Skövde IK 2021/22

Här diskuterar du Silly season. Övergångar, utlåningar, rykten på stan
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2021/22

Post by David Johansson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 21 Feb 2022, 13:57 Thilander till Norge!
SLA

https://www.sla.se/2022/02/21/stjarnbac ... skovde-ik/
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

David Johansson wrote: 21 Feb 2022, 14:22
Niklas Hjalmarsson wrote: 21 Feb 2022, 13:57 Thilander till Norge!
SLA

https://www.sla.se/2022/02/21/stjarnbac ... skovde-ik/
Faan vad tråkigt. Tio små negerpojkar eller råttorna lämnar det sjunkande skeppet?

Då kan vi väl åtminstone sätta någon på hans pp plats som skjuter direktskott!
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



Peter. När började Korv, hamburgare och dricka kosta en massa pengar för extra åskådare. Överskottet vid försäljningen av varorna går in i kassan som all annan försäljning och räcker med råge att betala inköpet av varor.
Faktum är ju precis tvärt emot vad du säger. Nämligen ju fler åskådare som kommer ju mer säljs i kiosken och ju mer pengar kommer in. Försäljningspriset för dessa varor är minst det dubbla inköpspriset.

Göran: Jag har alltid använd ordet BETALANDE åskådare vid mina inlägg. Och då borde varenda krona av inträdet gå oavkortat till kassan och inte belastas med kostnader för planhyra, domare, linjemän med mera som du vid ett tidigare inlägg angav som anledning till kostnader. Fasta kostnaderna kan knappast stiga i takt med åskådar antalet. Med OK Göran vi tar bort ordet BETALANDE och då skriver du att vid 1000 EXTRA åskådare så blir intäkterna cirka 40 Kronor per åskådare i genomsnitt. Detta betyder att endast en tredjedel eller 300 till 400 personer av dessa 1000 betalar inträde och 600 till 700 går in fritt. Detta kan jag absolut inte köpa Göran eftersom jag är ganska övertygad om att merparten med möjligheten att gå in fritt redan finns bland ordinarie publiken.
Beträffande värvning så har jag full koll på vad flera andra klubbar har för beräkningar vid sina värvningar om Du och andra på forumet skulle vilja läsa om andra klubbars värvnings finansiering så kan jag gärna skicka en kopia på mejl till er om ni ber om detta på min Mejl som i detta fallet är ip@dahlborg.nu.
Last edited by Ingvar Persson on 21 Feb 2022, 15:56, edited 1 time in total.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2021/22

Post by David Johansson »

Ingvar Persson wrote: 21 Feb 2022, 15:36

Peter. När började Korv, hamburgare och dricka kosta en massa pengar för extra åskådare. Överskottet vid försäljningen av varorna går in i kassan som all annan försäljning och räcker med råge att betala inköpet av varor.
Faktum är ju precis tvärt emot vad du säger. Nämligen ju fler åskådare som kommer ju mer säljs i kiosken och ju mer pengar kommer in. Försäljningspriset för dessa varor är minst det dubbla inköpspriset.

Göran: Jag har alltid använd ordet BETALANDE åskådare vid mina inlägg. Trots detta så har du och flera andra på forumemet hoppar över ordet BERTASLANDE när ni kritiserar mig för mina inlägg. OK Göran vi tar väl bort ordet BETALÖANDE i diskussionen och använder bara EXTRA åskådare som du gör. Då vill du påstå att vid 1000 EXTRA åskådare som kommer det i gensnitt in 40 Kr per åskådare. Detta är exakt vad du skriver. Det skulle innebära att det är bara cirka en tredjedel d.v.s. 300 till 350 åskådare som betalar. Resten cirka 650-700 personer betalar inget. Detta kommer jag aldrig att köpa Göran för jag är ganska säker på att merparten av fribiljetter av olika slag tillhör normalt den ordinarie publiken. Dessutom har du vid tidigare inlägg blandat in kostnader för planhyra, domare, linjemän med mera som en kostnad för extra åskådare. Detta köper ja inte heller, därför att den fasta kostnaden kan väl inte stiga i takt med ökande åskådar siffra. Göran: Jag har under många år skaffat mig många vänner bland både personer och klubbar i framförallt Götaland med även i Norrland och Jämtland Östersund samt inte minst Kiruna där min bäste vän i Skövde spelat hockey som både Junior och Senior och vi följde och diskuterade med klubben i flera år. Därför har jag skaffat mig en gedigen kunskap om flera andra klubbars finansieringsplaner för värvning av duktiga spelare och jag kan utan vidare säga att dessa finansieringar är milsvid avlägsna från åt minstone
Måste vi läsa denna diskussionen i varenda tråd på rebellforum

