Skövde IK 2021/22

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
User avatar
Kenneth Martinsson
Reactions:
Posts: 29
Joined: 05 Dec 2019, 15:00

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Kenneth Martinsson »

Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
User avatar
Kenneth Martinsson
Reactions:
Posts: 29
Joined: 05 Dec 2019, 15:00

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Kenneth Martinsson »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 17:48
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
Vet inget om det, bara att han inte finns med på swehockeys Roster. Och att Mjörnberg tweetade om det. Tänkte att någon här viste.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:07
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 17:48
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
Vet inget om det, bara att han inte finns med på swehockeys Roster. Och att Mjörnberg tweetade om det. Tänkte att någon här viste.
Ok, jag söker ingen strid, om du förstår vad jag menar. ;)
User avatar
Kenneth Martinsson
Reactions:
Posts: 29
Joined: 05 Dec 2019, 15:00

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Kenneth Martinsson »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 18:26
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:07
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 17:48
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
Vet inget om det, bara att han inte finns med på swehockeys Roster. Och att Mjörnberg tweetade om det. Tänkte att någon här viste.
Ok, jag söker ingen strid, om du förstår vad jag menar. ;)
Det är lungt :thumbup:
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Marcus Lundgren »

Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:38
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 18:26
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:07
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 17:48
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
Vet inget om det, bara att han inte finns med på swehockeys Roster. Och att Mjörnberg tweetade om det. Tänkte att någon här viste.
Ok, jag söker ingen strid, om du förstår vad jag menar. ;)
Det är lungt :thumbup:
Forshaga enligt SLA, är så trött på skiten att jag inte ens orkar leta upp länken...
Erik Karlsson
Reactions:
Posts: 84
Joined: 05 May 2019, 20:29

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Erik Karlsson »

Vad är det vi supportrar inte vet?
Trivs inte spelarna?
Är ekonomin helt körd i botten?
Skyll inte på Corona för det har varit lika för alla.
Tomas Persson
Reactions:
Posts: 15
Joined: 24 Feb 2015, 19:49

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Tomas Persson »

Dags att ta tag i situationen tills nästa säsong!!!!Bort med alla före detta!!!! Föreningen har försökt i 15 år nu och det funkar ju inte.Kolla andra föreningar hur de gjort!!! Typ Växjö...Inte allt för längesedan siken spelade mot dom i ettan.Vad har dom gjort?Nu har dom 3 sm guld. Kanske inte alltid tänka med hjärtat utan tänka med hjärnan skulle hjälpa föreningen framåt.In med nytt blod utifrån och då menar jag både tränare och sportchef!
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Claes-Göran Berg »

Marcus Lundgren wrote: 15 Feb 2022, 20:30
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:38
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 18:26
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 18:07
Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 17:48
Kenneth Martinsson wrote: 15 Feb 2022, 17:21 Ström på väg bort?
https://stats.swehockey.se/Teams/Info/T ... 0#SK%C3%96
Jaha? Och vad vet du om det? Tala om det i så fall! Jag för min del tycker hjärtligt illa om att leverera denna typ av cliff-hangers. Grannklubben älskar sådant och här behöver man inte göra samma sak.
Vet inget om det, bara att han inte finns med på swehockeys Roster. Och att Mjörnberg tweetade om det. Tänkte att någon här viste.
Ok, jag söker ingen strid, om du förstår vad jag menar. ;)
Det är lungt :thumbup:
Forshaga enligt SLA, är så trött på skiten att jag inte ens orkar leta upp länken...
https://www.sla.se/2022/02/15/sla-avslo ... skovde-ik/
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3767
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Göran Strid »

Då blev det bekräftat att även Ström, assisterande kaptenen, lämnar skeppet med 27 poäng kvar att spela om och dessutom två respektive en match mindre spelad än Hanviken och Vimmerby. Chansen är givetvis liten att nå åttonde platsen och den lilla - om än teoretiska - chansen hade funnits med Blomberg och Ström kvar. Nu är den borta och det beror inte minst på den mentala inställning till kommande träningar, bussresor och matcher som naturligtvis finns innanför pannan hos resten av laget och dess närmaste omgivning. Inga glada hejarop och uppmuntrande ord i världen kommer avhjälpa det.

