(T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Jyrki Sarlomo
Reactions:
Posts: 244
Joined: 07 Oct 2014, 18:01

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Jyrki Sarlomo »

Tolkar det som att vi har samma åsikt där
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Göran Strid wrote: 06 Sep 2020, 18:30
Marcus Lundgren wrote: 06 Sep 2020, 18:10
Göran Strid wrote: 06 Sep 2020, 16:38 Kul för BHC att förre SHL-spelaren och före detta BHC-spelaren Anders Eriksson fullständigt får dominera i laget och sätter reduceringen till 3-2? Hemma i Borås och tränar med laget av kända skäl. Vad hjälper det BHC i sina förberedelser att använda en spelare som de ändå inte har en chans att få använda, när det blir allvar?
Varför skulle de inte ha en chans att få använda honom? Verkar ju som dom har en insamling för att han ska spela hela säsongen i Borås?
Absolut att vilket lag som helst har rätt att spela med det lag man har möjlighet till! BHC är att gratulera till en fullständigt osannolik värvning i så fall. Anton Strålman är ju spelledig för tillfället, så varför inte i Skövde IK i nästa match? Han hinner hem till nästa match i returmötet den 12 sept mot BHC och som uppladdning inför säsongen. Han kommer säkert träna med laget.

Jag kan ha fel, men för mig känns det lite larvigt att ha med Anders E i matchen. Han kommer givetvis att spela i ett lag på högre nivå än HE och det vet föreningen.

Bommar jag i detta tyckande, så kommer jag erkänna det direkt. :)
Om jag tolkade det hela rätt på Borås hemsida så är han "klar" om BHC hinner få in de pengarna som krävs innan första Oktober, så det är nog inte osannolikt att han spelar hela säsongen där, och då är det klart att man spelar honom på försäsongen.

Du får inte glömma att han är 35 år nu, och långt ifrån många klubbar i Allsvenskan har tomma platser i truppen (och pengar för att fylla dom).
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Marcus Lundgren wrote: 06 Sep 2020, 18:38 Om jag tolkade det hela rätt på Borås hemsida så är han "klar" om BHC hinner få in de pengarna som krävs innan första Oktober, så det är nog inte osannolikt att han spelar hela säsongen där, och då är det klart att man spelar honom på försäsongen.

Du får inte glömma att han är 35 år nu, och långt ifrån många klubbar i Allsvenskan har tomma platser i truppen (och pengar för att fylla dom).
Ok, så kan det vara och då har jag fel. Starkt av BHC med sina supportrar att fixa slantarna i så fall.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

Detta hade jag missat totalt, har det kommit till det senaste eller funnits där hela försäsongen?
I vilket fall, jättekul att Micke Därth (tar jag för givet?) fortsätter att förse oss med matchfakta :D

http://skovdeik.se/gamesschedule.php?type=R&season=43
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by peter johansson »

Jaha vad ska man säga om denna matchen då ?! 1:a perioden ganska jämn men när SIK höjer tempot så märks det direkt men varför inte hålla i det varje byte eller iaf större delen av perioden ?! 2:a perioden går klart till SIK med bra aggressivt spel bra pp riktigt bra och siffrorna borde vara något större efter andra perren !! 3:e perioden !?!?!? vad händer där jättelågt tempo nonchalant uppträdande ja fan vet vad som hände det som kändes så bra efter andra perioden kändes lika hopplöst i tredje !!! efter timeouten (bra där Fredrik Ljunggren) så blev det väl något bättre men njae !! Summa summarum godkänt 2 perioder av 3 och det finns en HEL DEL att jobba med tex inställningen hos en del ledande spelare som jag tycker underpresterar,jag nämner inga vid namn men ni förstår säkert vilka jag menar !! det finns även en del positiva saker också tex PP som stundtals var briljant men fler måste våga skjuta mer t.o.m mycket mer sen till avdelningen ONÖDIGA UTVISNINGAR !!!! nämner ingen vid namn men för fan skärpning säger jag bara !!!! :evil: :evil:
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 06 Sep 2020, 19:06 Detta hade jag missat totalt, har det kommit till det senaste eller funnits där hela försäsongen?
I vilket fall, jättekul att Micke Därth (tar jag för givet?) fortsätter att förse oss med matchfakta :D

http://skovdeik.se/gamesschedule.php?type=R&season=43
Samma här! Helt förbigått mig. Jag tycker det är svagt av hemsidan att inte göra sådana här saker synliga på ett enkelt sätt. Och även den gode Micke D för den delen...jag har ju faktiskt letat - och flera med mig? - men alltså misslyckats. Kul att statistiken verkar leva!

Btw, när får vi en resultattavla med tid uppe i något hörn även på webbsändningar från Billingehov? Svårt? Dyrt? Vågar man fråga också om det kommer bli repriser under matcherna framöver?
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Rickard Dahl »

Göran Strid wrote: 06 Sep 2020, 21:49
Per-Erik Odh wrote: 06 Sep 2020, 19:06 Detta hade jag missat totalt, har det kommit till det senaste eller funnits där hela försäsongen?
I vilket fall, jättekul att Micke Därth (tar jag för givet?) fortsätter att förse oss med matchfakta :D

http://skovdeik.se/gamesschedule.php?type=R&season=43
Samma här! Helt förbigått mig. Jag tycker det är svagt av hemsidan att inte göra sådana här saker synliga på ett enkelt sätt. Och även den gode Micke D för den delen...jag har ju faktiskt letat - och flera med mig? - men alltså misslyckats. Kul att statistiken verkar leva!

Btw, när får vi en resultattavla med tid uppe i något hörn även på webbsändningar från Billingehov? Svårt? Dyrt? Vågar man fråga också om det kommer bli repriser under matcherna framöver?
Denna statistik finns under lag -> A-lag herr -> statistik per spelare (precis som förra året är jag tämligen säker). Vet inte om det kan bli mycket tydligare än så?

Gällande resultattavla/matchklocka i webbsändning. Jag nämnde i gårdagens sändning att det pågår implementering av ny utrustning, för att möjliggöra grafik, matchklocka och repriser mm., i detta nu (med hjälp av Staylive), med målet att ha det redo till seriestart. Då vi i vanliga fall inte brukar sända träningsmatcherna är det just seriestart vi har siktat på hela tiden.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Göran Strid »

Tack för svar Richard och trevligt att önskelistan tillgodoses! Det är ju ingen tvekan om att förbättringen höjer sändningens kvalité avsevärt och något som efterfrågats en längre tid. Inte minst för att så många sändningar från ettan haft detta under en längre tid. Bra!

Vad gäller den efterfrågade statistiken, så tack för tipset. Det kan som sagt inte bli "mycket tydligare än så", om man nu vet var man skall leta. Som bekant är det inte bara jag som letat och misslyckats (gäller ju även medarbetare på hemsidan, som letat...). Jag är ju inte hundra på att rutan på angiven plats funnits där hela tiden, men vi släpper det. Slutet gott, allting gott!

PS. Jag missade din information under webbsändningen om "implementeringen". Sorry!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6051
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (T) 2020-09-06 16:00 Skövde IK - Borås HC, Billingehov

Post by Gunwaldh Johansson »

Här är länken till historiken.
http://skovdeik.se/historik/
Post Reply