(T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

(T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Äntligen dags för första matchen! Och dessutom med publik och webbsändning (tack för det!), även om tillåtet antal på läktaren överraskar åt fel håll. Nog hade det kunnat vara fler? Hursomhelst, det skall bli spännande att se uppställningarna, t ex om man envisas med Thilander och Werner i samma backpar, vilket jag tycker är konstigt. Vidare förstås att få se Martin Olsson på isen igen och inte minst den spelare man pratar om sedan en tid tillbaka, nämligen Kristoffer Söder. Han är klar? Inte klar? Eller klar snart? Detaljer återstår, men i praktiken klar? Men kanske inte klar ändå? Kanske lite klar? Kanske spelar mot Grästorp men detaljer kvar och vill ändå vara med på en "senior" try-out för att få chansen att visa upp sig? Tränat med laget under veckan för fullt eller bara lite för att känna sig för?

Som sagt, äntligen igång!
Jani Eriksson
Reactions:
Posts: 547
Joined: 03 Feb 2014, 12:58
Location: Skövde

Re: 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Jani Eriksson »

Ska bli riktigt kul med live hockey.. :clap:
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 766
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Kristian Eriksson »

Oj vad vi har väntat :clap: :clap: :clap: :clap:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Ingen bra första period på långa vägar. Uppryckning i andra och Blomman gör mål.
Grästorp leder med 2-1 och behöver absolut inte be om ursäkt för det. De hittar varandra bättre. SIK känns spretiga.
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Bra att man får känna på matchstället i alla fall.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5334
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Tycker Grästorp vinner välförtjänt och det kan man naturligtvis inte vara nöjd med. Men även tredje var lite bättre än den bedrövliga första perioden.
Kul att se match och känna lite sköna vibbar.
Abrahamssons pärla han får på är underbar och ska vi få en ny sniper i den ovana målskytten? :)
Bolinder kan kliva av sin A-lags debut med betyget väl godkänt tycker jag :)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1745
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Trevligt med Byggare Bobs pärla från blålinjen,ett tydligt tecken på att byggare helt enkelt är av en annan kaliber🙂
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Nu har jag sett matchen en gång till:
- Flera "stjärnor" tar det tydligen som ett enklare träningspass?
- Grästorp ser lovande ut med sitt spel och nytillskott. Topplag i tvåan?
- Vanvettiga inidianpass i pp-läge. Får inte ske ens en första match.
- Vanvettiga övriga bjudningar i vanliga lägen. Ok, en första match, men så uppträdde inte Grästorp och de spelar i tvåan.

Nä, detta var ingen bra premiär ens om man bjuder på tidpunkten. Och visst blir man lite trött på dessa eviga skador, sjukdomar, oklara avtal (ja jösses, börjar bli tragikomiskt) och andra orsaker. Orkar inte ens räkna efter.

Hur många är borta mot Dalen på onsdag? En? Två? Tre? Fyra? Fem? Sex? Sju? Oklart avtal, kanske? Märk väl, vi pratar alltså inte om NHL, SHL, HA eller övriga lag i HE, utan Skövde IK.

Sur och trött? Ja just nu är jag det på detta dribblande i eviga decennier med dolda avtal och som inte ledde till något egentligen. Går aldrig ränderna ur?

Om man nu presenterar Kristoffer Söder imorgon måndag som en klassvärvning, så är det ju så! Precis det vi vanliga dödliga vetat om nu i sisådär tre månader. Ack ja.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 21 Aug 2021, 18:17 Trevligt med Byggare Bobs pärla från blålinjen,ett tydligt tecken på att byggare helt enkelt är av en annan kaliber🙂
En riktig pärla var det :clap: synd bara att det sker "en gång vartannat år" typ :o :crazy: ;)
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1570
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 22 Aug 2021, 16:29 Nu har jag sett matchen en gång till:
- Flera "stjärnor" tar det tydligen som ett enklare träningspass?
- Grästorp ser lovande ut med sitt spel och nytillskott. Topplag i tvåan?
- Vanvettiga inidianpass i pp-läge. Får inte ske ens en första match.
- Vanvettiga övriga bjudningar i vanliga lägen. Ok, en första match, men så uppträdde inte Grästorp och de spelar i tvåan.

