2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#40 Hugo Fagerblom
1
8%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
9
75%
#17 Jacob Emanuelsson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#25 Oliwer Fjellström
0
No votes
#28 Anton Blomberg
1
8%
#29 Anton Lundmark
1
8%
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 12

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Admin »

2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=203778
Livesändning: https://live.hockeyettan.se
Matchreferat:

____ ____ ____ ____ ____
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej med i omröstningen.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Micke Därth »

Lite av ödesmatch. Visst, det är bara tre poäng upp, men det kan man inte säga så länge till om laget inte börjar vinna matcher och det är just Lindlöven och ett formstarkt Forshaga som laget slåss emot just nu. Surahammar går som tåget och även om de kan få en (naturlig) dipp framöver ungefär som Skövde förra säsongen är det inte troligt att den blir så stor så de hamnar under strecket till slut. Mariestad är för bra och Nyköping har inte förlorat en match hittills denna säsongen under ordinarie tid. Lägg till att Borlänge hittat ett gött flyt och även om deras defensiv enligt resultaten fortfarande lämnar en del övrigt att önska så har produktionen framåt imponerat. Linden, Kumla och Köping är just nu inte med i kampen, samtidigt hade SIK stora problem att besegra Köping och har fått pisk av både Linden och Kumla (deras enda segrar så här långt). Så jag tar inte på mig någon hög hatt än, fortsätter SIK att inte få ihop spelet över hela banan i 60 minuter kommer en plats i Allettan inte vara vikt för laget, och det måste bli mer ödmjukt.

Fredrik står upp när det blåser, det gillar jag, men samtidigt gäller det att tänka utanför boxen. Spelar vi rätt målvakt? Får vi ut max av våra spetsspelare? Vårdar vi talangerna? Ska vi checka oss trötta när vi hamnar i underlägen eller vara lite kyligare?

Visst är det ödesmatch på många sätt och utan att sätta press på någon tror jag att endast en seger mot Lindlöven idag kan ge arbetsro och hade det varit vilken annan säsong som helst hade det fått se ut precis hur som helst. Nu är det nästan så jag blir nöjd med en poäng om lagspelet lyfter och är konsekvent i tre perioder oavsett hur bra eller dåliga motståndarna är.

Sikta!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 24 Oct 2021, 11:02 ......
......
..
Visst är det ödesmatch på många sätt och utan att sätta press på någon tror jag att endast en seger mot Lindlöven idag kan ge arbetsro och hade det varit vilken annan säsong som helst hade det fått se ut precis hur som helst. Nu är det nästan så jag blir nöjd med en poäng om lagspelet lyfter och är konsekvent i tre perioder oavsett hur bra eller dåliga motståndarna är.

Sikta!
Håller med dig Därth även om jag till och med är nöjd med noll poäng om jag ändå får se att lagspelet lyfter. Men jag är ändå optimist, jag tror att de skärper sig max idag, koncentrerar sig fullt ut på att hjälpa sina kompisar och får åka hem med en trygg trepoängare efter seger med 4-1 :D
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by peter johansson »

Thilander tillbaka enligt inför behövligt men varför får inte Fritz stå??? känns ju som att sparka bort fötterna på honom OM han nu gjorde en bra insats mot bois såg inte matchen själv men efter vad ni andra beskriver det som så låter det ju otroligt konstigt i mina ögon iaf :o :shock:
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 24 Oct 2021, 13:05 Håller med dig Därth även om jag till och med är nöjd med noll poäng om jag ändå får se att lagspelet lyfter. Men jag är ändå optimist, jag tror att de skärper sig max idag, koncentrerar sig fullt ut på att hjälpa sina kompisar och får åka hem med en trygg trepoängare efter seger med 4-1 :D
Inget talar för en 4-1-seger på förhand och det är ett optimistiskt tips. Blir det en trepoängare tyder allt på en uddamålsvinst och max tre gjorda mål, där ligger Skövde form- och spelmässigt just nu sett till de senaste resultaten. Känns viktigt att få ledningen och en hel del minuter mellan det målet och nästa oavsett vilket lag som gör nästa mål. Laget måste få kluster att växa i så de kan slappna av och hålla sig till spelplanen och inte sväva ut i egna individuella lösningar som hittills bara kostat och inte belönat.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Micke Därth »

