2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Man of The Match Skövde IK - Mörrums GoIS IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#66 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
1
8%
#22 Tom Olsson
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
#70 William Johansson
0
No votes
#9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
2
17%
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 Anton Lundmark
0
No votes
#18 Anton Weiler
0
No votes
#19 Lukas Johansson
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
8%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Henrik Thegel
0
No votes
#29 Dennis Santesson
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#91 Martin Olsson
3
25%
Kommentator #1 Rikard Dahl
4
33%
Kommentator #2 Emil Ljungberg
1
8%
 
Total votes: 12

Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Urban Stahel wrote: 25 Feb 2021, 06:20
Niklas Hjalmarsson wrote: 24 Feb 2021, 23:56
Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2021, 22:12
Admin wrote: 24 Feb 2021, 21:54
Micke Därth wrote: 24 Feb 2021, 20:53 Kan ni lägga till Rikard Dahl och Emil Ljungberg som matchens lirare, tack?
På allmän begäran. Happy voting

En liten påminnelse till samtliga forumanvändare, tänk på hur ni skriver två, tre gånger innan ni postar inlägget.
Kruxet är att redan lagda röster försvann så det är bara att rösta en gång till!
Kruxet är väl att om man ser på highlightsen så behöver ni nog inte ha nån omröstning på ”bästa spelare” alls 🤭
Hur gick det för er,vad vann ni med🤔?
Ha ha ha, skönt att du hittade ett halmstrå ändå!
🐡🐡🐡
Silly season is just another season!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 24 Feb 2021, 21:48
Göran Strid wrote: 24 Feb 2021, 21:14 Grattis Mörrum och trevlig resa hem till Blekinge. Att i övrigt kommentera matchen är omöjligt just nu, men något för en haverikommission som enligt regelverket gör så här:
1. Vad har hänt (kan ibland vara knepigt att i detalj klarlägga - här är det lätt)?
2. Varför hände det (oftast den mest krävande punkten att besvara och måste vara saklig och grundad på vad man vet och inte på vad man tror)?
3. Hur förhindras en upprepning (erfarenhetsmässigt lättast att beskriva och föreslå åtgärder)?

Punkt 3 är ibland - om det inte gäller rent tekniska åtgärder - något som kan vara svårt att efterfölja, inte minst om det kräver förändrade attityder eller rent känslomässiga aspekter som bör behandlas.
Behövs ingen haverikommision. Det är helt enkelt så att de matcher vi har vunnit så har vi spelat tajt tajt och hållt motståndarna på utsidan.

Idag var det enklare att ta sig in framför Skövdes mål än det någonsin varit förut.
Dessutom är det så att det är Hugos svaghet som målvakt, han är en puckmatare som bygger mycket av sitt spel på sin storlek (alltså inte reaktioner på skott som kommer nära målet). Det är ju dock inget unikt, och motståndarna ska förstås inte få komma in så nära så många gånger.

Sen är det ju lite så att den spelstilen vi har haft med hårt jobb och styrspel i mitt/egen zon kräver att ingen faller ur ramen, för när någon hamnar ur position så blir det väldigt snabbt hönsgård. Och idag var det många många som hamnade helt fel, och efter ett par-tre mål så slutade även det hårda jobbet och då rasar det ju bara.

Såg att någon gnällde på valet av Hugo idag, då har man nog inte sett de senaste matcherna.
Jag har själv inte varit Hugos största supporter i år, men Robin gjorde en svag insats mot bois sist han stod, och Hugo har gjort ett par supermatcher efter det. Så valet är svårt att gnälla på. Och i ärlighetens namn, det var inte hans fel att det stod 0-4 efter första.
Nej, det är nog som du Marcus skriver att någon haverikommission behövs inte för matchen. Det kan nog ni som vet att analysera och förklara och ha svar på redan nu. Jag tänkte faktiskt mera på saken i ett större sammanhang för föreningen och lagets prestationer sett över längre tid - decennier - men detta framgick inte helt klart av mitt inlägg.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 25 Feb 2021, 08:56
Marcus Lundgren wrote: 24 Feb 2021, 21:48
Göran Strid wrote: 24 Feb 2021, 21:14 Grattis Mörrum och trevlig resa hem till Blekinge. Att i övrigt kommentera matchen är omöjligt just nu, men något för en haverikommission som enligt regelverket gör så här:
1. Vad har hänt (kan ibland vara knepigt att i detalj klarlägga - här är det lätt)?
2. Varför hände det (oftast den mest krävande punkten att besvara och måste vara saklig och grundad på vad man vet och inte på vad man tror)?
3. Hur förhindras en upprepning (erfarenhetsmässigt lättast att beskriva och föreslå åtgärder)?

Punkt 3 är ibland - om det inte gäller rent tekniska åtgärder - något som kan vara svårt att efterfölja, inte minst om det kräver förändrade attityder eller rent känslomässiga aspekter som bör behandlas.
Behövs ingen haverikommision. Det är helt enkelt så att de matcher vi har vunnit så har vi spelat tajt tajt och hållt motståndarna på utsidan.

Idag var det enklare att ta sig in framför Skövdes mål än det någonsin varit förut.
Dessutom är det så att det är Hugos svaghet som målvakt, han är en puckmatare som bygger mycket av sitt spel på sin storlek (alltså inte reaktioner på skott som kommer nära målet). Det är ju dock inget unikt, och motståndarna ska förstås inte få komma in så nära så många gånger.

