Vad alla insamlade pengar gått till ?

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Anders Edman »

En klart befogad fråga givetvis. Insamlingar hit och dit där det står att pengarna går till Sikens ungdom. Har ju själv pumpat in rätt mycket pengar denna säsongen och vill veta hur ni har fördelat och spenderat våra surt förvärvade pengar. Ser fram emot ett svar om ni fortfarande vill ha mitt stöd.....
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 22 Mar 2021, 19:48 En klart befogad fråga givetvis. Insamlingar hit och dit där det står att pengarna går till Sikens ungdom. Har ju själv pumpat in rätt mycket pengar denna säsongen och vill veta hur ni har fördelat och spenderat våra surt förvärvade pengar. Ser fram emot ett svar om ni fortfarande vill ha mitt stöd.....
Då ska du nog vända dig till klubbchefen Anders Lundström för på supporterforumet får du inget svar från klubben utan här får du nog bara åsikter och spekulationer kring en sådan sak. Ett tips i all välmening :)
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Urban Stahel »

Anders Edman wrote: 22 Mar 2021, 19:48 En klart befogad fråga givetvis. Insamlingar hit och dit där det står att pengarna går till Sikens ungdom. Har ju själv pumpat in rätt mycket pengar denna säsongen och vill veta hur ni har fördelat och spenderat våra surt förvärvade pengar. Ser fram emot ett svar om ni fortfarande vill ha mitt stöd.....
Har det stått att pengarna går till ungdomarna?
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1733
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Urban Stahel »

Urban Stahel wrote: 23 Mar 2021, 05:53
Anders Edman wrote: 22 Mar 2021, 19:48 En klart befogad fråga givetvis. Insamlingar hit och dit där det står att pengarna går till Sikens ungdom. Har ju själv pumpat in rätt mycket pengar denna säsongen och vill veta hur ni har fördelat och spenderat våra surt förvärvade pengar. Ser fram emot ett svar om ni fortfarande vill ha mitt stöd.....
Har det stått att pengarna går till ungdomarna?
Nu har jag skummat igenom nyheterna och hittar inget om att insamlingarna var vikta åt ungdomarna!
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Anders Edman »

Ibland så har det stått att pengarna går till ungdomsverksamheten, men inte alltid. Men oavsett så vore det väl schysst av klubben att redovisa var de pengar man köpte matchbiljetter, soffbiljetter, kaffe, bulle, sittplatser till bortamatchen mot bois...mm mm har gått till. Är det löner till tränare och spelare, klubbor, skridskor, buss ? Vore väldigt intressant att veta och då speciellt en sådan här säsong.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Niklas Hjalmarsson »

Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 09:52 Ibland så har det stått att pengarna går till ungdomsverksamheten, men inte alltid. Men oavsett så vore det väl schysst av klubben att redovisa var de pengar man köpte matchbiljetter, soffbiljetter, kaffe, bulle, sittplatser till bortamatchen mot bois...mm mm har gått till. Är det löner till tränare och spelare, klubbor, skridskor, buss ? Vore väldigt intressant att veta och då speciellt en sådan här säsong.
Spelar det nån roll egentligen?
Ungdomarna spelar ju inte...
Löner måste ju betalas oavsett om man har publikinkomster eller ej.
Bussarna måste ju också betalas annars hade ju inte laget kommit till sina bortamatcher!

Själv lägger jag x antal kronor på bois alla ”insamlingar” de håller på med nu utan att direkt reflektera mer än att jag fattar att alla kronor de får in går åt åt den dagliga verksamheten.

Sedan om jag inte anser mig ha råd att sponsra på detta sättet då är det ju fritt för mig att stå över då och då!
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 09:52 Ibland så har det stått att pengarna går till ungdomsverksamheten, men inte alltid. Men oavsett så vore det väl schysst av klubben att redovisa var de pengar man köpte matchbiljetter, soffbiljetter, kaffe, bulle, sittplatser till bortamatchen mot bois...mm mm har gått till. Är det löner till tränare och spelare, klubbor, skridskor, buss ? Vore väldigt intressant att veta och då speciellt en sådan här säsong.
Anders, det fungerar inte så som du tänker. Inte någonstans. Intäkter fördelas där de behövs, om det inte särskilt är villkorat i form av insamling eller bidragsgivare och/eller bidragstagare har villkorat enskilt eller i form av insamling. Detta oavsett "speciellt en sådan här säsong", ett uttryck som jag inte förstår riktigt för övrigt.

