Tidningsartiklar & Övrig media

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Anders Åstebro

Du är verkligen inte en positiv person
Claes-Göran Berg
Reactions:

Post by Claes-Göran Berg »

Nu kan jag inte hålla käft längre :oops:

Hur fan kan du Anders Åstebro sitta å skriva att det inte är
nån ekonomistyrning i Skövde IK???

Hur fan vet du att det inte är så???

Nä sluta förlöjliga dom som sliter med ekonomin dagligen i Skövde IK

Och framför allt sluta hitta på lögner om att det inte finns någon ekonomistyrning i klubben...

Du vet inte ett skit om vad som händer inom kansliets väggar.
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Claes-Göran Berg wrote:Nu kan jag inte hålla käft längre :oops:

Hur fan kan du Anders Åstebro sitta å skriva att det inte är
nån ekonomistyrning i Skövde IK???
Du Clabbe, såklart de tär någon form av ekonomisk styrning i klubben, men inte av DEN art som Kronberg har eftersträvat och uttalade sig om att så skulle bli efter rekonstruktionen.

Nä sluta förlöjliga dom som sliter med ekonomin dagligen i Skövde IK
Sedan är du helt fel ute när du påstår detta för det är inte alls mitt syfte.
Men jag anser att de har valt en riskabel väg för klubbens fortlevnad.

Man har i åratal hållit på med "ekonomi" inom kansliet väggar precis som i alla andra idrottsklubbar.
Och du vet lika väl som jag och alla andra hur det slutade för Skövde IK.

Du menar kanske att man har den järnkoll på ekonomin så man inte behöver oroa sig för nästa bokslut, är det du vill säga Clabbe?

Historiken, de röda siffrorna, de släpande hyresfakturorna, VIP-fakturan, minskade sponsor intäkter och den föreslagna ekonomiska styrning som avgående ordförande Kronberg INTE accepterades efter en nyligen genomförd lyckad rekonstruktion talar för motsatsen.

Sorry Clabbe, jag förlöjligar inte någon, varken i styrelsen eller i klubben.
Jag tvivlar bara på den riskfyllda väg jag tror de har valt att gå och hade hoppats att de hade valt en mindre riskfylld väg med mer kontroll på händelseförloppet efter rekonstruktionen.

Tids nog vet vi vad den valda vägen leder till.
Möjligt att man som Mjörnberg uttryckte det, lyckas en tid framöver då det nya seriesystemet faller väl in hos SIK.
Men jag tvivlar på att det gör det i längden.
Admin
Site Admin
Reactions:

Post by Admin »

Följande varning utfärdades mot användare Anders Åstebro

» » Vi tycker ditt engagemang på forumet är trevligt men efter att en anmälan gällande övertramp enligt paragraf 1 i forumreglerna inkommit har du blivit tilldelad en varning.

Anmälaren och Admin anser att du utför personangrepp på Skövde IK:s nyvalda ordförande!
Du spekulerar i citatet nedan över att Göran Strid och Bo Sandin lade grunden för Skövde IK:s ekonomiska problem som ledde fram till klubbens rekonstruktion. Därmed har dina personangrepp på SIK:s klubbchef passerat anständighetens gräns med råge.

Ett förtydligande angående SIK:s ekonomi under Göran Strids förra ordförandeskap är att ekonomin var ordnad under denna period!

Forumregler finns att läsa här.
http://www.rebellerna.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=4

Den anmälda texten nedan:

"Den nuvarande ordförande har sagt samma salt långt tidigare.

Konstellationen Göran S (ordf.) och Bo S ((sportchef) och sedan Göran o Bosse i sportgruppen hade samma hanterbara klyschor på sin tid.
Det kom en period kort tid där man hade bra sportsliga framgångar, men därmlades också grunden till det ekonomiska förfall i nutid för SIK då man helt enkelt inte var redo och helt inte hade de rätta förutsättningarna med sponsor och organisationsbiten.

Sedan barkade det åt det håll vi alla så väl har i gott minne (kanske).

Nu har vi konstellationen Göran S och Hasse L och med samma klyschor att de röda siffrorna är hanterbara."