Sen är det ju lite så att den spelstilen vi har haft med hårt jobb och styrspel i mitt/egen zon kräver att ingen faller ur ramen, för när någon hamnar ur position så blir det väldigt snabbt hönsgård. Och idag var det många många som hamnade helt fel, och efter ett par-tre mål så slutade även det hårda jobbet och då rasar det ju bara.

Såg att någon gnällde på valet av Hugo idag, då har man nog inte sett de senaste matcherna.
Jag har själv inte varit Hugos största supporter i år, men Robin gjorde en svag insats mot bois sist han stod, och Hugo har gjort ett par supermatcher efter det. Så valet är svårt att gnälla på. Och i ärlighetens namn, det var inte hans fel att det stod 0-4 efter första.
Nej, det är nog som du Marcus skriver att någon haverikommission behövs inte för matchen. Det kan nog ni som vet att analysera och förklara och ha svar på redan nu. Jag tänkte faktiskt mera på saken i ett större sammanhang för föreningen och lagets prestationer sett över längre tid - decennier - men detta framgick inte helt klart av mitt inlägg.
Menade inte att klanka ner på dig eller ditt ordval Göran, såklart behöver klubben ta sig en rejäl funderare på hur/varför/förbättring.
Jag känner bara att jag undrar varför Skövde aldrig lyckas? Så mycket sämre är inte spelarmaterialet än många andra klubbar i AE.
Och förutsättningarna i klubben är så mycket bättre än på många andra ställen också om man ser till stad/publik/anläggning.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1820
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Niklas Hjalmarsson »

Jag vet inte varför man per automatik skulle vara bättre än ett mediokert division ett lag bara för att:
Anläggningen är så mkt bättre än andras.
Staden är större!
Man har universitet/högskola.
Publiksnittet är så högt(?!).

Ja listan kan göras lång....bara att följa matchtrådarna efter några förlustmatcher!

Se er omkring ni är inte ensamma; KHK som bara skulle tillbaka, Troja som alltid är bäst (🙄) exemplen finns och är många fler...
Silly season is just another season!
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Feb 2021, 09:52 Jag vet inte varför man per automatik skulle vara bättre än ett mediokert division ett lag bara för att:
Anläggningen är så mkt bättre än andras.
Staden är större!
Man har universitet/högskola.
Publiksnittet är så högt(?!).

Ja listan kan göras lång....bara att följa matchtrådarna efter några förlustmatcher!

Se er omkring ni är inte ensamma; KHK som bara skulle tillbaka, Troja som alltid är bäst (🙄) exemplen finns och är många fler...
Säsong för säsong så håller jag med dig, men KHK och Troja som du tar upp som exempel har ju båda nyligen varit uppe i AS (och SHL).
Mycket publik borde innebära mer pengar (både i biljett och sponsorintäkter), vilket i förlängningen borde innebära större möjligheter att skapa något bra.
Det är absolut inte allt, man kan göra mycket genom att jobba smart och hårt.

Men jag pratar alltså inte om denna säsongen specifikt, utan i ett större perspektiv så måste Skövde IK rannsaka sig själva och fundera på varför man aldrig lyckas bättre än så här.
Simon Henriksson
Reactions:
Posts: 121
Joined: 04 Feb 2014, 20:05

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Simon Henriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Feb 2021, 09:52 Jag vet inte varför man per automatik skulle vara bättre än ett mediokert division ett lag bara för att:
Anläggningen är så mkt bättre än andras.
Staden är större!
Man har universitet/högskola.
Publiksnittet är så högt(?!).

Ja listan kan göras lång....bara att följa matchtrådarna efter några förlustmatcher!

Se er omkring ni är inte ensamma; KHK som bara skulle tillbaka, Troja som alltid är bäst (🙄) exemplen finns och är många fler...
Det är anmärkningsvärt att man med så goda förutsättningar misslyckas år in och år ut. Skövde har knappt varit nära kvalserien på 15 år, lagen med samma publiksnitt är alltid där och nosar. Det ska vara attraktivt att spela i Skövde. Jag anser att man behöver se sig i spegeln på alla plan, varför har framgången uteblivit? Dåliga spelarrekryteringar och fel personer vid rodret, det är ganska uppenbart. Svårt att vara nöjd.
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 118
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: 2021-02-24 19:00 Skövde IK - Mörrums GoIS IK, Billingehov

Post by Claes-Göran Berg »

Per-Erik Odh wrote: 24 Feb 2021, 21:16 Vad var det som gick fel?
Att vi ville för mycket?
Att vi hade en klack när de inte var vana vid det?
Ja det kan man fundera över men det är svårt att snacka bort rättvisan i gästernas seger där allting funkade medans nästan inget fungerade för oss.
Vad ska man ta med sig från sista perioden då? Ja Erlandssons sista byte var han enorm och Lundmark som slänger sig och täcker skott trots 8 mål i baken och bara sekunder kvar av matchen :clap:
Vi slapp ju också nesan av tvåsiffrigt och skämsnolla.
Hur satan ska man räkna sig fram till en alletta nu?
Klacken kan du nog inte skylla på...
SIK spelade i 16 minuter och Rebellerna höll väl i typ 8?
Trots att ni va 10st?
Men inte lätt att få dom ljudstarkaste när antalet är begränsat
Så all heder åt er så länge ni orkade :thumbup: :wave:
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Post Reply