(T) 2020-08-19 19:00 HC Dalen - Skövde IK, Skandia Mäklarna Center

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2020-08-19 19:00 HC Dalen - Skövde IK, Skandia Mäklarna Center

Post by peter johansson »

Krister Holm wrote: 24 Aug 2020, 12:03
peter johansson wrote: 24 Aug 2020, 07:13
Krister Holm wrote: 23 Aug 2020, 10:09
peter johansson wrote: 22 Aug 2020, 07:42
Krister Holm wrote: 19 Aug 2020, 20:45
Göran Strid wrote: 19 Aug 2020, 20:14 Efter tredje:
- 4-3 efter spännande avslut, men förlust igen mot sitt bogey-team?
- Ganska trevlig match men oj vad mycket fram och tillbaka
- Jesper, Jesper, fila till siktet! Så mycket missar är inte godkänt
- Många avslut alldeles för tama - även från andra syndare. Inte godkänt
- Intrycket består, Dalen spelar bättre hockey denna match än vad Mariestad gjorde i söndags
Det förstår jag Göran, för det går knappast spela sämre än vad bois gjorde i söndags! :think:
Så då var det inte för att SIK gjorde bois dåligt alltså ??? Bra gjort med kommenteringen av matchen f.ö Krister bra gjort med tanke på tighta inställelsen :clap: :clap:
Nej bois hade fullt upp med att få kontroll på pucken, tappade den ju helt oattackerade, serverade frilägen trots gott om tid och spelbara medspelare med mera. Till och med Sandberg släppte in skott han ska ta 8 dagar i veckan. Nej det var en riktig kollaps.

Roligt att du tyckte det var bra kommenterat!
Så du menar på fullaste allvar att det bara var bois fel och inte SIK:s höga presspel som gjorde att misstagen kom med mera visst en del passningsfel det gjorde även SIK bla indiananaren som bois inte utnyttjade tex men att det bara var bois misstag som du menar som gjorde att ni fick pisk med 3-8 det är ju bara pinsamt jag trodde att du var mer ödmjuk än så :o :o
Som du hörde när jag refererade matchen så har jag inga problem med att erkänna att Skövde var det bättre laget. Jag tror jag sa det minst fem gånger under sändningen. Men bois gjorde mängder av individuella misstag som gav Skövde väldigt enkla mål. Det var felpass, tappade puckar, missade markeringar, dumma utvisningar med mera med mera med mera. Visst gjorde Skövde också misstag, men betydligt färre. Så än en gång: Skövde var bättre, men bois klarade av att spela dåligt på alldeles egen hand, det behövde dom ingen hjälp med.
Tack Krister ! Det var det jag ville höra och precis som du kommenterade så var SIK det bättre men här på forumet så fick du det till att det bara var bois fel att dom fick stryk och det är ju inte riktigt hela sanningen jaja case closed ;) ;)
Post Reply