//Admin
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Ingvar Persson wrote:Anders Åstebro

Du är verkligen inte en positiv person
Så det tycker du.
Vad är du själv positiv över Ingvar?!?
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Admin wrote:Följande varning utfärdades mot användare Anders Åstebro

» » Vi tycker ditt engagemang på forumet är trevligt men efter att en anmälan gällande övertramp enligt paragraf 1 i forumreglerna inkommit har du blivit tilldelad en varning.

Anmälaren och Admin anser att du utför personangrepp på Skövde IK:s nyvalda ordförande!
Du spekulerar i citatet nedan över att Göran Strid och Bo Sandin lade grunden för Skövde IK:s ekonomiska problem som ledde fram till klubbens rekonstruktion. Därmed har dina personangrepp på SIK:s klubbchef passerat anständighetens gräns med råge.

Ett förtydligande angående SIK:s ekonomi under Göran Strids förra ordförandeskap är att ekonomin var ordnad under denna period!

Forumregler finns att läsa här.
http://www.rebellerna.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=4

Den anmälda texten nedan:

"Den nuvarande ordförande har sagt samma salt långt tidigare.

Konstellationen Göran S (ordf.) och Bo S ((sportchef) och sedan Göran o Bosse i sportgruppen hade samma hanterbara klyschor på sin tid.
Det kom en period kort tid där man hade bra sportsliga framgångar, men därmlades också grunden till det ekonomiska förfall i nutid för SIK då man helt enkelt inte var redo och helt inte hade de rätta förutsättningarna med sponsor och organisationsbiten.

Sedan barkade det åt det håll vi alla så väl har i gott minne (kanske).

Nu har vi konstellationen Göran S och Hasse L och med samma klyschor att de röda siffrorna är hanterbara."

//Admin
Oj då!
Då måste jag fråga vad anmälaren lägger för värderingar i ordet "ordnad".
Gröna siffror i form av en marginell plus redovisning, eller hanterbara röda siffror?

Vad jag kan minnas av de möten som jag deltagit på under den tiden så sas det att Skövde IK inte var redo att satsa för att ta steget upp i SHA, varken i beaktande på den organisatoriska delen eller för den delen den ekonomiska biten.

Det har också sagts vid ett flertal tillfällen att Skövde IK levt på marginalernas brant men alltid klarat av och gjort rätt för sig.
Minns tydligt hur det historiskt beskrevs för mig då vi som bäst skramlade ihop slantar på olika sätt och att det då inte var någon ovanlig företeelse men en skral ekonomi i klubben genom årens lopp.

Jag minns även årsmöten där det redovisats siffror som knappast kan ansens som ordnade om man inte tycker att ett +/- noll resultat är helt okey vill säga.

Möjligt att de åren som Göran S var ordförande visade på gröna siffror, men att det skulle vara så under hela den tiden som han var engagerad i klubben och satt tillsammans med Bo S i sportgruppen är jag ytterst tveksam till.

Hävdas motsatsen så får nog anmälaren av mitt påstådda personangrepp av Göran Strid redovisa detta svart på vitt för att jag skall bli övertygad om att jag har fel på den punkten.
Har jag fel då så ber jag givetvis Göran Strid och Bo Sandin om ursäkt per omgående och tar tillbaks mitt påstående.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Men var du med på möten på den tiden då det sades att SIK inte var mogna för allsvenskan och ändå ordnade du resor för att stötta SIK i kvalet? Då skulle man ju kunna påstå att det var du som lade grunden för den ekonomiska nedgången ju då SIK tog poäng på bortaplan med hjälp av energin från publikstödet och tog sig till Allsvenskan :o

Hur jävla dumt är det inte att dra en sådan slutsats men ändå kan man ju logiskt härleda detta!?

Ge dig nu Anders. Du måste ju se att det är häxjakt du bedriver mot SIK och det är inte okej på Skövde IKs supportrars forum anser jag och många med mig. I det närmaste alla är besvikna över det ekonomiska men inte rättfärdigar det en häxjakt. Helt okej med kritik mot klubben då den är befogad men att jaga livet ur den nya styrelsen och de som jobbar för klubben är lågt av en som anser sig vara Skövdesupporter.

