2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#52 Fritz Abrahamsson
9
69%
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
1
8%
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
1
8%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Jacob Emanuelsson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#25 Oliwer Fjellström
0
No votes
#28 Anton Blomberg
1
8%
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
1
8%
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 13

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 21 Oct 2021, 17:36 Blev också ifrågasatt för hur jag funderade kring detta.
Att ta på sig offerkoftan i detta läge gagnar ingen. Vi är många som har blivit ifrågasatta under åren och det utan offerkofta. Dina funderingar i övrigt är så klart intressanta, men för min del vill jag nog avvakta och invänta föreningens funderingar och kanske inte minst Perkas reportage "inför" mot Lindlöven och ännu senare, matchen på söndag!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Anders Edman »

Hej Göran och alla andra. Klokt skrivet av dig. Jag menade ju inget illa med det jag skrev utan är väl som du och alla andra (vi som verkligen bryr sig) väldigt oroade med det vi ser från vårt kära lag just nu. Och det att vi bryr oss om och undrar och frågar är väl ganska sunt antar jag. Siken har ju ett spelarmaterial som jag som (lekman) kan tycka att man kan få ut så mer utav. Och då kommer ju frågan naturligt givetvis. Behövs det en ny röst (tränare) ? Eller är det inställningen överlag (är man gemene man motiverad) ? Sammanhållningen i truppen ? Lånar in spelare för två matcher (förstår angående skador, men ändå) borde någon junior fått chansen ? Inte vet jag, men både du och jag Göran och många andra ser ju att något inte är som det borde vara i årets uppsättning av SIK. Förhoppningarna var stora (som de är inför varje säsong) men nu är vi där jag tyvärr trodde (efter ha sett två matcher). Hoppas jag har innerligen fel och att Siken reser sig redan nu på söndag och kanske vinner 3-4 matcher och med det tar 9-12 poäng och att det blir annat ljud i skällan. Obs, jag skriver enbart för att jag bryr mig om Siken och så mycket mer än ni någonsin kan tro. Tack för ordet. Heja Siken 🙌🙌🙌
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Ljunggren lyckades ju faktiskt ganska bra i bois när han tog över efter Marcus Norell
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

David Johansson wrote: 21 Oct 2021, 22:41 Ljunggren lyckades ju faktiskt ganska bra i bois när han tog över efter Marcus Norell
Jaha? Och vad vill du ha sagt med detta? Hänger inte med riktigt. Att klubbmiljön skulle vara bättre i Mariestad för en coach? Att "ganska bra" i Mariestad borde räcka för en coach i Skövde?

Btw, att lycks "ganska bra" efter Marcus N är väl inget bra exempel, eftersom hans eftermäle som coach kommer visa att han nog hade gjort klokt i att nöja sig med att vara en högst medioker back på ettan-nivå.

Btw, jag avundas inte ansvariga i föreningen just nu. Vi kan bara ana intensiteten i samtalen just nu. Har ju liksom varit med om liknande förut... Göra si? Gör så? Avstå? Överens? Inte överens? Vems fel? Varför? Och allt mynnar ut i de tre klassiska frågeställningarna när en haverikommission skall börja sitt arbete:
- Vad har hänt?
- Varför har det hänt?
- Vad gör vi åt det? (Och förhindra det som hänt i en framtid)
Fråga ett är lätt att besvara, det kan alla, bara att titta i tabellen och efter att ha sett matcherna.
Fråga två är omöjlig för oss utomstående att kunna ens ana eller förstå.
Fråga tre, ja, det kan vi inte riktigt veta, men som supporter "vet" de flesta som vanligt vad som bör göras och så har det varit i alla tider.

För oss på läktaren borde man kanske avvakta och invänta svaret på fråga tre. Och det svaret kommer, och det kommer nog fort av den enkla anledningen att svaret måste komma fort. Det vi absolut INTE vill se är att inget görs alls!

Men håll med om att det är ett litet sport- och föreningsdrama vi bevittnar!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 22 Oct 2021, 17:22
David Johansson wrote: 21 Oct 2021, 22:41 Ljunggren lyckades ju faktiskt ganska bra i bois när han tog över efter Marcus Norell
Jaha? Och vad vill du ha sagt med detta? Hänger inte med riktigt. Att klubbmiljön skulle vara bättre i Mariestad för en coach? Att "ganska bra" i Mariestad borde räcka för en coach i Skövde?

Btw, att lycks "ganska bra" efter Marcus N är väl inget bra exempel, eftersom hans eftermäle som coach kommer visa att han nog hade gjort klokt i att nöja sig med att vara en högst medioker back på ettan-nivå.

Btw, jag avundas inte ansvariga i föreningen just nu. Vi kan bara ana intensiteten i samtalen just nu. Har ju liksom varit med om liknande förut... Göra si? Gör så? Avstå? Överens? Inte överens? Vems fel? Varför? Och allt mynnar ut i de tre klassiska frågeställningarna när en haverikommission skall börja sitt arbete:
- Vad har hänt?
- Varför har det hänt?
- Vad gör vi åt det? (Och förhindra det som hänt i en framtid)
Fråga ett är lätt att besvara, det kan alla, bara att titta i tabellen och efter att ha sett matcherna.
Fråga två är omöjlig för oss utomstående att kunna ens ana eller förstå.
Fråga tre, ja, det kan vi inte riktigt veta, men som supporter "vet" de flesta som vanligt vad som bör göras och så har det varit i alla tider.