"Är det löner till tränare och spelare, klubbor, skridskor, buss ?",frågar du. Absolut är det så. och det är mycket mer, t ex att betala hallhyror, reseersättningar, mediciner, läkarutgifter, reklam, ungdomsutgifter, spelarlicenser, förbunds- och regionsavgifter, försäkringar, events, utgifter till sponsorer (jodå, de finns och kan vara höga för att en sponsor skall sponsra i form av bonus och friplåtar och årskort, du kan ringa och fråga Volvo, Kommunen och Skövdebostäder till att börja med...). Räcker så?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Göran Strid »

Niklas Hjalmarsson wrote: 23 Mar 2021, 16:09
Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 09:52 Ibland så har det stått att pengarna går till ungdomsverksamheten, men inte alltid. Men oavsett så vore det väl schysst av klubben att redovisa var de pengar man köpte matchbiljetter, soffbiljetter, kaffe, bulle, sittplatser till bortamatchen mot bois...mm mm har gått till. Är det löner till tränare och spelare, klubbor, skridskor, buss ? Vore väldigt intressant att veta och då speciellt en sådan här säsong.
Spelar det nån roll egentligen?
Ungdomarna spelar ju inte...
Löner måste ju betalas oavsett om man har publikinkomster eller ej.
Bussarna måste ju också betalas annars hade ju inte laget kommit till sina bortamatcher!

Själv lägger jag x antal kronor på bois alla ”insamlingar” de håller på med nu utan att direkt reflektera mer än att jag fattar att alla kronor de får in går åt åt den dagliga verksamheten.

Sedan om jag inte anser mig ha råd att sponsra på detta sättet då är det ju fritt för mig att stå över då och då!
Bra svar till Anders! Håller helt med.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Anders Edman »

Använde bara min rätt till att tycka till och fundera vilket detta forum är till för antar jag ?
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 19:20 Använde bara min rätt till att tycka till och fundera vilket detta forum är till för antar jag ?
Förstår inte din kommentar alls. Vad får dig att tro eller tycka att du inte skulle få tycka och fundera? Liksom du, får jag också tycka till på detta forum, om man uppför sig enligt bestämmelserna. Jag har svarat dig och försökt förklara hur det ligger till i det ämne och fundering du har. Är det inte ok? Du ställde ju frågor i ämnet och sökte svar som jag och andra tolkat det, eller hur? "Tack för svar, då förstår jag" från dig, hade väl varit ok tycker jag.
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Anders Edman »

Tack då förstår jag. Va bara nyfiken men va ju helt själv i min undran då detta varit ett konstigt år på många sätt så önskade jag bara ett svar. Och det har jag fått nu. Tack Göran. Nu hoppas vi på ett bättre år nästa säsong. Heja Siken 😀
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Göran Strid »

Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 19:46 Tack då förstår jag. Va bara nyfiken men va ju helt själv i min undran då detta varit ett konstigt år på många sätt så önskade jag bara ett svar. Och det har jag fått nu. Tack Göran. Nu hoppas vi på ett bättre år nästa säsong. Heja Siken 😀
:thumbup:
Anders Edman
Reactions:
Posts: 1034
Joined: 12 Jun 2014, 07:59

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Anders Edman »

Men tack då vet jag lite mer 👍, nu kommer jag lägga mina pengar framöver på SAIK då dom värvat en tränare utifrån och med meriter så nu håller vi alla tummar för SAIK med Tobias Linderoth vid rodret.! Kommer gå bra . Kan siken oxå byta tränare ? Tror det skulle gå bättre 🙏✌️
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Vad alla insamlade pengar gått till ?

Post by Per-Erik Odh »

Anders Edman wrote: 23 Mar 2021, 21:07 Men tack då vet jag lite mer 👍, nu kommer jag lägga mina pengar framöver på SAIK då dom värvat en tränare utifrån och med meriter så nu håller vi alla tummar för SAIK med Tobias Linderoth vid rodret.! Kommer gå bra . Kan siken oxå byta tränare ? Tror det skulle gå bättre 🙏✌️
Haha, jag trodde du hade övergivet SIKen tillräckligt många gånger för att det skulle vara nog Eddie. Men det finns alltid plats för en gång till :lol:

Fråga, fundera, tycka, ja det är precis det som detta forum är till för, det tror jag många uppskattar. Men att som supporter typ varannan vecka tala om att nu får det vara nog, ja det blir liksom bara jobbigt och det skapar man ingen trovärdighet med. Ta det som ett tips!

Hmm, andra gången redan som jag tipsar dig om något smart i denna tråden. Fick du något svar från Anders Lundström? Tänker att storsponsorer är han rädd om :mrgreen:

Hoppas SAIK uppskattar din ekonomiska satsning :think:
/Perka
Post Reply