Jag har inget emot att spelare lämnar laget om det är kört för ett slutspel och kontraktet är säkrat. Men detta? Det sänder oerhört negativa signaler till oss alla supportrar, sponsorer, publik och andra som i ur och skur stöttat, diskuterat, hoppats och hejat, när man gör så här. Och dessutom en kille med bindel runt armen som drar...

Jag skall inte ännu en gång trötta Urban S med mängden retoriska frågor som hänger i luften och som alltså inte är riktade till kansliet utan till oss övriga på detta forum. Listan är lång på frågor som på ett eller annat sätt måste besvaras och förklaras om inte det begynnande haveriet fullbordas fullständigt.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 15 Feb 2022, 22:27 Då blev det bekräftat att även Ström, assisterande kaptenen, lämnar skeppet med 27 poäng kvar att spela om och dessutom två respektive en match mindre spelad än Hanviken och Vimmerby. Chansen är givetvis liten att nå åttonde platsen och den lilla - om än teoretiska - chansen hade funnits med Blomberg och Ström kvar. Nu är den borta och det beror inte minst på den mentala inställning till kommande träningar, bussresor och matcher som naturligtvis finns innanför pannan hos resten av laget och dess närmaste omgivning. Inga glada hejarop och uppmuntrande ord i världen kommer avhjälpa det.

Jag har inget emot att spelare lämnar laget om det är kört för ett slutspel och kontraktet är säkrat. Men detta? Det sänder oerhört negativa signaler till oss alla supportrar, sponsorer, publik och andra som i ur och skur stöttat, diskuterat, hoppats och hejat, när man gör så här. Och dessutom en kille med bindel runt armen som drar...

Jag skall inte ännu en gång trötta Urban S med mängden retoriska frågor som hänger i luften och som alltså inte är riktade till kansliet utan till oss övriga på detta forum. Listan är lång på frågor som på ett eller annat sätt måste besvaras och förklaras om inte det begynnande haveriet fullbordas fullständigt.
Precis, det är 27 poäng kvar att spela om.. 27!

Finns det 5% chans att nå play-off så ska vi väl inte ge upp?

Som jag sa när Blomberg lämnade, det värsta med det här är att det säger så mycket om vart vi är i kedjan och vilken mentalitet vi har.
antongullbrantz
Reactions:
Posts: 45
Joined: 06 Mar 2018, 17:15

Re: Skövde IK 2021/22

Post by antongullbrantz »

Gör rent jävla hus i föreningen nu, sedan sätt upp realistiska mål var föreningen vill vara om 10 år! Annars är det inte omöjligt att vi är en division två klubb om ett par år alternativt att bara står att stampar i botten träsket.
Siken är ett sjunkande skepp
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Jag tror inte det är något fel på klubben alls!

Jag ser en jättebra tränarlösning men tyvärr får vi det inte att släppa. Men med 27 poäng kvar att spela om så släpper då inte jag tron på att det fortfarande kan vända.

Jag ser en klubb och sportchef som ger oss 50-60-70 timmar i veckan och som har ett som jag fattar det fantastiskt kontaktnät runt om i hockeysverige men som inte kan trolla med knäna så länge inte plånboken är större.

Att Blomberg drog kan väl knappast vara någon överraskning för någon då det var en zebran är ett randigt djur. En fantastisk spelare när han är på rätt humör. Hade han varit på rätt humör lite oftare så hade han spelat högre upp i det Svenska seriesystemet. Nu är det inte så!

Ström, ja en gåta varför men kanske tröttnade han på att höra hur dåliga vi är av alla och envar, vad vet jag? Men utan att veta detaljer, sådär gör man helt enkelt inte om man har ett A på bröstet oavsett utan då fullföljer man sitt kontrakt och det med samma härliga attityd som han visat på isen under tre år. Tack för alla fantastiska ögonblick på isen du gett oss Jonathan men hur i helvete tänkte du här? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Jag vet att det laget som går på isen i matchen mot Huddinge är mina hjältar och de som jag som supporter ska stötta i med och motgång!
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Micke Därth »

:silent:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Post Reply