Div 1 västra

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Div 1 västra

Post by Ingvar Persson »

Tranås imponerar, leder nu serien och om inte bois tar poäng på Fredag så är dom kvar i täten.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Ingvar Persson wrote: 12 Nov 2023, 18:33 Tranås imponerar, leder nu serien och om inte bois tar poäng på Fredag så är dom kvar i täten.
Jag tycker att Tranås är klart bästa laget i denna serien!
Silly season is just another season!
Joakim Blomquist
Reactions:

Post by Joakim Blomquist »

Niklas Hjalmarsson wrote: 12 Nov 2023, 19:26
Ingvar Persson wrote: 12 Nov 2023, 18:33 Tranås imponerar, leder nu serien och om inte bois tar poäng på Fredag så är dom kvar i täten.
Jag tycker att Tranås är klart bästa laget i denna serien!
Nja det visade de knappast mot SIK på sin hemmaplan..
bois har ju däremot visat på styrka..
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Det ska bli spännande att se om Ronny och Isgren tar befälet över båset i dagens match.

Det är också spännande att se om Blomberg kanske skolas tillbaka till forward.

Ett förslag från min sida, nu när Isak får chansen, är att Sandberg kan prova att spela back? :thumbup:

Allt annat än minst 6 måls övervikt för bois är en skräll, oavsett vem som är sjundeback.
Last edited by Lars Hildegard on 26 Nov 2023, 15:22, edited 1 time in total.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Lars Hildegard wrote: 26 Nov 2023, 12:03 Det ska bli spännande att se om Ronny och Isgren tar befälet över båset i dagens match.

Det är också spännande blir att se om Blomberg kanske skolas tillbaka till forward.

Ett förslag från min sida, nu när Isak får chansen, är att Sandberg kan prova att spela back? :thumbup:

Allt annat än minst 6 måls övervikt för bois är en skräll, oavsett vem som är sjundeback.
Än mer spännande är att se om Skövde blir sist som vanligt i allettan….
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Nov 2023, 13:49 Än mer spännande är att se om Skövde blir sist som vanligt i allettan….
Du får förlåta mig Niklas. I Skövde är dom inte så vana vid att ha sådan bredd, så att en av seriens bästa forwards kan offras för att spela back på ålderns höst.
Allt annat än HA för bois i år vore ett gigantiskt misslyckande med den uppställningen. :silent:
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Lars Hildegard wrote: 26 Nov 2023, 15:47
Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Nov 2023, 13:49 Än mer spännande är att se om Skövde blir sist som vanligt i allettan….
Du får förlåta mig Niklas. I Skövde är dom inte så vana vid att ha sådan bredd, så att en av seriens bästa forwards kan offras för att spela back på ålderns höst.
Allt annat än HA för bois i år vore ett gigantiskt misslyckande med den uppställningen. :silent:
Du må ha ett kunnande i något säkert, men inom hockey verkar du vara rätt blaskig tyvärr!
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Nov 2023, 16:49
Du må ha ett kunnande i något säkert, men inom hockey verkar du vara rätt blaskig tyvärr!
Tack för att du ändå väljer att lägga tid på mig, trots mitt underlägsna kunnande. :wave:
Det känns extra bra när du gör det mitt under pågående match för bois. (återigen :!:)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Lars Hildegard wrote: 26 Nov 2023, 17:01
Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Nov 2023, 16:49
Tack för att du ändå väljer att lägga tid på mig, trots mitt underlägsna kunnande. :wave:
Det känns extra bra när du gör det mitt under pågående match för bois. (återigen :!:)
Som sagt så har jag nog ganska rätt för en hockeymatch innehåller 2 periodpauser om 18 minuter vardera.
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Niklas Hjalmarsson wrote: 26 Nov 2023, 17:32
Som sagt så har jag nog ganska rätt för en hockeymatch innehåller 2 periodpauser om 18 minuter vardera.
Jag lär mig nya saker varje dag! :idea:
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Lite skoj blev ju Söndagen precis :D
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Mariestad verkar ha svårt för Falun. Knapp vinst hemma och förlust efter sudden på bortaplan. Det var en rejäl skräll. 😱😱
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Kanske spelade Falu IF tråkigt.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Gunwaldh Johansson wrote: 26 Nov 2023, 18:30 Mariestad verkar ha svårt för Falun. Knapp vinst hemma och förlust efter sudden på bortaplan. Det var en rejäl skräll. 😱😱
Är man i chock? Inte en rad på gästboken. Inte en rad på hemsidan.
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Post by Gunwaldh Johansson »

Göran Strid wrote: 27 Nov 2023, 10:01
Gunwaldh Johansson wrote: 26 Nov 2023, 18:30 Mariestad verkar ha svårt för Falun. Knapp vinst hemma och förlust efter sudden på bortaplan. Det var en rejäl skräll. 😱😱
Är man i chock? Inte en rad på gästboken. Inte en rad på hemsidan.
Har för mig att Krister Holm skrev att det inte blev något på hemsidan under kvällen pga att han var uppe i Falun och kollade på matchen.
Post Reply