Nä, detta var ingen bra premiär ens om man bjuder på tidpunkten. Och visst blir man lite trött på dessa eviga skador, sjukdomar, oklara avtal (ja jösses, börjar bli tragikomiskt) och andra orsaker. Orkar inte ens räkna efter.

Hur många är borta mot Dalen på onsdag? En? Två? Tre? Fyra? Fem? Sex? Sju? Oklart avtal, kanske? Märk väl, vi pratar alltså inte om NHL, SHL, HA eller övriga lag i HE, utan Skövde IK.

Sur och trött? Ja just nu är jag det på detta dribblande i eviga decennier med dolda avtal och som inte ledde till något egentligen. Går aldrig ränderna ur?

Om man nu presenterar Kristoffer Söder imorgon måndag som en klassvärvning, så är det ju så! Precis det vi vanliga dödliga vetat om nu i sisådär tre månader. Ack ja.
Det enda positiva för mig är att det är ett trendbrott.

Efter första matchen de senaste 4-5 säsongerna så har jag känt mig väldigt förväntansfull (och sedan har det blivit som vanligt).
I år kanske det kan bi tvärtom?!

Jag inser också att det var första matchen igår, men för mig så syntes det allt för tydligt att några av spelarna helt enkelt inte håller måttet.
De kommer givetvis få sina chanser att bevisa mig fel, men om inte några av dom steppar upp ordentligt under försäsongen så får nog klubben ta sig en funderare..
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Simon Henriksson »

Göran Strid wrote: 22 Aug 2021, 16:29 Nu har jag sett matchen en gång till:
- Flera "stjärnor" tar det tydligen som ett enklare träningspass?
- Grästorp ser lovande ut med sitt spel och nytillskott. Topplag i tvåan?
- Vanvettiga inidianpass i pp-läge. Får inte ske ens en första match.
- Vanvettiga övriga bjudningar i vanliga lägen. Ok, en första match, men så uppträdde inte Grästorp och de spelar i tvåan.

Nä, detta var ingen bra premiär ens om man bjuder på tidpunkten. Och visst blir man lite trött på dessa eviga skador, sjukdomar, oklara avtal (ja jösses, börjar bli tragikomiskt) och andra orsaker. Orkar inte ens räkna efter.

Hur många är borta mot Dalen på onsdag? En? Två? Tre? Fyra? Fem? Sex? Sju? Oklart avtal, kanske? Märk väl, vi pratar alltså inte om NHL, SHL, HA eller övriga lag i HE, utan Skövde IK.

Sur och trött? Ja just nu är jag det på detta dribblande i eviga decennier med dolda avtal och som inte ledde till något egentligen. Går aldrig ränderna ur?

Om man nu presenterar Kristoffer Söder imorgon måndag som en klassvärvning, så är det ju så! Precis det vi vanliga dödliga vetat om nu i sisådär tre månader. Ack ja.
Dessutom har Simon Siwert värvats utan att ens presenteras på hemsidan eller i andra kanaler. Är han helt klar, eller varför har man tystat ner denna värvning, mycket märkligt och ovärdigt, både mot honom samt sponsorer och supportrar.

Hur som haver, ni som såg matchen, hur skötte sig nyförvärven? Tänker främst på Dynell och Siwert.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by peter johansson »

Simon Henriksson wrote: 22 Aug 2021, 21:45
Göran Strid wrote: 22 Aug 2021, 16:29 Nu har jag sett matchen en gång till:
- Flera "stjärnor" tar det tydligen som ett enklare träningspass?
- Grästorp ser lovande ut med sitt spel och nytillskott. Topplag i tvåan?
- Vanvettiga inidianpass i pp-läge. Får inte ske ens en första match.
- Vanvettiga övriga bjudningar i vanliga lägen. Ok, en första match, men så uppträdde inte Grästorp och de spelar i tvåan.

Nä, detta var ingen bra premiär ens om man bjuder på tidpunkten. Och visst blir man lite trött på dessa eviga skador, sjukdomar, oklara avtal (ja jösses, börjar bli tragikomiskt) och andra orsaker. Orkar inte ens räkna efter.