peter johansson wrote: 24 Oct 2021, 13:15 Thilander tillbaka enligt inför behövligt men varför får inte Fritz stå??? känns ju som att sparka bort fötterna på honom OM han nu gjorde en bra insats mot bois såg inte matchen själv men efter vad ni andra beskriver det som så låter det ju otroligt konstigt i mina ögon iaf :o :shock:
Han borde vara given till matchen i mina ögon också. Samtidigt har väl Hugo gjort sina bästa matcher när han fått vila en match av olika anledningar, men även om procenten varit 50-50 hade de vägt över till Fritz efter hans insats. Chansen är att han rider vidare på en våg av självförtroende efter att ha fått mycket välförtjänt cred av både hemmasupportrar och motståndare, det är inte så att han kommer ge sig ut i egen zon och börja dribbla i alla fall som självförtroende hos utespelare kan ställa till det med, och den enda risken är att laget ligger under med 0-2 efter fem minuters spel, men har då i så fall en fullgod ersättare som snabbt kan gå in och stötta. Man måste våga för att vinna och våga riskera för att inte förlora, även om det innebär att sänka en spelares nyvunna självförtroende med att inte klara två matcher på samma vis back to back, men inte höjer man självförtroendet ytterligare på någon som gjort en bra match genom att få se på nästa match från båset? (Jag har aldrig varit lagledare och behövt ta ut ett lag, har däremot varit lagspelare i flera sporter och har inte upplevt att ledarna för de lagen ställt över någon av de formstarkaste spelarna "bara för att". Min egen anm.).
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 24 Oct 2021, 13:28
peter johansson wrote: 24 Oct 2021, 13:15 Thilander tillbaka enligt inför behövligt men varför får inte Fritz stå??? känns ju som att sparka bort fötterna på honom OM han nu gjorde en bra insats mot bois såg inte matchen själv men efter vad ni andra beskriver det som så låter det ju otroligt konstigt i mina ögon iaf :o :shock:
Han borde vara given till matchen i mina ögon också. Samtidigt har väl Hugo gjort sina bästa matcher när han fått vila en match av olika anledningar, men även om procenten varit 50-50 hade de vägt över till Fritz efter hans insats. Chansen är att han rider vidare på en våg av självförtroende efter att ha fått mycket välförtjänt cred av både hemmasupportrar och motståndare, det är inte så att han kommer ge sig ut i egen zon och börja dribbla i alla fall som självförtroende hos utespelare kan ställa till det med, och den enda risken är att laget ligger under med 0-2 efter fem minuters spel, men har då i så fall en fullgod ersättare som snabbt kan gå in och stötta. Man måste våga för att vinna och våga riskera för att inte förlora, även om det innebär att sänka en spelares nyvunna självförtroende med att inte klara två matcher på samma vis back to back, men inte höjer man självförtroendet ytterligare på någon som gjort en bra match genom att få se på nästa match från båset? (Jag har aldrig varit lagledare och behövt ta ut ett lag, har däremot varit lagspelare i flera sporter och har inte upplevt att ledarna för de lagen ställt över någon av de formstarkaste spelarna "bara för att". Min egen anm.).
Som jag uppfattade Fredrik i lördags var han rätt tydlig med att valet inte varit lätt.

Om jag får gissa tror jag att det varit tydligt från start att Fritz är med denna säsongen för att se och lära och kunna hoppa in när nöden kräver? Nu är han helt enkelt med och tävlar på ett annat sätt efter insatsen i derbyt. Har man två målvakter som tävlar antar jag att man ställer den som är bäst?
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 24 Oct 2021, 13:48

Som jag uppfattade Fredrik i lördags var han rätt tydlig med att valet inte varit lätt.

