Div 1 kval!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Re: Div 1 kval!

Post by Gunwaldh Johansson »

Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Vad har man egentligen uppnått mer än att några lag försvinner?

Det har blivit svårare att ta sig till AllEttan då det nu är en tredjedel som tar sig vidare.
Väl där så finns det fem istället för fyra chanser av åtta att ta sig vidare.

Är du placerad femma till åtta i AllEttan är hockeyn som vanligt slut i mitten av februari. Hamnar du i vårserien och platsen tre till sex är hockeyn slut i mitten av februari också. Vinsten har varit en match mer i grundserien.

Jag ser inte att man har skapat en attraktivare produkt som kan dra in mer pengar till lagen. Däremot är det antagligen ökade utgifter för resor...

Kul med lite nya lag och jag ser fram emot bortamatchen i Falun för den kan jag kombinera med att hälsa på grabben :D

Här finns det massor av grejer att tycka till både positivt och negativt om men personligen är jag lite besviken att resultatet inte kändes mer kittlande än det gjorde. Det bästa är väl att vi nu vet vad vi har att förhålla oss till!
/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Vad har man egentligen uppnått mer än att några lag försvinner? Är du placerad femma till åtta i AllEttan är hockeyn som vanligt slut i mitten av februari. Hamnar du i vårserien och platsen tre till sex är hockeyn slut i mitten av februari också. Vinsten har varit en match mer i grundserien. Här finns det massor av grejer att tycka till både positivt och negativt om men personligen är jag lite besviken att resultatet inte kändes mer kittlande än det gjorde. Det bästa är väl att vi nu vet vad vi har att förhålla oss till!
Efter lite funderingar måste jag hålla med dig. Men i en sak har du fel. Även femman i allettan får kämpa vidare. ;) Jag tycker att Skövde IK:s förslag var bättre och som erbjudit spel för fler lag längre in på säsongen. Dessutom tycker jag man missat jättechansen att spela under jul/nyår och ordnat riktiga hockeyfester. Varenda lag i ettan kommer att behöva varenda krona, när man nu inte får en spänn av Svenska Spel och alla miljoner går till SHL och HA, trots att man är med i Svenska Spels matcher. SHL ca 90%(?), HA 10%(?) och ettan noll(!) procent. Någon förvånad över detta sista? Ja, jag är lite besviken jag också, men inte förvånad över vad det blev till sist. :(
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Varberg Vipers har accepterat en plats i Hockeyettan 2014/2015 

http://www.laget.se/VarbergVipers/News/ ... essrelease

Hockeyettan Västra
Borlänge HF
Forshaga IF
Falu IF
HC Dalen
IFK Arboga IF
Kumla HC Black Bulls
Lindlövens IF
Mariestads bois HC
Skövde IK
Surahammars IF
Tranås AIF IF
Varbergs Vipers
Johan Nykvist
Reactions:

Post by Johan Nykvist »

Gunwaldh Johansson wrote:Varberg Vipers har accepterat en plats i Hockeyettan 2014/2015 

Hockeyettan Västra
Borlänge HF
Forshaga IF
Falu IF
HC Dalen
IFK Arboga IF
Kumla HC Black Bulls
Lindlövens IF
Mariestads bois HC
Skövde IK
Surahammars IF
Tranås AIF IF
Varbergs Vipers
Blir nog en resa söder ut senare i höst då. Också en intressant nykomling och motstånd efter sin satsning.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:

Gunwaldh Johansson wrote:Varberg Vipers har accepterat en plats i Hockeyettan 2014/2015 

Hockeyettan Västra
Borlänge HF
Forshaga IF
Falu IF
HC Dalen
IFK Arboga IF
Kumla HC Black Bulls
Lindlövens IF
Mariestads bois HC
Skövde IK
Surahammars IF
Tranås AIF IF
Varbergs Vipers
Stora favoriter i denna serie bör Mariestad vara efter förra säsong. Sen tror jag att Dalen och Varberg kan bli riktigt farliga.
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

........
......
Kanske är combon hockeyresa ihop med Ullaredsbesök något att satsa på :oops:
/Perka
Benny Wallin
Reactions:

Post by Benny Wallin »

Per-Erik Odh wrote:

........
......
Kanske är combon hockeyresa ihop med Ullaredsbesök något att satsa på :oops:
Jag vet ju att vi är ensamma om att 4 gubbar med SIK dress trevat runt på ett museum i Kristianstad i ca 3-4 timmar. Men jag vet i fasen om jag ställer mig bakom en liknande sak på Ullared ;) eller förresten, jag är på för den iden, dom har ju sportbar numera med tillstånd så ni kan skriva upp mig om ni är fler som vill åka.
Fantastisk syn när inga fruar är med utan bara ett par trötta gubbar som ska få sig lite öl klampar in haha
Benny Wallin, Ledamot/Tifo ansvarig.
www.rebellerna.com
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Skall bli spännande att se vad de nya lagen i år serie kan åstadkomman
Ett varningens finger för Borlänge som kom 3-a i Div 1C och därefter 5:a i allettan mellan.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Nu har ju både Dalen och Varberg bytts ut mot Vimmerby och Västervik om jag inte hörde fel, tyvärr!!
Silly season is just another season!
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Nu har ju både Dalen och Varberg bytts ut mot Vimmerby och Västervik om jag inte hörde fel, tyvärr!!
´´
Käns lite osäkert just nu. Är det nu slutligt besked eller?
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Nu har ju både Dalen och Varberg bytts ut mot Vimmerby och Västervik om jag inte hörde fel, tyvärr!!
´´
Käns lite osäkert just nu. Är det nu slutligt besked eller?
Det kan säkert försvinna någon eller några klubbar till på grund av ekonomiska faktorer. Sedan antar jag att förbundet måste ha en datum där de spikar vilka lag som skall spela och är det någon som drar sig ur efter det så bör det ju resultera i en haltande serie.
Jag tror inte att vi med säkerhet vet någonting förrän en bit in på sommaren....
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Post by Ingvar Persson »

Trevligt att Borlänge finns kvar i vår serie, Enligt deras hemsida under rubrik "Styrelsen informerar" så har de en god ekonomi och kan förmodligen värva ytterligare någon eller några duktiga spelare. Med tanke på det goda resultat som de gjort förra säsongen så får kanske topplagen i vår serie lite att jobba med.
Post Reply