(T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Admin
Site Admin
Reactions:
Posts: 571
Joined: 27 Jan 2014, 19:35

(T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Admin »

(T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Inför:
Livesändning: https://live.hockeyettan.se/skovdeik
Matchreferat:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Intressanta svar från Ljunggren i "Inför"! Välmotiverade frågor efter att ha sett de inledande matcherna...någorlunda klarläggande, men åtminstone jag är fortfarande lite osäker på hur strukturen egentligen ser ut om än på en lite högre nivå...eller det kanske är så att laget situationsanpassar strukturen fortlöpande? Det kräver skickliga spelare på riktigt hög nivå och det kanske den enskilde spelaren och femmorna klarar? Det skall bli extra intressant att se matchen idag mot bakgrund av det ovan skrivna. Inte minst för att man nu möter ett riktigt bra lag med spelare av högsta klass, men som kanske saknar bredden för att matcha topp tre i södra serien.

Hursomhelst finns det några riktiga klasslirare att hålla ögonen på och det är främst forwardstrion Påhlsson(från Vita Hästen), Dahse, Iversen och backen Edström. De kan bjuda på hockeygodis! Precis som flera lirare i hemmalaget...!

Tipset är knapp förlust, men jag får gärna tippa fel åt "rätt" håll!
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Hoppas bara hitta p-plats
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Göran Strid wrote: 11 Sep 2021, 10:14 Intressanta svar från Ljunggren i "Inför"! Välmotiverade frågor efter att ha sett de inledande matcherna...någorlunda klarläggande, men åtminstone jag är fortfarande lite osäker på hur strukturen egentligen ser ut om än på en lite högre nivå...eller det kanske är så att laget situationsanpassar strukturen fortlöpande? Det kräver skickliga spelare på riktigt hög nivå och det kanske den enskilde spelaren och femmorna klarar? .....
.....
Efter att vi var färdiga med gårdagens intervju pratade Fredrik lite om svårigheten att svara relativt kort på en sådan fråga som egentligen skulle kunna utvecklas väldigt mycket.
/Perka
Pertti Pahankala
Reactions:
Posts: 149
Joined: 09 Jan 2015, 19:36

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Pertti Pahankala »

Sista matcherna börjar 14:30, vissa årskurser 14:00. Så det borde börja bli lediga platser vid 15:00
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

2-1 efter första och en bra period. Blomberg! Så giftig! Tråkig och dum fem- minuters mot Blomberg. Kunde ha gått riktigt illa med B. Nr 72 (Lundmark) går rätt väg - kan bli något riktigt bra framöver! Halmstad? Vimseförsvar så här långt. Beror på Skövdes hittepå-spel?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Man hinner inte ens gå ifrån en stund för att skala potatisen. Det händer saker hela tiden! 2-1 blir 2-2 i pp-usch! Lundmark 3-2 på idiottabbe från Halmstadförsvaret och sedan 4-2 på det. Av vem? Blomberg! Jag börjar tro att vi får nytta av killen med bössan framöver...

En mycket sevärd match så här långt i mitten på andra!
Tobias Thuren
Reactions:
Posts: 1
Joined: 29 Sep 2020, 17:41

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Tobias Thuren »

Tack Göran för matchinfo 😊
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Hej och hå! 4-3 efter andra. Jag undrar jag hur de bägge coacherna egentligen tycker om matchen så här långt. Men visst, underhållning för publiken. Klart är att om man skall ha koll på matchen duger det inte att gå ifrån ens ett ögonblick, för det händer saker hela tiden! Här får det bli att se matchen också i efterhand!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

7-4 till slut och en underhållande raggarhockey! Några saker:
- Blomberg är en jätteförstärkning! Oj, oj, oj vilken bössa! Och spel!
- Lundmark kommer bli ännu bättre än förra säsongen och det vill inte säga lite
- Martin Olsson! Vilket nyförvärv, för så får man säga efter förra säsongens krasch. Vilken center!

