2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Krister Holm
Reactions:
Posts: 318
Joined: 30 Jan 2014, 22:10

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Krister Holm »

Anders Åstebro wrote:
Krister Holm wrote:Det ligger uppe en intervju med Fredrik Ljunggren på bois hemsida nu!
Bra intervju Krister!

Derbyt då, hur kommer det att gå tro?
Slår motivation och klass ett redan slaget lag?
Eller skall det redan slagna laget sätta käppar i hjulet för bois?

Ja, alla inser väl att MBoIS kommer med en väldans massa motivation till Billingehov,konstigt vore ju annat.
Sedan så anser jag att MBoIS står för den hockeyklass som finns att tillgå här i Skaraborg för tillfället.
Speciellt när man ser till lagbygge och lagspelet. Tyvärr får jag väl tillägga,då jag också anser att det borde varit mer klass på lagspelet i Skövde med det på papperet riktiga duktiga lag man förfogar över.

Det finns mer tyvärr att koma med när man jämför Skövde IK och MBoIS på juniorsidan.
Skövde har helt klart halkat redigt efter på den fronten.
Man ligger knappt ver strecket i J20 medans MBoIS leder den serrien strax före Osakrshamn.
Man är inte ens nummer två i Skaraborg på J18 sidan då Grästorp har gått fatt och förbi Skövde!?! :(
Sedan fortsätter det tyvärr så nedåt i åldrarna också.

Så vart tror ni ungdomstalangerna där ute i övriga Skaraborg tar sig om de vill spela juniorhockey på högre nivå i framtiden? (Man får nu undanta de riktigt duktiga som då givetvis går till elitserieklubbar.)
Självklart dit där de kan få spela bäst utveckling i form av bra hockey i en bra juniorserie, och gå vid ett hockeygymnasium värt namnet.
Ja, om de nu tar plats vid det gymnasiet vill säga, för det finns tydligen ett koppel av skapliga MBoIS ungdomar som knackar på den dörren också nu mer.

Man kan väl utan att överdriva påstå att framtiden står för dörren vid Katrinhalens port, och inte utanför Billingehovs dito för tillfället.

Så hur mycket jag än önskar att SIK vinner detta sista derby för säsongen så önskar jag redan lite i förtid MBoIS lycka till i PO spelet, för dit går de om de bara spelarna gör sitt jobb som de skall.
Allt annat än en PO plats vore mycket märkligt då man har HHC hemma i sista omgången och kombattanterna Tingsryd och Vimmerby spelar torde spela ut varandra.

Så lycka till KH, du kommer antagligen bli mycket hes när vårsolen lyser över Mariestad och MBoIS nu till våren.
Tack för alla vänliga ord Anders! :)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1841
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Niklas Hjalmarsson »

Krister Holm wrote:
Anders Åstebro wrote:
Krister Holm wrote:Det ligger uppe en intervju med Fredrik Ljunggren på bois hemsida nu!
Bra intervju Krister!

Derbyt då, hur kommer det att gå tro?
Slår motivation och klass ett redan slaget lag?
Eller skall det redan slagna laget sätta käppar i hjulet för bois?

Ja, alla inser väl att MBoIS kommer med en väldans massa motivation till Billingehov,konstigt vore ju annat.
Sedan så anser jag att MBoIS står för den hockeyklass som finns att tillgå här i Skaraborg för tillfället.
Speciellt när man ser till lagbygge och lagspelet. Tyvärr får jag väl tillägga,då jag också anser att det borde varit mer klass på lagspelet i Skövde med det på papperet riktiga duktiga lag man förfogar över.

Det finns mer tyvärr att koma med när man jämför Skövde IK och MBoIS på juniorsidan.
Skövde har helt klart halkat redigt efter på den fronten.
Man ligger knappt ver strecket i J20 medans MBoIS leder den serrien strax före Osakrshamn.
Man är inte ens nummer två i Skaraborg på J18 sidan då Grästorp har gått fatt och förbi Skövde!?! :(
Sedan fortsätter det tyvärr så nedåt i åldrarna också.

Så vart tror ni ungdomstalangerna där ute i övriga Skaraborg tar sig om de vill spela juniorhockey på högre nivå i framtiden? (Man får nu undanta de riktigt duktiga som då givetvis går till elitserieklubbar.)
Självklart dit där de kan få spela bäst utveckling i form av bra hockey i en bra juniorserie, och gå vid ett hockeygymnasium värt namnet.
Ja, om de nu tar plats vid det gymnasiet vill säga, för det finns tydligen ett koppel av skapliga MBoIS ungdomar som knackar på den dörren också nu mer.