För oss på läktaren borde man kanske avvakta och invänta svaret på fråga tre. Och det svaret kommer, och det kommer nog fort av den enkla anledningen att svaret måste komma fort. Det vi absolut INTE vill se är att inget görs alls!

Men håll med om att det är ett litet sport- och föreningsdrama vi bevittnar!
Det borde vara kris i Skövde IK just nu om man har ambitioner att nå Allettan, för jag kan inte tolka det jag sett (bara matcherna) annat än att laget är splittrat, dvs några trivs inte, några får för mycket istid utan att prestera, någon kan till exempel lika gärna spela hockey genom att hålla i bladet, backarna hjälper inte varandra i utsatta situationer (flera exempel), uppspelen är obefintliga och generellt dåliga, spelvändningarna emot är oräkneliga mot förmodade bottengäng som Kumla och garanterade topplag som Mariestad - alltså oavsett motstånd, de egna spelvändningarna existerar inte för innan laget fått ordning på pucken i egen zon efter återerövring är spelarna för trötta och om de kommer över röd är det med egenkomponerade soloraider, och gärna med en eller ett par dribblingar i egen zon - back som forward. Passningsspelet lämnar mycket i övrigt att önska, många pass är som "här har du, prova och se om du kan göra något med den här". Det finns en spelare som står ut efter de inledande omgångarna som hyggligt "jämn" och det är spetsvärvningen Kristoffer Söder, men varför har han inte framtiden bredvid sig (E Möller, t ex)? Målvaktsspelet har inte heller varit tillräckligt bra, och undantagen har varat någon enstaka period men varit för ojämnt. Fritz gjorde en kanonmatch och kan han följa upp det är han given etta i Wallins frånvaro i mina ögon, men även Fritz behöver bättre hjälp än att SIK skapar målchanserna åt motståndarna och att släpper igenom den ena övertaliga spelvändningen efter den andra (ska Mariestad vinna över oss på hemmais på kontringsspel??). Spelvändningarna kommer efter att de anfallit en stund många gånger utan linjer, tankar eller speltänk som man omöjligt kan hitta någon röd tråd i och till och med i eget powerplay. Anfallsspelet är som "Vi åker över röd så får vi se vad som händer sen....".

Hoppas jag har fel, de kanske växer in i det, men jag tycker faktiskt inte att det är godkänt så här långt.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 22 Oct 2021, 17:22
David Johansson wrote: 21 Oct 2021, 22:41 Ljunggren lyckades ju faktiskt ganska bra i bois när han tog över efter Marcus Norell
Jaha? Och vad vill du ha sagt med detta? Hänger inte med riktigt. Att klubbmiljön skulle vara bättre i Mariestad för en coach? Att "ganska bra" i Mariestad borde räcka för en coach i Skövde?

Btw, att lycks "ganska bra" efter Marcus N är väl inget bra exempel, eftersom hans eftermäle som coach kommer visa att han nog hade gjort klokt i att nöja sig med att vara en högst medioker back på ettan-nivå.

Btw, jag avundas inte ansvariga i föreningen just nu. Vi kan bara ana intensiteten i samtalen just nu. Har ju liksom varit med om liknande förut... Göra si? Gör så? Avstå? Överens? Inte överens? Vems fel? Varför? Och allt mynnar ut i de tre klassiska frågeställningarna när en haverikommission skall börja sitt arbete:
- Vad har hänt?
- Varför har det hänt?
- Vad gör vi åt det? (Och förhindra det som hänt i en framtid)
Fråga ett är lätt att besvara, det kan alla, bara att titta i tabellen och efter att ha sett matcherna.
Fråga två är omöjlig för oss utomstående att kunna ens ana eller förstå.
Fråga tre, ja, det kan vi inte riktigt veta, men som supporter "vet" de flesta som vanligt vad som bör göras och så har det varit i alla tider.

För oss på läktaren borde man kanske avvakta och invänta svaret på fråga tre. Och det svaret kommer, och det kommer nog fort av den enkla anledningen att svaret måste komma fort. Det vi absolut INTE vill se är att inget görs alls!

Men håll med om att det är ett litet sport- och föreningsdrama vi bevittnar!
Jag tolkar Davids inlägg så här;
Ljunggren var såpass bra i bois så han borde få ut mer av skövdes trupp än vad de tillsammans visat hittills!

Rätt eller fel David??
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 22 Oct 2021, 19:52
Jag tolkar Davids inlägg så här;
Ljunggren var såpass bra i bois så han borde få ut mer av skövdes trupp än vad de tillsammans visat hittills!

Rätt eller fel David??
Säkert rätt tolkat, när jag läser inlägget en gång till. Sorry!
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: 2021-10-20 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Post by David Johansson »

Göran Strid wrote: 22 Oct 2021, 20:32
Niklas Hjalmarsson wrote: 22 Oct 2021, 19:52
Jag tolkar Davids inlägg så här;
Ljunggren var såpass bra i bois så han borde få ut mer av skövdes trupp än vad de tillsammans visat hittills!

Rätt eller fel David??
Säkert rätt tolkat, när jag läser inlägget en gång till. Sorry!
Det var exakt så jag menade :-)
Post Reply