Hur många är borta mot Dalen på onsdag? En? Två? Tre? Fyra? Fem? Sex? Sju? Oklart avtal, kanske? Märk väl, vi pratar alltså inte om NHL, SHL, HA eller övriga lag i HE, utan Skövde IK.

Sur och trött? Ja just nu är jag det på detta dribblande i eviga decennier med dolda avtal och som inte ledde till något egentligen. Går aldrig ränderna ur?

Om man nu presenterar Kristoffer Söder imorgon måndag som en klassvärvning, så är det ju så! Precis det vi vanliga dödliga vetat om nu i sisådär tre månader. Ack ja.
Dessutom har Simon Siwert värvats utan att ens presenteras på hemsidan eller i andra kanaler. Är han helt klar, eller varför har man tystat ner denna värvning, mycket märkligt och ovärdigt, både mot honom samt sponsorer och supportrar.

Hur som haver, ni som såg matchen, hur skötte sig nyförvärven? Tänker främst på Dynell och Siwert.
Dynell och Siwert får klart godkänt från mig iaf tycker även att backen Bolinder får godkänt.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3792
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Fick detta mail igår från initierad:
"Grästorp har varit på is sen 2/8 och SIK har i princip 4 ispass då man medvetet sköt på ispremiären för att kunna köra mer hård fys och tester då serien inte börjar förrän 8 oktober.
Man körde också riktigt tufft is och fyspass i torsdags.
Det syntes tydligt att Grästorp var mer vana på is, skridskorna var inåkta och klubborna intränade. SIK såg man att flera ramlade och nya klubbor kan ha annan rekyl som man inte riktigt hittat. Grästorp gjorde det bra men man ska inte dra slutsatser på detta. Det är 7 träningsmatcher kvar med mycket träning emellan så det finns tid att trimma in."

Det är fullt möjligt att detta förklarar varför man höjde på ögonbrynen inför återkommande och uppenbar tafflighet med åkning och klubba.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Anders Edman »

Som alltid inför ”varje säsong” höga förväntningar och givetvis med ett nyfiket öga på nyförvärven...nu vet jag ju inte vilket mål Siken har inför stundande säsong men 2-3 mot Grästorp kan ju inte någonstans hos någon inblandad kännas ok ? Håller med i mycket det Göran skriver och givetvis undrar vi supportrar som inte har den ”inside” information som Göran har hur det egentligen ser ut. Både med nuvarande trupp och de nyförvärv som anlänt. Spelar, spelar inte ? Skador ? Ointresse ? Inte undra på att man funderar. Vår kära förort bois verkar ha en väldigt tydlig strategi och ett klart mål var man vill och verkar scouta sina nyförvärv väldigt noga med en klar målsättning om allsvenskan. Det saknar man ju som en enveten SIK supporter. bois verkar veta vad de gör, när de ska göra det och framförallt hur de ska göra det. Hur det går för Siken i år ? Det vete fasen, men det blir nog som vanligt.....d v s ingenting. Tack för ordet.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1745
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (T) 2021-08-21 15:00 Skövde IK - Grästorps IK, Billingehov

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote: 23 Aug 2021, 19:09 Som alltid inför ”varje säsong” höga förväntningar och givetvis med ett nyfiket öga på nyförvärven...nu vet jag ju inte vilket mål Siken har inför stundande säsong men 2-3 mot Grästorp kan ju inte någonstans hos någon inblandad kännas ok ? Håller med i mycket det Göran skriver och givetvis undrar vi supportrar som inte har den ”inside” information som Göran har hur det egentligen ser ut. Både med nuvarande trupp och de nyförvärv som anlänt. Spelar, spelar inte ? Skador ? Ointresse ? Inte undra på att man funderar. Vår kära förort bois verkar ha en väldigt tydlig strategi och ett klart mål var man vill och verkar scouta sina nyförvärv väldigt noga med en klar målsättning om allsvenskan. Det saknar man ju som en enveten SIK supporter. bois verkar veta vad de gör, när de ska göra det och framförallt hur de ska göra det. Hur det går för Siken i år ? Det vete fasen, men det blir nog som vanligt.....d v s ingenting. Tack för ordet.
Du ger upp efter 1 match?
Post Reply