Man kan väl utan att överdriva påstå att framtiden står för dörren vid Katrinhalens port, och inte utanför Billingehovs dito för tillfället.

Så hur mycket jag än önskar att SIK vinner detta sista derby för säsongen så önskar jag redan lite i förtid MBoIS lycka till i PO spelet, för dit går de om de bara spelarna gör sitt jobb som de skall.
Allt annat än en PO plats vore mycket märkligt då man har HHC hemma i sista omgången och kombattanterna Tingsryd och Vimmerby spelar torde spela ut varandra.

Så lycka till KH, du kommer antagligen bli mycket hes när vårsolen lyser över Mariestad och MBoIS nu till våren.
Tack för alla vänliga ord Anders! :)
Ja verkligen, nån borde ta tempen på honom 8-)
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Ja vad det gäller min inställning till matchen så är det rätt enkelt. Det finns inget allternativ till seger!

Vad det gäller ungdomsverksamheten så ser jag det som ett bevis på en god ungdomsverksamhet att det skeppas iväg spelare i parti och minut till SHL klubbarnas hockeygym :D
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Krister Holm wrote:vänliga ord Anders! :)
Ja verkligen, nån borde ta tempen på honom 8-)
Np KH, jag uttryckte bara det som jag för stunden kände, och med en hel del sanningar bakom det baserat på ren fakta.

Niklas, jag är så långt ifrån febrig man kan komma (om nu inte flunsan slår till imorgon vill säga), men jag genomgår en livsstilsförändring som i sin tur skall ge ett sundare och förhoppningsvis ett bättre liv de sista åren man har kvar här på detta klot, så varför då också inte börja med att lyckönska MBoIS med sitt fortsatta spel nu när det gått så bra för dem hittills.~

Kommer inte se derbyt då jag antagligen ligger och tar igen mig, och skulle jag somna så gör jag det med ett leende om SIK skulle vinna. Eller kan det bli så att man skrattar sig till söms kanske. ;)

Hur som helst så kommer MBoIS ha saken i egna händer i Katrinhallen om jag inte har sett helt fel och det måste till en smärre "naturkatastrof" i Mariestad om de skall missa ett PO ifall nu Vita Hästen gör sitt jobb på söndag mot Vimmerby vill säga.. ;)
Skulle Vimmerby och Skövde vinna på söndag så räcker det ju "bara" för Tingsryd att vinna mot det redan avhängda Mörrum och det redan klara Vimmerby i sista omgången och MBoIS match mot HHC är då bara av en akademisk fråga.
Men det skall ju spelas om det först och om om fanns så hade jag vart kung i USA och inte avstängd på livstid på Oxarnas forum.... :roll:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote:Är det Jirhage som står mot bois?
Du får läsa på hemsidan när inför kommer upp Ingvar 8-)
/Perka
Adam Berggren
Reactions:
Posts: 20
Joined: 29 Jan 2014, 17:40

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Adam Berggren »

Ingvar Persson wrote:Är det Jirhage som står mot bois?
Nej, Melin står
Adam B
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Väldigt tyst här innan derbyt?

En seger i sista hemmamatchen skulle inte sitta fel och att den nu kommer mot bois smakar ju inte illa.

Hur det än är så är det ju lite snopet att avsluta i botten efter den inledning av AllEttan som det ju var och en deryseger i sista matchen skulle ju vara lite plåster på såren. Drivkraften skall inte vara att sätta krokben för Boisarna utan drivkraften skall vara en seger för SIKs egen skull.
Kom igen nu för helvete gubbar!
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote:Väldigt tyst här innan derbyt?
Kom igen nu för helvete gubbar!
Tyst med dig gubbe, du stör friden när man ser på Damkronorna.... :roll:
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Anders Åstebro »

Hmmmf, det går lika dåligt för Skövdes hokcey SIKar som det gör för Sveriges DamKronor.

Ryskrona var helt enketl bättre på rören, och antar att MBoIS var det osså.
Hur som helst så tycks de har sinne för hur man gör mål.

Grattis MBoIS till den eftertraktade PO plats som bara Skövde kom i närheten av vid sina våta drömmar om knappt det.

--------------------------

Jag antar att MBoIS spelar somi trans nu och att nedviket för SIK har börjat.
Ska det bli 0-5 tro som min jobbarkompis från M-stad tippade?
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Oscar Soljamo »

Tråkigt att inte SIK kunde köra vidare efter 2-3 målet, hade varit skönt att skjuta bort förorten från playoff.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Rickard Dahl »

Anders Åstebro wrote:Hmmmf, det går lika dåligt för Skövdes hokcey SIKar som det gör för Sveriges DamKronor.

