Per-Erik Odh wrote:Jag har inte sett gårdagens match mellan förorten och Kallinge så egentligen skall jag inte uttala mig men jag kan ta mig tusan inte låta bli.
Vi vet ju hur det brukar tjattras om huvudtacklingar från deras håll när det är Skövde som är den felande parten. Nu när de mötte Kallinge igår blev Tobias Björklund utvisad fem minuter för "Checing to the head". Han fick visst "game missconduct" också.
I vilket fall, jag är nyfiken på vad boisarna säger om situation och som sagt var, utan att ha sett det så kanske jag är orättvis men visst faan finns det fog för att hävda deras enögdhet!
Det enda som skrivit, vad jag ser, efter att en boisare tacklar mot huvudet på en motståndare, är följande på deras hemsida:
ett horribelt dömt matchtsraff på bois Tobias Björklund
Jag måste säga att jag är nyfiken på den situationen?
Får vi höra svaret nu då, anser du att det är en Checking to the head????
Ja han siktar ju väldigt högt och där någonstans sitter ju huvudet. Inte snyggt någonstans.
Tycker inte det är checking to the head, såg det i verkligheten och nu på min mobil, kanske syns mkt bättre på en stor skärm så jag ska inte säga mer förrän jag kan se det på en större skärm och det blir tyvärr tidigast fredag!
Björklunds utvisning är inte en checking to the head! Var uppe hos Jos och såg sekvensen flera gånger i slowmotion och klubban tar i överdelen av brösten. Syns inte lika bra när man inte har lika högupplöst som Jos har samt tillgång till slowmotion, men om ni pausar bilden på 2,44 (när smällen tar) syns det rätt tydligt.
Krister Holm wrote:Björklunds utvisning är inte en checking to the head! Var uppe hos Jos och såg sekvensen flera gånger i slowmotion och klubban tar i överdelen av brösten. Syns inte lika bra när man inte har lika högupplöst som Jos har samt tillgång till slowmotion, men om ni pausar bilden på 2,44 (när smällen tar) syns det rätt tydligt.
Tar på hakan vad man ser på länken,så om domaren dömer matchstraff är inte så konstigt.Bara för er att skicka bättre bilder om det blir en anmälan!
En korrigering. Om man fryser bilden och granskar exakt var klubban träffar verkar det vara snarare halsen som träffas. Kanske "checking to the throat" skull passa bättre, men det begreppet finns inte.
Krister Holm wrote:Björklunds utvisning är inte en checking to the head! Var uppe hos Jos och såg sekvensen flera gånger i slowmotion och klubban tar i överdelen av brösten. Syns inte lika bra när man inte har lika högupplöst som Jos har samt tillgång till slowmotion, men om ni pausar bilden på 2,44 (när smällen tar) syns det rätt tydligt.
"bois går alltså in i den tredje perioden med en 3-1-ledning och om man inte hade domare Röhr på sin sida vid situationen med matchstraffet så har man domaren på sin sida i inledningen av den tredje. Hampus Olsson i KRIF tappar sin klubba och en Boisare kliver på den och snubblar och KRIFaren åker ut två minuter för tripping."
Det finns ett uttryck som heter "Att läsa som Fan läser bibeln". Det innebär att man snedvrider en text, tex enbart läser det man vill läsa i en text för att försöka få det att stämma med sin egen verklighetsuppfattning (vanligt i rasistsammanhang tex) och just så läser du min text. Och det, om något, är enögt!
Krister Holm wrote:Hade jag skrivit så här om jag var enögd?
"bois går alltså in i den tredje perioden med en 3-1-ledning och om man inte hade domare Röhr på sin sida vid situationen med matchstraffet så har man domaren på sin sida i inledningen av den tredje. Hampus Olsson i KRIF tappar sin klubba och en Boisare kliver på den och snubblar och KRIFaren åker ut två minuter för tripping."
Det finns ett uttryck som heter "Att läsa som Fan läser bibeln". Det innebär att man snedvrider en text, tex enbart läser det man vill läsa i en text för att försöka få det att stämma med sin egen verklighetsuppfattning (vanligt i rasistsammanhang tex) och just så läser du min text. Och det, om något, är enögt!
KH, visade min "inställning redan från början" när jag skriver om ansiktet? Du skall inte dra några förhastade slutsatser om något du inte vet. Jag uppfattade det precis så, när jag såg bilderna första gången, men när jag tittade på sekvensen och frös bilden, så uppfattar jag precis det jag sedan skrev, nämligen ner mot halsen. Jag har alltså korrigerat mig alldeles själv. Att du sedan fortfarande envist står fast vid att domslutet är horribelt, är vad då? Horribelt.
Ja då har jag också kollat och tagit ställning till det hela och Björklund träffar överdelen av armarna i höjd med bicepsen och jag tycker inte det är något matchstraff möjligtvis en 2:a för crosschecking mot armarna men inget mer sedan att motspelaren ligger och vrider sig precis som att något försökt slå ihjäl honom ja det borde kanske rendera i en 2:a tråkigt med filmare men det kommer tydligen mer och mer vilket är jättetråkigt men som sagt en 2:a för crosschecking borde det varit inget annat matchstraff är ju patetiskt !!!!!