Jag tar inte parti i vem som har rätt eller fel, men är så fruktansvärt jobbigt att läsa, låter som en raspig skiva

I min värld så borde dra mer publik om man har ""sina egna"" spelare på Isen, killar som man känner igen, kanske är det detta som är Skövdes dillemma för närvarande, att man saknar sin ""identitet""
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



David
Ursäkta mig, Men eftersom det kommer undan för undan enligt mig felaktiga uppgifter om kostnader som mycket kraftigt reducerar meningen med att värva duktiga spelare och därmed få tillbaka Skövde publiken så måste jag protestera för att på något vis öka intresset för att förbättra Skövde IK:s lag åtminstone till nästa säsong. Jag hoppas och tror att även ledningen för SIK någorlunda följer vad som skrivs på deras supporter forum. Enligt mig finns det bara ett sätt att förbättra laget och få tillbaka Skövde publikens intresse och det är att värva några duktiga spelare. Men eftersom man hela tiden anser att värvningar är dyra, kan äventyra SIK:s ekonomi, ger inte så mycket pengar för fler åskådare så kommer väl förmodligen ingen större ändring att hända med SIK.
David Johansson
Reactions:
Posts: 413
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK 2021/22

Post by David Johansson »

Ingvar Persson wrote: 21 Feb 2022, 16:16

David
Ursäkta mig, Men eftersom det kommer undan för undan enligt mig felaktiga uppgifter om kostnader som mycket kraftigt reducerar meningen med att värva duktiga spelare och därmed få tillbaka Skövde publiken så måste jag protestera för att på något vis öka intresset för att förbättra Skövde IK:s lag åtminstone till nästa säsong. Jag hoppas och tror att även ledningen för SIK någorlunda följer vad som skrivs på deras supporter forum. Enligt mig finns det bara ett sätt att förbättra laget och få tillbaka Skövde publikens intresse och det är att värva några duktiga spelare. Men eftersom man hela tiden anser att värvningar är dyra, kan äventyra SIK:s ekonomi, ger inte så mycket pengar för fler åskådare så kommer väl förmodligen ingen större ändring att hända med SIK.
Vet man att det kommer mer publik om man chansar på Fem stjärnspelare?

Hur definierar du duktiga spelare? är inte detta en ganska subjektiv fråga,
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



Absolut David vet man att publikintresset ökar om det blir framgångar i laget men också om samtidigt ett par av spelarna ligger högt uppe i poäng tabellen. Se bara på Södra all ettans två ledande lag Nybro och Karlskrona vilka fina åskådar siffror de fått på de senaste matcherna, visserligen har restriktionerna tagits bort men resultatet visar att framgångar ökar intresset. Se bara på din egen förening där er värvning av en framgångsrik spelare omedelbart gav effekt på publiken. Hur många extra åskådare han drog in är lite svart att beräkna men jag gissar på minst 300 Extra.
Om du ger mig din E-postadress så kan du få en kopia på hur en Div 1 klubb ser på finansieringen av sina värvningar.
Min E-postadress i dessa ärenden är ip@dahlborg.nu.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



David.

Glömde svara på din fråga om hur jag definierar en duktig spelare. En Div 1 spelare inte nödvändigtvis från ett topplag, men bör ligga bland toppen i sitt lag och helst bland topp 10-15 i poängligan. Kolla noga på Elite prospekt hur hans resultat ser ut de senaste åren så att inte en äldre spelare är på nergång utan gärna en yngre spelare som bevisningen är på uppgång och har bra junior siffror.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Niklas Hjalmarsson »

Nu var det ju ”familjedag” i Mariestad i lördags med en massa jippon för barn.
Hockeyskolan spelade matcher i ena pausen också.
Så 300 pers i lördags var garanterat dessa som kom för bara detta.
Intresset överlag i div ett skulle jag tro har dalat över lag tror jag i år mest tack vare pandemin och att det är så enkelt att sitta hemma och blega på tv’n.
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 21 Feb 2022, 18:06

David.

