2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
8
80%
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
1
10%
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
0
No votes
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
0
No votes
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
1
10%
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#74 Jesper Emanuelsson
0
No votes
 
Total votes: 10

Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Admin »

2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Inför: https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=207345
Livesändning: https://live.hockeyettan.se
Matchreferat:

____ ____ ____ ____ ____
Du har inte möjlighet att ändra ditt val i ovan omröstning.
Röst på spelare som inte är ombytt/inte spelat räknas ej
med i omröstningen.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Någon som vet varför denna match har flyttats till fredag?

Jag tänker att det borde vara någon riktigt bra anledning eftersom historien lärt oss att fredagsmatcher i Mariestad många gånger har inneburit rätt tråkiga incidenter!
/Perka
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Marcus Lundgren »

Per-Erik Odh wrote: 15 Nov 2021, 12:54 Någon som vet varför denna match har flyttats till fredag?

Jag tänker att det borde vara någon riktigt bra anledning eftersom historien lärt oss att fredagsmatcher i Mariestad många gånger har inneburit rätt tråkiga incidenter!
Money talks? (Dvs lättare att locka publik en fredag än en Onsdag?)
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Marcus Lundgren wrote: 15 Nov 2021, 15:37
Per-Erik Odh wrote: 15 Nov 2021, 12:54 Någon som vet varför denna match har flyttats till fredag?

Jag tänker att det borde vara någon riktigt bra anledning eftersom historien lärt oss att fredagsmatcher i Mariestad många gånger har inneburit rätt tråkiga incidenter!
Money talks? (Dvs lättare att locka publik en fredag än en Onsdag?)
Lite så var det nog. Hockeyettan ville ha bägge derbyna på fredag för att inte kollidera med andra matcher. Även hemmaderbyt var först lagt på fredag men hamnade på onsdagen eftersom det var mässa i Billingehov över helgen.

Lite cyniskt kan jag väl tycka när man typ offrar publik på plats för att få tittare till webbsändningar.

Nu hörde jag att Mariestad numer tydligen har egen entré för bortapubliken borta vid ismaskinen så man åtminstone slipper gatloppet framför hemmastå.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Hemmalaget har gjort smarta värvningar - men inte alla - när man främst har skummat grädden av konkurrentlagen i serien. Vilka succéer! Och med tanke på en tydlig och uttalad bild vad man vill nå, så borde allt annat än klar seger vara att vänta. Inte minst för att favoritlaget fick pisk senast och på hemmais dessutom. Alltså menar många - inte minst från nationellt håll - att en förlust är utesluten, dels för att laget är så mycket bättre och dels för att man tar inte stryk två gånger rad. Då vet vi det. Intressant ändå att man verkar ha märkt att det finns en lirare som heter Blomberg och att man skall ögonen på honom och att man noterat att Skövde tagit flest poäng i andra vändan, men det beror på att man "har haft livsviktiga matcher med, lite kniven på strupen, och då ger man ofta lite mer". Inget annat alltså.

Samtidigt undrar jag om man haft koll på att bortalaget är i princip ett helt annat lag än senast man möttes? Med det minsta flyt hade man haft 2-3 pinnar till i andra vändan...

Alltså vinner hemmalaget som med rätta(?) tycker sig vara lite mera än andra och inget fel i det, man skall tro på sig själv. En bonuspoäng ikväll är precis det, en bonuspoäng är en bonuspoäng för Skövde...
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Sittplatserna slut, alla bokade.

Tyder nog på ett motståndarlag i medvind, annars brukar inte sittplats bli fullt när skövde kommer till Mariestad.

Välkomna!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 19 Nov 2021, 17:23 Sittplatserna slut, alla bokade.

Tyder nog på ett motståndarlag i medvind, annars brukar inte sittplats bli fullt när skövde kommer till Mariestad.

Välkomna!
Trevligt och spännande! Hade jag inte bott 30 mil bort hade jag varit på plats ikväll och bjudit dig på fika om inte annat! Jag får nöja mig med webbsändningen! Jag hoppas det blir en riktig fight ikväll och att både webbpubliken och publiken på plats får valuta för slanten!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Niklas Hjalmarsson »

Göran Strid wrote: 19 Nov 2021, 17:45
Niklas Hjalmarsson wrote: 19 Nov 2021, 17:23 Sittplatserna slut, alla bokade.

Tyder nog på ett motståndarlag i medvind, annars brukar inte sittplats bli fullt när skövde kommer till Mariestad.

Välkomna!
Trevligt och spännande! Hade jag inte bott 30 mil bort hade jag varit på plats ikväll och bjudit dig på fika om inte annat! Jag får nöja mig med webbsändningen! Jag hoppas det blir en riktig fight ikväll och att både webbubliken och publiken på plats får valuta för slanten!
Hoppas som dig på en fartfylld och bra match, men där hemmalaget avgår med segern 😉👍🏻
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

Första perioden:
Mariestad hade riktigt bra tryck i Skövdes zon ett tag sista fem. Fram till dess så var det rätt jämnt skägg.
Vi har haft ett pp och det var rätt skapligt.
Mariestad grisar en del men Skövde har hållt sig lugna men det blev stökigt efter slutsignal.
En lampa i taket fick sig en jävel av en puck så vaktmästarna fick skotta lite glas.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

En mycket bra andra period av Skövde. Skotten talar för sig själva (9-23!) och mängder med skapade lägen. Inget snack, Skövde visar med eftertryck att man hör hemma i en alletta och kan rubba alla lag som man spelar just nu efter en hackig början på serien.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Per-Erik Odh »

bois får göra 1-0 i pp. Det är ju i andra ändan mot Skövdestå så jag såg inte hur det gick till.
Utvisningen på Henriksson var lite rolig. Han tog med sig en boisares klubba in i Skövdebåset.
Helt otroligt att vi inte fått utdelning på alla fina chanser vi haft. Men framför mål krigar de ordentligt Boisarna.
Mariestad fortsätter att vara grisiga. Men det vet vi ju sedan gammalt att de är och vi hanterar det rätt bra.
1-0 efter två perioder och det kommer vara match som heter duga i tredje misstänker jag?
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Göran Strid »

Grattis till segern, men ännu mer grattis till bortalaget med tanke på spelet jämfört med seriens början! Och mest grattis till hemmamålvakten som stod på huvudet! Bortalaget visade vad som finns i spelet och det här kommer bli bra i allettan!
Last edited by Göran Strid on 19 Nov 2021, 21:28, edited 1 time in total.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Marcus Lundgren »

Sandberg vinner matchen idag. I 3e stänger Mariestad ner matchen långa perioder och gör det bra.

Jaja, möter man seriens bästa lag och ändå känner att det var jämnt så kanske man ändå ska vara nöjd? Synd bara att det är just Mariestad..
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-11-19 19:00 Mariestad bois HC - Skövde IK, Mariehus Arena

Post by Micke Därth »

Lite mer hjärta och lungor i Mariestad totalt sett, men en riktigt bra andra period av SIK. Hade nog behövt utdelning där för att orka att sätta stopp i spelet i tredje då det under stundom känns som Mariestad sköljer fram och vinner alla andra- och tredjepuckar. Vilket målvaktsspel! Sandberg måste ju inte stå på huvudet varje gång han möter SIK och det man får hoppas på är att Jesper Emanuelsson dribblar bort han till korvkön med senap på näsan nästa gång.
Post Reply