Om jag får gissa tror jag att det varit tydligt från start att Fritz är med denna säsongen för att se och lära och kunna hoppa in när nöden kräver? Nu är han helt enkelt med och tävlar på ett annat sätt efter insatsen i derbyt. Har man två målvakter som tävlar antar jag att man ställer den som är bäst?
Vet inte om någon spelare blivit bättre av att se än att spela, men det kanske finns något exempel?
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 24 Oct 2021, 13:48
Micke Därth wrote: 24 Oct 2021, 13:28
peter johansson wrote: 24 Oct 2021, 13:15 Thilander tillbaka enligt inför behövligt men varför får inte Fritz stå??? känns ju som att sparka bort fötterna på honom OM han nu gjorde en bra insats mot bois såg inte matchen själv men efter vad ni andra beskriver det som så låter det ju otroligt konstigt i mina ögon iaf :o :shock:
Han borde vara given till matchen i mina ögon också. Samtidigt har väl Hugo gjort sina bästa matcher när han fått vila en match av olika anledningar, men även om procenten varit 50-50 hade de vägt över till Fritz efter hans insats. Chansen är att han rider vidare på en våg av självförtroende efter att ha fått mycket välförtjänt cred av både hemmasupportrar och motståndare, det är inte så att han kommer ge sig ut i egen zon och börja dribbla i alla fall som självförtroende hos utespelare kan ställa till det med, och den enda risken är att laget ligger under med 0-2 efter fem minuters spel, men har då i så fall en fullgod ersättare som snabbt kan gå in och stötta. Man måste våga för att vinna och våga riskera för att inte förlora, även om det innebär att sänka en spelares nyvunna självförtroende med att inte klara två matcher på samma vis back to back, men inte höjer man självförtroendet ytterligare på någon som gjort en bra match genom att få se på nästa match från båset? (Jag har aldrig varit lagledare och behövt ta ut ett lag, har däremot varit lagspelare i flera sporter och har inte upplevt att ledarna för de lagen ställt över någon av de formstarkaste spelarna "bara för att". Min egen anm.).
Som jag uppfattade Fredrik i lördags var han rätt tydlig med att valet inte varit lätt.

Om jag får gissa tror jag att det varit tydligt från start att Fritz är med denna säsongen för att se och lära och kunna hoppa in när nöden kräver? Nu är han helt enkelt med och tävlar på ett annat sätt efter insatsen i derbyt. Har man två målvakter som tävlar antar jag att man ställer den som är bäst?
Man lär sig inte av att bara titta och i nuläget är inte Hugo så bra som en förstemålvakt ska vara i mina ögon alldeles för ojämn och det speglar även av sig på försvaret som blir osäkra och iom att Fritz gjorde en bra insats i onsdags så bör han få en ny chans det hade jag gett honom alla dagar I veckan!
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Micke Därth »

Hm.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Göran Strid »

Micke Därth wrote: 24 Oct 2021, 15:09Hm.
Jag tar mig för pannan.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Göran Strid »

Hm, i alla fall med en hand efter reduceringen...
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Per-Erik Odh »

Jag tycker Skövde spelmässigt gör en bra period förutom någon svagare insats i egen zon som straffar sig. Vi tappar gubbar på deras etta och Hugo måste ta en sådan som tvåan. Likaså kan man undra vad han gör för konstig snurr när Lindlöven gör sin trea.
Henriksson är het som ett strykjärn i första.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 24 Oct 2021, 15:37 Jag tycker Skövde spelmässigt gör en bra period förutom någon svagare insats i egen zon som straffar sig. Vi tappar gubbar på deras etta och Hugo måste ta en sådan som tvåan. Likaså kan man undra vad han gör för konstig snurr när Lindlöven gör sin trea.
Henriksson är het som ett strykjärn i första.
Jo, men vad hjälper ett strykjärn och ett hyfsat spel om försvaret står på vid gavel!?! Byt målvakt, innan laget stupar över kanten! Underkänt försvars- och målvaktsspel efter första.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-10-24 16:00 Lindlövens IF - Skövde IK, Lindehov

Post by Göran Strid »

Nu får vi se! pp 2+2 min! Och det small direkt! Snyggt!
Post Reply