Hockey VM 2014
-
- Reactions:
Hockey VM 2014
Så Var VM äntligen igång, väntar bara tills imorgon.
Men i alla Fall, ryssarna vann med 5-0 och Frankrike vann mit kanada!!! Efter straffar.
Men i alla Fall, ryssarna vann med 5-0 och Frankrike vann mit kanada!!! Efter straffar.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
-
- Reactions:
Re: Hockey VM 2014
Hur kan den svenska domarduon missa denna fula tackling från den ryska spelaren.
http://www.youtube.com/watch?v=eFEnhmPNcLo
http://www.youtube.com/watch?v=eFEnhmPNcLo
-
- Reactions:
Blev skogstokig och istället gjorde ryssarna 3-1

-
- Reactions:
Riktig thriler i klassisk Hitchkok still mellan Tre Kronor och Vitryssland. Härligt med dramatik dock. Återstår att se om vi kan välta även Ryssland på lördag för en ny VM final.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Valar Dohaeris!
Finland som knappt tog sig till kvartsfinal är nu på väg till final
Grattis Finland, men jag hade hoppats på en bronsmatch mot Sverige
-
- Reactions:
Skulle inte förvåna mig om Finland vinner mot Ryssland i morgon.
-
- Reactions:
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Tycker med facit i hand att brons är ett bra resultat. Många som skäller på Mårts men jag tycker han har bevisat rätt många gånger nu att han kan bygga lag. Då spelar det rätt liten roll att många tycker han är tråkig.
Heja Finland i finalen och nu har ju Grönlund gjort vad han kan för att hjälpa våra, i detta läget, hockeybröder på andra sidan Östersjön
Heja Finland i finalen och nu har ju Grönlund gjort vad han kan för att hjälpa våra, i detta läget, hockeybröder på andra sidan Östersjön

/Perka
-
- Reactions:
Jo nog kan han bygga lag alltid, men någon speciellt bra matchcoach är han i mitt tycke inte. Det känns som att han alltid vill hålla sin originalidé utan att ändra i "stridens hetta" (kedjekonstellationer o dyl.), antagligen därför folk allt som oftast blir frustrerad på honom. Han känns allt som oftast lite lamslagen när det går emot. T ex har jag svårt att se varför en kille som Calle Järnkrok ges så mycket istid trots att det är uppenbart hur iskall han (alltid) är i landslaget. Och varför inte prova att ändra om lite i femmorna när det inte går som det ska? Det var smärtsamt och se firma Nyqvist-Klasen-Järnkrok igår, det hände absolut ingenting.Per-Erik Odh wrote:Tycker med facit i hand att brons är ett bra resultat. Många som skäller på Mårts men jag tycker han har bevisat rätt många gånger nu att han kan bygga lag. Då spelar det rätt liten roll att många tycker han är tråkig.

-
- Reactions:
Det finns så mycket att säga, men nöjer mig med detta:Rickard Dahl wrote: Jo nog kan han bygga lag alltid, men någon speciellt bra matchcoach är han i mitt tycke inte. Det känns som att han alltid vill hålla sin originalidé utan att ändra i "stridens hetta" (kedjekonstellationer o dyl.), antagligen därför folk allt som oftast blir frustrerad på honom. Han känns allt som oftast lite lamslagen när det går emot. T ex har jag svårt att se varför en kille som Calle Järnkrok ges så mycket istid trots att det är uppenbart hur iskall han (alltid) är i landslaget. Och varför inte prova att ändra om lite i femmorna när det inte går som det ska? Det var smärtsamt och se firma Nyqvist-Klasen-Järnkrok igår, det hände absolut ingenting.
- Mårts är ingen bra coach i mina ögon. Flera experter som blev skogstokiga, när han inte ändrade sig för det uppenbara. Och det gäller flera matcher.
- Trots allt ett bra resultat med tanke på truppen. En skaplig målvakt, en skaplig backsida, en bra - men inte mer - forwardstrio, en bluddergubbe i Lundqvist, som borde ägna mer tid åt att spela hockey och en Klasen som inte förstod att det var VM
- Ett tjogtal bortskämda svenska hockeygossar, som inte hade lust eller orkade med att spela för sitt land och som inte förstår vad det är att vara tacksam för vad deras land gjort för dem och vad det innebär att se bortom det så deprimerande att inte få en kvarts miljard på fem år, utan med gråten i halsen tvingas medge att man får offra hundra miljoner för den goda sakens skull att skriva på för sin klubb. Stackars satar.
Heja Finland ikväll!
-
- Reactions:
Ändå stolt Fast vi förlorde mot vms bästa Lag. Jag hoppades på top 4 och Finland blev tvåa med EHT laget med 15! Debutanter. Däremot tråkigt för specielt Rinne som spelat mycket bra och Jokinen och Karalahti som varit med länge, få ett Silver Till, ja, vi är vana med Silver.
-
- Reactions:
Hur går snacket i Finland kring det faktum att Znarok bröt sin avstängning och ändå kommunicerade med sitt lag? T o m jag som svensk blev upprörd över ryssarnas nonchalant, vill knappt tänka på hur det känts om det hänt mot Sverige. Ovärdigt och osportsligt.Oscar Soljamo wrote:Ändå stolt Fast vi förlorde mot vms bästa Lag. Jag hoppades på top 4 och Finland blev tvåa med EHT laget med 15! Debutanter. Däremot tråkigt för specielt Rinne som spelat mycket bra och Jokinen och Karalahti som varit med länge, få ett Silver Till, ja, vi är vana med Silver.
-
- Reactions:
Har inte sån bra Kill just nu, är på åland. Men Det va Lite löpsedlar om fusk tex. Mer ingående Vet jag inte men kan kolla.