Tråkigt :(
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Men var du med på möten på den tiden då det sades att SIK inte var mogna för allsvenskan och ändå ordnade du resor för att stötta SIK i kvalet? Då skulle man ju kunna påstå att det var du som lade grunden för den ekonomiska nedgången ju då SIK tog poäng på bortaplan med hjälp av energin från publikstödet och tog sig till Allsvenskan :o

Hur jävla dumt är det inte att dra en sådan slutsats men ändå kan man ju logiskt härleda detta!?

Ge dig nu Anders. Du måste ju se att det är häxjakt du bedriver mot SIK och det är inte okej på Skövde IKs supportrars forum anser jag och många med mig. I det närmaste alla är besvikna över det ekonomiska men inte rättfärdigar det en häxjakt. Helt okej med kritik mot klubben då den är befogad men att jaga livet ur den nya styrelsen och de som jobbar för klubben är lågt av en som anser sig vara Skövdesupporter.

Tråkigt :(
Jösses vilka paralleller du drar här Perka, med din genuina härledningsförmåga och ditt påstående om häxjakt på den nya styrelsen.

Du skriver att i det närmaste alla är besvikna på det ekonomiska resultatet, men det är inte många som ställer sig frågan Varför? utan de sväljer med hull och hår att det är de uteblivna sportsliga resultaten som enbart är boven i dramat då marginalerna är så väldigt små.
Fortsätt att tro det du, jag vet att så inte är fallet. Det är mer komplext än så..

Ja, jag skall ge mig nu du behöver inte vara orolig på den punkten....
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

En insändare i dagens SLA undertecknad "Hockeymorsan".
Hon uttrycker frustration över är att ungdomsverksamheten får stötta A-lagsverksamheten både ekonomiskt och personellt. Detta i kombination med Görans uttalande efter årsmötet att det är A-laget som får främsta prioriteten gör henne både uppgiven och ilsk skriver hon.

Jag kan förstå hennes frustration för den förekommer mer eller mindre överallt i ungdomsverksamheter. Den måste man lyssna på. Men jag tror att vi i Göran får en ordförande som också gör detta. I vilket fall som helst har jag sett tydliga sådana tecken. Det finns ju också en representant för denna verksamhet i styrelsen och det är naturligtvis denna som skall vara pådrivande i dessa frågor. Ge den nya styrelsen lite tid är mitt råd. Att prioritera något är ju inte sak samma som att strunta i resten! :D
/Perka
peter johansson
Reactions:

Post by peter johansson »

Väl talat Perka ;)
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Hockeymorsan i SLA borde ge sig på kommunen för att SIK skulle få en extra isyta.
Med en extra isyta så skulle det vara mycket enklare att prioritera barn och ungdom.
Som det nu är måste ju A-laget få de bästa träningstiderna och barn och ungdom får ta de tider som blir över, ofta sent på kvällarna.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:Hockeymorsan i SLA borde ge sig på kommunen för att SIK skulle få en extra isyta.
Med en extra isyta så skulle det vara mycket enklare att prioritera barn och ungdom.
Som det nu är måste ju A-laget få de bästa träningstiderna och barn och ungdom får ta de tider som blir över, ofta sent på kvällarna.
Hon ger en känga till kommunen också i sin insändare Ingvar :)
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Per-Erik Odh wrote:
Ingvar Persson wrote:Hockeymorsan i SLA borde ge sig på kommunen för att SIK skulle få en extra isyta.
Hon ger en känga till kommunen också i sin insändare Ingvar :)
Det var inte mycket till känga hon gav. Då får hon nog sparka två gånger.
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Ulf Samuelsson kan eventuellt skriva NHL historia!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9075871.ab
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

På Skövde nyheter kan man läsa en intervju med Fredrik Ljunggren där han säger att årets trupp är den mest intressanta han jobbat med. Och att med nio nyförvärv är truppen 22 man och att det är spelare han verkligen vill ha. Han nämner även att av dessa 22 är 12 från moderklubben och det är endast ett fåtal ettanlag som kan mäta sig med den statistiken.
Post Reply