I övrigt, skönt att i alla fall för stunden få lite tyst på södra seriens överlägsenhet.

Tack för en strålande hockeyunderhållning denna eftermiddag!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 11 Sep 2021, 16:22 7-4 till slut och en underhållande raggarhockey! Några saker:
- Blomberg är en jätteförstärkning! Oj, oj, oj vilken bössa! Och spel!
- Lundmark kommer bli ännu bättre än förra säsongen och det vill inte säga lite
- Martin Olsson! Vilket nyförvärv, för så får man säga efter förra säsongens krasch. Vilken center!

I övrigt, skönt att i alla fall för stunden få lite tyst på södra seriens överlägsenhet.

Tack för en strålande hockeyunderhållning denna eftermiddag!
Kul! Känns ändå som det är
Kliv åt rätt håll match efter match nu.
Mattias Sjöberg
Reactions:
Posts: 99
Joined: 18 Aug 2014, 19:04

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Mattias Sjöberg »

Tycker Blomberg och Erlandsson är isens giganter i hemmalaget.Den förstnämnde med fyra kassar och Erlandsson med sitt enorma slit samt fart på skridskorna.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Mattias Sjöberg wrote: 11 Sep 2021, 17:21 Tycker Blomberg och Erlandsson är isens giganter i hemmalaget.Den förstnämnde med fyra kassar och Erlandsson med sitt enorma slit samt fart på skridskorna.
Håller med om Erlandsson. Lätt att glömma bort honom mitt i all upphetsning. Han har kanske lite för ofta blivit bortglömd i det han faktiskt gör med sin åkning och slit. Jag skall titta på honom lite extra när jag ser sändningen en andra gång.
Magnus Hagman
Reactions:
Posts: 312
Joined: 30 Jan 2014, 21:41

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Magnus Hagman »

Grymt kul att få se hockey live igen.
Blomberg är ju en grymt rolig spelare att följa...retar gallfeber på motståndarna och levererar poäng :thumbup:. Sedan ser man att Söder har erfarenhet i högre serier. Han kommer bli grymt viktig.
Håller även med om att Erlandsson var en frisk fläkt att se..jävlar vad han jobbade :thumbup:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2021-09-11 15:00 Skövde IK Halmstad HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker att Skövde börjar matchen riktigt bra men att Halmstad jobbar sig in i det en del under första men solklar förstaperiod till Skövde.

I andra är det ju stora delar väldigt ostrukturerat spel från bägge lagen men det blir bättre i tredje.

Halmstad fick som jag ser det något mål för mycket.

Fyra mål från Blomman är ju rent magiskt och det var ju inte bara målen han gjorde utan han var ju inblandad i allt möjligt. Underhållande att kolla honom i allra högsta grad.

Har delats ut lite välförtjänta pluspoäng till Erlandsson. En annan som åtminstone jag tycker förtjänar lite extra beröm från matchen är Erik Dahné.

Det kändes inte som någon träningsmatch från något av lagen med tanke på grinigheten utan där var det ju emellanåt rena slutspelskänslor. Jösses vad griniga Halmstad var och det svarade Skövdespelarna upp mot.

Tycker inte om när spelare i vissa lägen agerar nonchalant. Sådant ska inte ske utan på isen ska bara allt vara rejält.

Kvällens roligaste måste ju ändå vara när 27 inte kunde resa sig och komma av isen efter det stenhårda skottet han stod i vägen för. En av kompisarna tog helt enkelt tag i hans tröja och drog honom som en trasa till båset för att ge friskt blod en chans att komma in när den chansen dök upp. Det såg roligt ut.

Skönt att vi fick en seger här. Att den dessutom var väldigt övertygande och det mot ett lag som kanske många trodde skulle bli väldigt svåra känns bra. Kul att se att vi går framåt.
/Perka
Post Reply