Tidningsartiklar & Övrig media

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Göran Strid
Reactions:

Re: Tidningsartiklar

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote:Idag hade SLA laddat på med lite mer läsning än den vanliga faktarutan inför match. Kul! :)

Man har en särskild ruta där man skriver om swishlotteriet och en artikel, väldigt läsvärd, om huvudtacklingar där man gått lite på djupet. Tidningen har pratat med Kempe och Dahnés avstängning samt tacklingen som sänkte Thilander för lång tid tas upp. Bra där SLA :)
Gud hör bön! Utmärkt, så skall det vara! :)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Nu mår man bra, när konkretionen och verkställigheten visar sig. Ett maratonlopp på ca 15 mer eller mindre intensiva år, varav de två senaste varit en kamp ända in i kaklet, är nu definitivt över.
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote:
Nu mår man bra, när konkretionen och verkställigheten visar sig. Ett maratonlopp på ca 15 mer eller mindre intensiva år, varav de två senaste varit en kamp ända in i kaklet, är nu definitivt över.
Nu är det bara att vänta 15 år till innan det visar sig i a-laget! ;)
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

De har ju en bild i SN där man kan få en uppfattning om hur det kan komma att se ut när extraytan är i hamn. Den går att se här. Estetiskt ser det ju hur fint ut som helst.

http://www.skovdenyheter.se/article/kla ... llsbygget/

Jag blir lite kallsvettig när jag ser snedtaket från tennishallen som lutar rätt in i den nya byggnaden och undrar hur det skall gå när det blir en snörik vinter eller ett skyfall?
Kan tänka mig att snedtaket på tennishallen vid ett skyfall genererar minst lika stort vattenflöde som vildforsen på Skövdebadet och det kan inte vara helt lätt att ta emot det trycket i gaveln på en byggnad.
Likaså den snödriva som kommer att bildas i vecket. När den töar så lär det bli en vansinnig belastning in mot samma vägg.

Naturligtvis kommer expertisen på Calles att hantera detta men inte utan att det kommer skapa gråa hår. Den väggen lär man få bygga med bomsäker teknik!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

""Utöver Calles Bygg hade även Skanska, NCC och Erlandssons lämnat in anbud. Calles bygg hade det ekonomiskt mest fördelaktiga upplägget, men framför allt var det kompetens som avgjorde enligt Linusson""

Det där lär vi få svar och kvitto på va det lider.
Men vad jag har för erfarenheter av Calles hur de har byggt när omklädningsrummen där jag jobbar skulle renoveras och byggas om så....
Ja, då skulle inte jag uttrycka mig så som Linusson iaf... :roll:
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Linus Hellman på SLA har haft ett snack med Henriksson och resultatet av det blev nästan en helsida i dagens sportbilaga.
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Vår ordförande låter rätt nöjd :D

http://sla.se/sport/2016/12/12/skovde-i ... l-kommunen
/Perka
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Per-Erik Odh wrote:Vår ordförande låter rätt nöjd :D

Kanske fjompe nöjd kan sluta ljuga om Skövdes ekonomi på förortens forum efter denna artikeln!
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Undra vad Skövde Kommun skall göra med Skövde IK:s klubbstuga man nyss köpt för den billiga penningen 790Kkr?
Någon kommuninvånare som vet tro?
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Urban Stahel wrote:
Per-Erik Odh wrote:Vår ordförande låter rätt nöjd :D

Kanske fjompe nöjd kan sluta ljuga om Skövdes ekonomi på förortens forum efter denna artikeln!
Nej nej, fjompe kommer dessvärre alltid, hoppas och tro på att den hockeyklubb som berör han mest ska försvinna från jordens yta!
Anders Åstebro
Reactions:

Post by Anders Åstebro »

Anders Åstebro wrote:Undra vad Skövde Kommun skall göra med Skövde IK:s klubbstuga man nyss köpt för den billiga penningen 790Kkr?
Tydligen ingen här på forumet som vet något om det eller vågar sig på en gissning vad Skövde Kommun kan tänkas använda SIK´s barack kansli till...

Men jag har fått ett par tips ang detta.
1. Efter en renovering så kanske dt kan användas till "flyktingboende".
2. Eller utan renovering som bränsle i Skövdes energiverk.
Ja, man kan ju hoppas at de inte renoverar först om det andra alternativet är på tapeten... :twisted:

Ärligt talat så är jag allergisk mot sådana här kommunala uppköp.
Dessa 790Kkr skulle kunna användas till så mycket bättre än att köpa upp en träbarack som inte är värt mer än skrotvärdet typ, eller i detta fallet som bränsle för energiverket om ens det.
Göran Strid
Reactions:

Post by Göran Strid »

Anders Åstebro wrote: Ärligt talat så är jag allergisk mot sådana här kommunala uppköp.
Dessa 790Kkr skulle kunna användas till så mycket bättre än att köpa upp en träbarack som inte är värt mer än skrotvärdet typ, eller i detta fallet som bränsle för energiverket om ens det.
Ärligt talat så jag allergisk mot denna typ av substanslösa tyckanden från en person, som helt saknar bakgrundskunskap om hela processen fram till beslut om ishallen.

Det har varit många möten under främst de senaste två åren mellan kommunen och föreningen där varenda tänkbar faktor kring bygget har ventilerats ytterligt noggrant. Det kan jag påstå, eftrsom jag själv deltagit på ett flertal möten samt följt hela processen i övrigt på nära håll. En helt fristående värderingsman har värderat byggnaden avseende reparationsbehov, VVS, struktur med mera och kommit fram till en nivå för nödvändig inlösen, eftersom hallen skall ligga på den platsen och att det är föreningens egendom. Den nivån låg högre än vad kommunen löser in kanslibygganden för.

Det är uppenbart att all den samlade kompetens som kommunen, föreningen och fristående värderingsinstitut har, inte delar din uppfattning.

Bland annat dina citerade rader är inte bara oförskämda mot dem som gjort jobbet för att vi äntligen skall få en ishall och att föreningen får rimlig och självklar ersättning för sin egendom. De är löjeväckande, i grunden felaktiga och dessutom självmarkerande.
Tobias Thurén
Reactions:

Post by Tobias Thurén »

Anders Åstebro wrote:
Anders Åstebro wrote:Undra vad Skövde Kommun skall göra med Skövde IK:s klubbstuga man nyss köpt för den billiga penningen 790Kkr?
Tydligen ingen här på forumet som vet något om det eller vågar sig på en gissning vad Skövde Kommun kan tänkas använda SIK´s barack kansli till...

Men jag har fått ett par tips ang detta.
1. Efter en renovering så kanske dt kan användas till "flyktingboende".
2. Eller utan renovering som bränsle i Skövdes energiverk.
Ja, man kan ju hoppas at de inte renoverar först om det andra alternativet är på tapeten... :twisted:

Ärligt talat så är jag allergisk mot sådana här kommunala uppköp.
Hmm.. 790 för den stora ytan i ett så centralt läge i Skövde, billigt kan jag tala om som är i byggbranschen! Tomter i den storleken och en bra bit ifrån Skövde är i samma prisklass och då pratar vi bara tomten!
Tycker att kommunen kom ohyggligt billigt undan.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... kel=407426

Hur är det nu då.....har man sålt klubbstugan 2 ggr eller är det 2 olika klubbstugor eller har man sålt nån annans klubbstuga?

:lol: :roll: :mrgreen:
Silly season is just another season!
Post Reply