(T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Marcus Lundgren wrote: 30 Sep 2021, 09:11
Göran Strid wrote: 30 Sep 2021, 07:52
Göran Strid wrote: 29 Sep 2021, 20:18 Det som oroar - om man nu skall gnälla på något - är femmans överlägsenhet.
Nu har jag tittat närmare på Mickes förnämliga statistik från träningsmatcherna och nog finns det fog för citerade meningen ovan. Snarast ett understatement.

Förstafemman har producerat 32 poäng totalt! Övriga laget 21 poäng totalt! Förstafemman har producerat 15 mål. Övriga laget 4 mål. Siffrorna understryker överlägsenheten. Kommer vi att se ett Dalen beroende av Thörnbergfemman eller ett förra säsongens Kumla, ett slags Kumla 2.0 men på en högre nivå?
Visst, det kanske är i överkant. Men överlag är jag för en riktigt bra kedja som kan driva laget, och tycker även det är något som saknats till och från de senaste åren.
Varför focusera på att leta efter något att kritisera,om nu Fredrik har hittat en femma som levererar borde vi vara glada.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 30 Sep 2021, 10:53 Varför focusera på att leta efter något att kritisera,om nu Fredrik har hittat en femma som levererar borde vi vara glada.
Nej Urban, jag fokuserar inte på att leta efter något att kritisera. Snarare konstaterar jag faktum och det är just gapet, så det gäller för övriga att höja sig! Som motståndare på toppnivå förefaller det just nu ganska enkelt att lösa upp Skövde och det är att plocka bort förstafemman, precis som man gjorde med till exempel Kumla och Dalen förra säsongen. Det oroar mig.

Till sist Urban, jag är precis lika glad som som du att Fredrik har hittat en femma som producerar och är klart konkurrenskraftig gentemot de andra topplagen!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Göran Strid wrote: 30 Sep 2021, 11:24
Urban Stahel wrote: 30 Sep 2021, 10:53 Varför focusera på att leta efter något att kritisera,om nu Fredrik har hittat en femma som levererar borde vi vara glada.
Nej Urban, jag fokuserar inte på att leta efter något att kritisera. Snarare konstaterar jag faktum och det är just gapet, så det gäller för övriga att höja sig! Som motståndare på toppnivå förefaller det just nu ganska enkelt att lösa upp Skövde och det är att plocka bort förstafemman, precis som man gjorde med till exempel Kumla och Dalen förra säsongen. Det oroar mig.

Till sist Urban, jag är precis lika glad som som du att Fredrik har hittat en femma som producerar och är klart konkurrenskraftig gentemot de andra topplagen!
Problemet blir väl lika mycket för motståndarna som ska försöka mota våran första femma,där tror jag vi istället kommer gå vinnande ur matcherna..Vi kunde se hur tex Timrå gick som en ångvält och där hade dom 1 kedja som gjorde allt mer eller mindre..Så jag är inte alls orolig!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3786
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Post by Göran Strid »

Urban Stahel wrote: 30 Sep 2021, 12:25
Göran Strid wrote: 30 Sep 2021, 11:24
Urban Stahel wrote: 30 Sep 2021, 10:53 Varför focusera på att leta efter något att kritisera,om nu Fredrik har hittat en femma som levererar borde vi vara glada.
Nej Urban, jag fokuserar inte på att leta efter något att kritisera. Snarare konstaterar jag faktum och det är just gapet, så det gäller för övriga att höja sig! Som motståndare på toppnivå förefaller det just nu ganska enkelt att lösa upp Skövde och det är att plocka bort förstafemman, precis som man gjorde med till exempel Kumla och Dalen förra säsongen. Det oroar mig.

Till sist Urban, jag är precis lika glad som som du att Fredrik har hittat en femma som producerar och är klart konkurrenskraftig gentemot de andra topplagen!
Problemet blir väl lika mycket för motståndarna som ska försöka mota våran första femma,där tror jag vi istället kommer gå vinnande ur matcherna..Vi kunde se hur tex Timrå gick som en ångvält och där hade dom 1 kedja som gjorde allt mer eller mindre..Så jag är inte alls orolig!
Då hoppas jag att du får rätt! Onekligen intressant det där med Timrå...
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2021-09-29 19:00 Skövde IK - Hanhals, Billingehov

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 30 Sep 2021, 11:24
Urban Stahel wrote: 30 Sep 2021, 10:53 Varför focusera på att leta efter något att kritisera,om nu Fredrik har hittat en femma som levererar borde vi vara glada.
Nej Urban, jag fokuserar inte på att leta efter något att kritisera. Snarare konstaterar jag faktum och det är just gapet, så det gäller för övriga att höja sig! Som motståndare på toppnivå förefaller det just nu ganska enkelt att lösa upp Skövde och det är att plocka bort förstafemman, precis som man gjorde med till exempel Kumla och Dalen förra säsongen. Det oroar mig.

Till sist Urban, jag är precis lika glad som som du att Fredrik har hittat en femma som producerar och är klart konkurrenskraftig gentemot de andra topplagen!
Jag förstår precis vad Göran menar med att OM förstafemman/kedjan neutraliseras och inte gör så många poäng som man gjort så här långt så kan det bli kämpigt OM inte övriga levererar! Nu är jag inte orolig för det finns alldeles för mycket rutin i den femman så det kommer dom att fixa sedan tror jag att de övriga också kommer att börja leverera så det kommer att bli bra detta när alla är hela och friska ska bli kul och se vad en sådan spelare som Anton Sundin kan uträtta från sin backplats han ska ju tydligen gilla att spela fysiskt med sin stora kropp ;)
Post Reply