Ryskrona var helt enketl bättre på rören, och antar att MBoIS var det osså.
Hur som helst så tycks de har sinne för hur man gör mål.

Grattis MBoIS till den eftertraktade PO plats som bara Skövde kom i närheten av vid sina våta drömmar om knappt det.

--------------------------

Jag antar att MBoIS spelar somi trans nu och att nedviket för SIK har börjat.
Ska det bli 0-5 tro som min jobbarkompis från M-stad tippade?
Vad sägs om att stötta laget istället för att sitta här och klaga? Viktigpettrar som har alla svar när det gått dåligt finns det gott om, så jävla tröttsamt!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5326
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Per-Erik Odh »

Grattis Mariestad!

Jag tycker Skövde gör en bra match men tyvärr gör bois målen. Idag spelade killarna hockey så som jag vill att hockey ska spelas. Kriga i sextio minuter och Mariestad skall vara glada att de hade Ollikainen i mål för det var han som räddade Mariestad så som jag ser det i vilket fall som helst.
Starkt av Mariestad att gå segrande ur striden när Skövde spelar bra.

Hur faan kunde Sjöman åka ut? Den reprisen skulle jag vilja se för som jag uppfattade det så är han framför Mariestadsspelaren och den som själv blir slashad!

Melin gör det bra och jag anser inte att man kan lasta honom för något av målen!

Idag blev vi ägda på läktaren men på isen tycker jag att boisarna skall tacka någon högre makt!

Snyggt föresten av Mariestadsklacken att de respekterade prisutdelningen och höll käften under den. En eloge för det!
/Perka
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Johan Nykvist »

Man viste ju att säsongen redan var slut men det känns ju ändå nu att allting verkligen börjar sjunka in när sista sinnalen har gått. :(

Uttycket med hedersamma förluster börjar ju bli ganska så tröttsamt nu men det var ju ändå att falla med flaggan i topp.

Även om det inte gällde något för våran del så tycker jag personligen att det för första gången på väldigt länge kändes som en riktig derby karaktär på matchen. Riktig härlig fighter inställning och stolthet för märket. För den delen också riktigt bra tempo.

Melin gör absolut inte bort sig i målet samt ett lagkollektiv där alla står upp.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Rickard Dahl »

Per-Erik Odh wrote:Grattis Mariestad!

Jag tycker Skövde gör en bra match men tyvärr gör bois målen. Idag spelade killarna hockey så som jag vill att hockey ska spelas. Kriga i sextio minuter och Mariestad skall vara glada att de hade Ollikainen i mål för det var han som räddade Mariestad så som jag ser det i vilket fall som helst.
Starkt av Mariestad att gå segrande ur striden när Skövde spelar bra.

Hur faan kunde Sjöman åka ut? Den reprisen skulle jag vilja se för som jag uppfattade det så är han framför Mariestadsspelaren och den som själv blir slashad!

Melin gör det bra och jag anser inte att man kan lasta honom för något av målen!

Idag blev vi ägda på läktaren men på isen tycker jag att boisarna skall tacka någon högre makt!

Snyggt föresten av Mariestadsklacken att de respekterade prisutdelningen och höll käften under den. En eloge för det!
Instämmer med det mesta, en rolig match, åtminstone i två perioder (tredje lite avslagen). Sjöman slashar av klubban på boisaren tyvärr, men det såg inte ut som någon medveten aktion, snarare en aktion för att skydda pucken. Räknas väl dock fortfarande som en slashing antar jag. Det jag däremot inte kan förstå är hur domaren kan missa bois-utvisningen i slutet när två boisare "håller fast"/hindrar Rosén i offensiv zon efter att han tacklat den ene. En bois-tvåa och offensivt tek med 10 s kvar hade kanske kunnat gå att göra något med, åtminstone mer än vad som nu blev. Bittert. Domaren blandade och gav tycker jag, hade ju inte sagt nej till någon mer bois-tvåa, men överlag en bra insats.

Snyggt av de flesta i bois-klacken får man väl ändå säga, men vad var det för jävla rikspucko som envisades med en jävla huligantuta? :o
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1743
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: 2014-02-13 19:00 Skövde IK - Mariestad bois HC, Billinge

Post by Urban Stahel »

Såg inte matchen,men att bois klacken respekterade utdelningen är stort.
Post Reply