budgetera en sådan publiksiffra!
/Perka
Robin Hallerström
Reactions:

Post by Robin Hallerström »

Surahammar har haft ett medlemsmöte, två ganska matiga uppdateringar på sin hemsida och tillsatt en arbetsgrupp som redan påbörjat ett aktivt arbete. På en vecka. Från att ha varit i ett hopplöst läge till att klubben verkar andas optimism var inte jättelångt i deras fall.

Under samma vecka vet vi fortfarande i stort sätt ingenting om hur situationen ser ut i vår klubb. Man skulle önskat mer information och kommunikation.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Robin Hallerström wrote: 15 Dec 2023, 13:48 Surahammar har haft ett medlemsmöte, två ganska matiga uppdateringar på sin hemsida och tillsatt en arbetsgrupp som redan påbörjat ett aktivt arbete. På en vecka. Från att ha varit i ett hopplöst läge till att klubben verkar andas optimism var inte jättelångt i deras fall.

Under samma vecka vet vi fortfarande i stort sätt ingenting om hur situationen ser ut i vår klubb. Man skulle önskat mer information och kommunikation.
T.o.m. en enkel supporter i Mariestad vet tydligen mer än er då…..
”Vissas” löner håller tydligen på att betalas ut i detta nu…
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 15 Dec 2023, 13:25 Att publiktappet slagit hårt, det vet vi. Men i senaste avsnittet av SLA podden säger de att SIK budgeterat 1500 pers per match i grundserien. Det var tufft eller helt vansinnigt budgeterat om den uppgiften stämmer.
Vad har de i så fall budgeterat i Allettan?

Jag bara vägrar att tro på siffran SLA nämner för det finns ingen rim och reson i att våga budgetera en sådan publiksiffra!
Vad som är sant eller inte vet jag inte, och jag orkar inte heller leta upp alla citat i olika tidningar osv. men sa inte Lundström (tror jag?) i någon av dessa att de hade budgeterat med mindre folk än förra säsongen, men inte så här mycket mindre?

Efter förra årets siffror kan jag ändå förstå att man hade högre budgetering än vad det faktiskt blev hittills i år.
Post Reply