Gunwaldh Johansson wrote:Mariestad vinner med 2-1 efter straffar. Starkt av grabbarna att få med sig 1 poäng.
Absolut och med tanke på hur få Skövde var och att det bara är en, Gustav Hellberg, som ju precis fått kontrakt med A-laget jämfört med Mariestads fyra A-lags spelare så inser man ju hur hårt de måste ha jobbat. Man kan naturligtvis aldrig vara nöjd med en förlust men det finns ju grader i allt
Gunwaldh Johansson wrote:Mariestad vinner med 2-1 efter straffar. Starkt av grabbarna att få med sig 1 poäng.
Absolut och med tanke på hur få Skövde var och att det bara är en, Gustav Hellberg, som ju precis fått kontrakt med A-laget jämfört med Mariestads fyra A-lags spelare så inser man ju hur hårt de måste ha jobbat. Man kan naturligtvis aldrig vara nöjd med en förlust men det finns ju grader i allt
Japp, det var bra, men jag ser det allt som en oavgjord match med ett plus för SIK med tanke på förutsättningarna..
Man spelade ju matchen på småstutarnas egna hemmaplan osså får ni tänka på..
Matchen mellan Tranås - Dalen så leder hemmalaget med 5 - 0 fast man ligger under med 11 - 34 i skott. Låter lite märkligt. Tror att man vänt på skotten. http://stats.swehockey.se/Game/Events/308668
I väntan på att ugnen skall bli varm och min brysselkål i kastrullen skall göra sig redo för att tillagas så kikade jag just på J20 Elit tabellen.
Konstaterar faktum att SIK är dyngsist i den och BadBôjsarna är snäppet bättre men dock under strecket.
Är det verkligen något som vi borde acceptera att den Skaraborgska hockeyn ligger på den junior nivå om man jämför med andra regioner som Småland och Gbg?
Nej, det tycker inte jag i alla fall!
Det fanns en tid där SIK matchade både Troja och Tingsryd från Småland i denna serie.
Det fanns en tid där man krossade lag som Mölndal som idag leder J20.
J18 är också en skugga av vad man en gång var.
Okey!
Vi får väl acceptera att det inte är så bra ställt med den Skaraborgska juniorverksamheten längre.
Ja inte i förhållande till hur det har varit i alla fall.
Och den bollen rullar mellan både SIK och bois i detta fallet.....
Klart man ska kolla...vore skoj om fler rebeller kommer så vi kan sjunga fram grabbarna till storseger!
Absolut vore det roligt men åtminstone vi sju i styrelsen har möte ikväll så vi kan inte.
Kanon perka,då syns vi på hovet efter erat möte!
Haha Urban, Simon är med och det brukar betyda tretimmarsmöten så du får nog klara dig utan oss. Men du är ju minst lika gapig som oss andra så du klarar av att hålla låda själv
Klart man ska kolla...vore skoj om fler rebeller kommer så vi kan sjunga fram grabbarna till storseger!
Absolut vore det roligt men åtminstone vi sju i styrelsen har möte ikväll så vi kan inte.
Kanon perka,då syns vi på hovet efter erat möte!
Haha Urban, Simon är med och det brukar betyda tretimmarsmöten så du får nog klara dig utan oss. Men du är ju minst lika gapig som oss andra så du klarar av att hålla låda själv