Glömde svara på din fråga om hur jag definierar en duktig spelare. En Div 1 spelare inte nödvändigtvis från ett topplag, men bör ligga bland toppen i sitt lag och helst bland topp 10-15 i poängligan. Kolla noga på Elite prospekt hur hans resultat ser ut de senaste åren så att inte en äldre spelare är på nergång utan gärna en yngre spelare som bevisningen är på uppgång och har bra junior siffror.
Jag tänker lite såhär. Vad kallar du värvningarna av Söder, Thilly och Blomman?
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Ingvar Persson »



Perka
Jag kan gärna visa den statistik på alla 5 nykomlingar som anslöt 2021.
Sedan få du och alla andra i forumet ta ställning om vad ni anser om klassen på nykomlingarna samt om ni anser att de förstärkte laget i SIK. Av mina "dissade" inlägg på forumet så kan du säkert bedöma min åsikt.

Om det Thilander du menar så värvades han redan 2018 och är nog en av de bästa värvningar som SIK har gjort de senaste 5 åren. Han är väl ingen super målgörare med sina 16 mål på sina 118 matcher (Ett mål var 7:e match) men det kompenserar han med att vara en makalös med sin passningsförmåga 96 passningspoäng på dessa 118 Matcherna.
Men eftersom han redan fans sedan 3 år innan 2021 så är han inte med i min statistik på nykomlingar.

Först de tre unga Dynell, Sundin och Siwert.
De har tillsammans spelat §119 Matcher de två senaste säsongerna och tillsammans gjort 4 mål på dessa 119 Matcher varav 2 mål på sina 63 Matcher i SIK. Alltså genomsnitt 1 Mål var 30:ond match.

Söder som innan han värvades från Allsvenskan har sedan säsong 2016 gjort 242 matcher och 12 mål innan han kopm till SIK Allt så ett mål var 20:e match.

Blomberg Den enligt min mening den bästa nykomlingen av de fem. De två sista säsongerna i Sverige innan han kom till SIK har han på 23 Matcher gjort 3 mål. Alltså Ett mål var 7:e match.

Döm själv om detta förstärkte laget eller inte
Micke Därth
Reactions:
Posts: 326
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Micke Därth »

Per-Erik Odh wrote: 21 Feb 2022, 14:47
David Johansson wrote: 21 Feb 2022, 14:22
Niklas Hjalmarsson wrote: 21 Feb 2022, 13:57 Thilander till Norge!
SLA

https://www.sla.se/2022/02/21/stjarnbac ... skovde-ik/
Faan vad tråkigt. Tio små negerpojkar eller råttorna lämnar det sjunkande skeppet?

Då kan vi väl åtminstone sätta någon på hans pp plats som skjuter direktskott!
Den som sköt direktskott är i också i Norge, för info.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Micke Därth wrote: 21 Feb 2022, 22:33
Per-Erik Odh wrote: 21 Feb 2022, 14:47
David Johansson wrote: 21 Feb 2022, 14:22
Niklas Hjalmarsson wrote: 21 Feb 2022, 13:57 Thilander till Norge!
SLA

https://www.sla.se/2022/02/21/stjarnbac ... skovde-ik/
Faan vad tråkigt. Tio små negerpojkar eller råttorna lämnar det sjunkande skeppet?

Då kan vi väl åtminstone sätta någon på hans pp plats som skjuter direktskott!
Den som sköt direktskott är i också i Norge, för info.
Kruxet är väl att han sköt mindre och mindre direktskott ju längre säsongen gick.
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Per-Erik Odh »

Det behöver ju inte betyda ett smack men för mig, lite konspiratorisk lagd, skickar det rätt kraftiga signaler att hemsidan inte skriver något när Blomman och Ström försvann men när Thilly lämnar så kommer det en nyhet?
/Perka
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: Skövde IK 2021/22

Post by Simon Henriksson »

Per-Erik Odh wrote: 22 Feb 2022, 13:16 Det behöver ju inte betyda ett smack men för mig, lite konspiratorisk lagd, skickar det rätt kraftiga signaler att hemsidan inte skriver något när Blomman och Ström försvann men när Thilly lämnar så kommer det en nyhet?
Jo, hemsidan skrev det, även Hugo Fagerblom nämns i texten. https://www.hockeyettan.se/skovde-ik/ny ... _id=217923

Annars kan jag hålla med dig, hemsidan är mycket dåliga på info om spelare. Simon Siwert har inte presenterats på hemsidan ännu, men alla andra nyförvärv inför säsongen har gjort det. Oftast får man läsa i lokaltidningen eller på andra hemsidor när spelare lämnar Skövde.
Post Reply